دکتر صالحی :پدافند غیرعامل شیوه‌ای برای حفاظت از سرمایه‌های کشور

armin57ghazal

کاربر فعال
"منجی دوازدهمی"
مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون حفاظت و امنیت و رییس کمیته امنیت فناوری و جمعی از مدیران و متخصصین سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه 7 آبان‌ماه در سالن شهید رضایی نژاد این سازمان برگزار شد و از تلاش‌ها و فعالیت‌های دست‌اندرکاران پدافند غیرعامل تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برنامه تخریبی دشمن اظهار داشت: به لطف خدا صنعت هسته ای کشور با تکیه بر نیروهای بومی ، ضمن مقابله با این اقدامات، پیشرفت بسیاری کرده است.

معاون رییس جمهور پدافند غیرعامل را حائز اهمیت دانسته و گفت: ما هم خوشحالیم مسوولین به این موضوع توجه بسیار دارند اما ما راه درازی در پیش داریم.
دکتر صالحی افزود: در کشورهای اروپایی ساختمان‌های دولتی به گونه‌ای باید ساخته شوند که پدافند غیرعامل در آن‌ها دیده شده باشد. هم‌چنین مجتمع‌های بزرگ طبق قوانین شهری‌شان باید ویژگی‌های پدافند غیرعامل را لحاظ کنند. در چنین شرایطی چرا ما نباید این روند را پیش گیریم؟

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر بازتاب پدافند غیرعامل بر زندگی مردم بدون تحمیل بار مالی، گفت: واقعیت این است که پدافند غیرعامل تنها شامل برق، تاسیسات و صنعت کشور نمی شود و باید همه آحاد جامعه از آن بهره مند شود.

دکتر صالحی همچنین پدافند غیرعامل را شیوه‌ای برای حفاظت از سرمایه های کشور خواند و ادامه داد: این شیوه باعث می شود از هزینه هایی که بعدها بابت نبود تجهیزات به کشور تحمیل می شود، جلوگیری به عمل آید.

دکتر صالحی در بخشی از سخنانش به ویروس مخرب استاکس نت اشاره کرد و گفت: وقتی اولین بار از وجود این ویروس مطلع شدم از اینکه این کار موجب صدمه به تاسیسات هسته ای کشور شود نگران بودم تا این که بعدها متوجه شدم حرکت بزرگی برای ضربه زدن به فعالیت های هسته ای کشور پیش بینی شده بود.

وی با بیان این که باید از دشمن تشکر کرد گفت: این کار باعث شد ما نسبت به موضوعاتی از این دست حساس شده و توجه بیشتری نشان دهیم؛ همانطور که نمایشگاه خرابکاری های صنعتی نشان می دهد که مسوولان و فرزندان این کشور با قدرت با این پدیده شوم برخورد کردند.

صالحی ادامه داد: دشمن از هر روشی برای ضربه زدن به ما استفاده می کند اما صنعت هسته ای کشور با اتکا به نیروهای بومی خود به جلو می رود و ما راه خود را پیدا کرده ایم و با حساسیت ، حملاتی از این دست را خنثی می کنیم.

صالحی گفت: ما امروز پدافند غیرعامل بسیار خوب و پیشرفته ای داریم که در عرصه صنایع کشور و مجموعه دستگاه های دولتی به خوبی ایفای نقش می کند.
زارعان معاون حفاظت و امنیت و رییس کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، آقا اباعبدا.. الحسین (ع) و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل سخنانی در موضوع نقش پدافند غیرعامل در پایداری صنعت هسته‌ای ایراد کرد.

زارعان با تاکید بر اهمیت جایگاه پدافند غیرعامل در اقدامات زیربنایی با هدف تقلیل خسارات و صدمات احتمالی اظهار داشت: علیرغم تهدیدات موجود در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تلاش همه‌جانبه دشمن در بعد عملیات روانی به منظور نا‌امن جلوه دادن چهره نظام، این معاونت با هوشیاری و اقدام به‌هنگام و بکارگیری رویکردهای پدافند غیرعامل، دشمن را قبل از هرگونه اقدامی ناامید نموده است.

زارعان تصریح کرد: این امر جز با درایت و راهبری و حمایت‌های بی‌دریغ آقای دکتر صالحی در این حوزه محقق نمی‌شد.

در حاشیه این مراسم مدعوین از نمایشگاه تخصصی خرابکاری در صنعت هسته‌ای که به همت معاونت حفاظت و امنیت سازمان دایر شده است، بازدید نمودند.
 
بالا