7 قانون براي اجابت هر چه زودتر دعا

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
**اجابت دعا***

7


من یک مشکـل بزرگ دارم .

کمک میخوام، بابا پس خدا کجاست؟

مگه حرفهای منو نمی شنوه؟

من به کی دردمو بگم؟

دیگه چه جوری دعا کنم؟

خسته شدم؟

یعنی یکی نیست که منو راهنمایی کنه!

یعنی خدا به خاطر اعمال بدم داره از من انتقام میگیره؟

چرا پس دعاهای من مستجاب نمیشه ؟



 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : 7 قانون براي اجابت هر چه زودتر دعا


گاهی ما شرّ خود را از خداوند می طلبیم و آگاه نیستیم که این، شرّ برای ما محسوب می شود در حالی که خداوند همیشه خیر انسان را می خواهد.
اگر ما دعایی بر خلاف مصلحت خود بکنیم اگر چه جواب داده نمی شود ولی همانطور که در روایات ما آمده ثواب آن برای آخرت ما ذخیره خواهد شد و عوض آن در آخرت به انسان داده می شود به نحوی که انسان آرزو می کرد ای کاش هرگز دعاهایش در دنیا مستجاب نمی شد.

دعا هرگز به معنای تعطیلی قوای انسانی و فعالیت او نیست یعنی دعا هرگز جانشین عمل نمی شود بلکه مکمل عمل است. پس بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که بدون انجام عملی تنها با دعا و نیایش به همه خواسته های خود برسیم.

دعا از مصادیق روشن (ذكر الله) است یاد خدا باعث آرامش روح و روان مى باشد. «ألا بِذِكرِ اللهَ تَطمَئِنُ القُلُوبِ» انسانى كه با دعا سر و كار دارد هرگز یأس و ناامیدى بر او غالب نمى شود و با دعا و نیایش مشكلات مادى و معنوى خود را از او مى خواهد و اجابت را باور دارد.
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : 7 قانون براي اجابت هر چه زودتر دعا


پناهگاه واقعى بشر ذات خلاق عالم است، چرا كه هر كسى از طریق دل، راهى به خدا دارد، حتى شقىترین و معاندترین افراد و شاهد زنده آن توجه و تضرع و زارى آن ها در بن بست هاست، وقتى از علل و اسباب مادى ناامید مى شوند بى اختیار به او پناه مى برند.چه بسا خطاکارانی که در اوج نا امیدی و نا توانی با درخواست از خداوند به مقصود خود می رسند، پس این تفکر که خدا در صدد انتقام از ما باشه اشتباه است.

البته اینجا یک سوال خیلی مهم هم هست كه باید به آن فكر كرد که: آیا دعای مستجاب اون هست كه ما به چشم ببنیم؟
آیا امكان نداره خدا دعای ما رو طوری مستجاب کنه كه ما اصلا نفهمیم؟ شاید زمان آن رسیده باشد که بدانیم با چه فنونی می توانیم به استجابت دعاهای خود اطمینان داشته باشیم.

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : 7 قانون براي اجابت هر چه زودتر دعا

مهمترین موارد برای اجابت دعا اخلاص و یاد خداست.................:53:
 
بالا