توصیه آیت الله سیستانی به زائران اربعین

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
sistani%20rozenews.jpg


حضرت آیت الله سیستانی به درخواست مومنان برای ارائه نصیحت هایی به افرادی که با پای پیاده برای مشارکت در اربعین حسینی به سوی کربلا روانه شده اند، پاسخ داد.
وی تصریح کرد: کسانی که به سوی بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) پیاده روی می کنند باید به اخلاق حسنه و آموزه های دین مبین اسلام پایبند باشند.

حضرت آیت الله سیستانی افزود: افرادی که خداوند متعال توفیق پیاده روی و زیارت بارگاه اباعبدالله(ع) را به آنان می دهد، باید الگویی برای مردم باشند و به گونه ای رفتار کنند که سایر افراد از مشاهده اخلاق آنان به راه راست هدایت شوند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت: همزمان با یادآوری فداکاری های امام حسین(ع) باید به آموزه های اسلامی نظیر نماز، حجاب، اصلاح، بخشش، حلم، ادب و دوری از حرام توجه ویژه ای داشت تا این زیارت به فضل الهی گامی در پرورش نفس باشد.

حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه پیاده روی به سوی کربلا به مثابه کلاس درس آموزش و تربیت است، ادامه داد: مومنان به هیچ وجه از نماز اول وقت غافل نشوند و هیچ کاری را مقدم بر آن نشمارند چرا که نماز افضل طاعات است.

وی درباره پیاده روی بانوان نیز گفت: بانوان باید حجاب و پوشش کاملی داشته باشند و در اقدامات و پوشش رعایت عفاف را بکنند. آنان باید از پوشش تنگ و اختلاط با مردان به شدت خودداری ورزند و اقدامی انجام ندهند که با عظمت این مراسم مغایر باشد.

منبع:رسا
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: راز
بالا