شباهت اعجاب اور بین پولس و اقطاب صوفیه

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
همخوانی پولس و اقطاب برای تهی کردن ادیان الهی در حالی صورت گرفته که به جرات میتوان گفت یکی از دلایل به وجود آمدن تصوف در اسلام توسط دشمنان با تجربه تخریب و سست کردن مسیحیت با ظهور دو دستگی توسط پولس بوده است
فرقه نیوز - بخش تصوف، تحقیق و بررسی در منابع اسلامی روشن کننده این مطلب است که یکی از عوامل اصلی انحراف در دین مسیحیت شخصی با نام "پولس" است. به نحوی که در بحار الانوار، ج۸، ص۳۱۱ به نقل از امام موسی کاظم (علیه السلام) پولس جزو یکی از پنج نفری است که در بدترین مکان از جهنم با نام سقر قرار دارد که ویژه بدعت گزاران و گمراهان بزرگ است.

بعد از آنکه پولس رو در روی پطرس ایستاد و با او مخالفت کرد دو پرچم در جامعهٔ مسیحی برافراشته شد و مردم نیز به دو گروه تقسیم شدند. دسته‌ای بنا به سفارش حضرت مسیح علیه‌السّلام از پطرس و حواریّون پیروی کردند و دستهٔ دیگرپولس را به رهبری برگزیدند.

همین اتفاق دقیقا در اسلام با ظهور تصوف به وجود آمد و به جرات می‌توان ادعا کرد اقطاب صوفیه با بدل گیری از شخصیت پولس توسط دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی به وجود آمدند. برای اثبات مطلب فوق کافی است تا بررسی و مقایسه ای کوتاه بین قطب در تصوف و پولس در مسیحیت داشته باشیم تا به مشترکات که در ادامه بیان می شود برسیم

۱- نفی شریعت توسط پولس در مسیحیت و نفی شریعت توسط اقطاب در اسلام

۲- پولس پیروان خود را دعوت کرد که از حکومت ظالم که وی را تایید می‌کردند اطاعت کنند همانند اقطاب صوفیه که در زمان بنی عباس و بنی امیه پیروان خود را دعوت به حمایت از حکام ظالم کردند.

۳-گسترش زهد افراطی در مسیحیت توسط پولس اتفاق افتاد و اقطاب صوفیه هم به گسترش زهد افراطی در اسلام پرداختند.

۴- عقل گریزی در مسیحیت توسط پولس رخ داد که اقطاب صوفیه آن را در اسلام پیاده کردند.

۵- پولس خود را نماینده مسیح (علیه السلام) معرفی کرد و اقطاب صوفیه خود را نماینده اهل بیت (:S (31):) معرفی کردند در حالی که هر دو مورد نکوهش قرار گرفته بودند.

۶- پولس الهیّاتی جدید پدید آورد که هرگز با سخنان عیسی‌ علیه‌السّلام انطباق نداشت به اعتقاد او، عیسی علیه‌السّلام مقام الوهیت و فوق بشری داشت همین موضوع در اسلام با ظهور تصوف رخ داد و کار به جایی رسید که اقطاب صوفیه برای خود مقام فوق بشری قائل شدند به نحوی که چندی قبل نورعلی تابنده همین سخنان را در وصف صالحعلیشاه بیان کرد و وی را گردانده آسمان و زمین معرفی کرد.

۷- پولس به صلیب کشیده شدن مسیح را علت قربانی شدن گناه انسان معرفی کرده و اقطاب صوفیه قبول ولایت خود را عامل بخشش گناه معرفی کردند.

۸- پولس تمام انجیل‌ها را باطل اعلام کرد و تنها، سخن خویش را حجّت دانست و اقطاب صوفیه پا را فرا‌تر گذاشتند و خود را قرآن ناطق دانستند.

۹- پولس از یاران و پیروان خود برای مسائل شخصی و سیاسی استفاده ابزاری کرد و همین امر در تصوف به وضوح مشاهده شد و کار به جایی رسید که امروزه فرقه سیاسی تابنده به نام عرفان تبدیل به یکی از پیاده نظام‌های غرب شده است و در مواقع حساس از فقرا استفاده ابزاری می‌شود.

یهود با نفوذ در مسیحیت از طریق پولس، آن را از درون تهی ساخت؛ به گونه‌ای که تاکنون تمام جهان مسیحیّت در خدمت یهود به کار گرفته شده است و دشمنان اسلام با حمایت از اقطاب صوفیه در حال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی هستند.

منبع : فرقه نیوز///http://ferghenews.com/index.php?page=viewnews&id=3863
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh
بالا