دیدن این تاپیک در ماه محرم برای همه اعضا منجی الزامی است/یاحسیـــــن

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
www.ayehayeentezar.com_gallery_images_42293593191383171066.gif


ثواب كسى كه سواره يا پياده به زيارت حضرت امام‏ حسين‏ علیه السلام برود
پدرم رحمة اللَّه عليه و جماعتى از مشايخ و اساتيدم، از سعد بن عبد اللَّه و محمّد ابن يحيى و عبد اللَّه بن جعفر حميرى و احمد بن ادريس جملگى از حسين بن عبيد اللَّه، از حسن بن على بن ابى عثمان، از عبد الجبّار نهاوندى از ابو سعيد، از حسين بن ثوير بن أبى فاخته، وى میگويد:

حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند:
اى حسين! كسى كه از منزلش بيرون آيد و قصدش زيارت قبر حضرت حسين ابن على :علیه السلام: باشد اگر پياده رود خداوند منّان به هر قدمى كه برمى‏دارد يك حسنه برايش نوشته و يك گناه از او محو مى‏فرمايد تا زمانى كه به حائر برسد و پس از رسيدن به آن مكان شريف حق تبارك و تعالى او را از رستگاران قرار مى‏دهد تا وقتى كه مراسم و اعمال زيارت را به پايان برساند كه در اين هنگام او را از فائزين محسوب مى‏فرمايد تا زمانى كه اراده مراجعت نمايد در اين وقت فرشته‏اى نزد او آمده و مى‏گويد:
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم سلام رسانده و به تو می ‏فرمايد:
از ابتداء عمل را شروع كن، تمام گناهان گذشته‏ات آمرزيده شد.
www.ayehayeentezar.com_gallery_images_82849268505295716010.gif
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
زوّار حضرت امام‏ حسين‏ عليه السّلام شفاعت ديگران را مى‏كنند
محمّد بن الحسين بن متّ جوهرى، از محمّد بن احمد بن يحيى بن عمران اشعرى، از موسى بن عمر، از علىّ بن نعمان، از عبد اللَّه بن مسكان وى مى‏ گويد:
حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند:
خداوند تبارك و تعالى براى زوّار قبر حضرت امام حسين عليه السّلام قبل از اهل عرفات تجلّى كرده و حوائج آنها را برآورده و گناهانشان را آمرزيده و در مسائل و خواسته‏هايشان شفاعتشان را كرده و سپس توجّه به اهل عرفات نموده و آنچه در حق زوّار امام حسين عليه السّلام منظور نمود براى ايشان نيز ملحوظ مى ‏دارد.



کامل الزیارات
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
مجازات قاتل امام‏ حسين‏ عليه السّلام‏
1- ... در محضر امام صادق عليه السّلام سخن از قاتل امام حسين عليه السّلام به ميان آمد. يكى از اصحاب او گفت: دوست داشتم خداوند در همين دنيا از او انتقام مى‏گرفت. آن حضرت عليه السّلام فرمودند: گويا عذاب خدا (در آخرت) را كم مى‏دانى، در حالى كه عذاب خدا بسيار بدتر و سخت‏تر است.


2- ... امام باقر عليه السّلام نقل مى‏نمايند كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمودند: همانا جايى در جهنم هست كه كسى سزاوار آن نمى‏شود، جز با كشتن امام حسين عليه السّلام يا حضرت يحيى عليه السّلام.


3- ... امام صادق عليه السّلام نقل مى ‏نمايند كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمودند: هنگامى كه روز قيامت فرا رسد، گنبدى از نور براى فاطمه عليها السّلام مى‏ سازند. در اين هنگام در حالى كه امام حسين عليه السّلام سرش را در دست گرفته، بسوى گنبد مى‏ آيد. همين كه حضرت فاطمه عليها السّلام او را مى ‏بيند، چنان مى‏ گريد كه در صحراى محشر همه فرشتگان مقرّب، پيامبران مرسل و بندگان مؤمن به گريه مى‏ افتند. آنگاه خداوند مردى را بصورت مثال، بدون سر، و به بهترين شكل مى‏ آفريند تا با قاتلان حسين عليه السّلام بستيزد و مبارزه كند. سپس خداوند قاتلان و تمام كسانى كه در قتل او شركت داشتند، را جمع نموده و آن مثال همه آنها را مى ‏كشد. دوباره زنده مى ‏شوند و امير المؤمنين عليه السّلام آنها را مى ‏كشد. دوباره زنده مى‏ شوند و امام حسن عليه السّلام آنها را مى ‏كشد. دوباره زنده مى ‏شوند و امام حسين عليه السّلام آنها را مى‏ كشد. دوباره زنده مى‏شوند و هيچ كسى از دودمان ما نمى‏ ماند، مگر اين كه يك بار آنها را مى ‏كشد. و در اين هنگام خشمها فروكش كرده و غمها فراموش مى‏ شود. آنگاه امام صادق عليه السّلام فرمودند: خدا شيعيان ما را رحمت كند. بخدا سوگند شيعيان ما مؤمنين حقيقى هستند. بخدا سوگند كه در اين مصيبت با غم و اندوه طولانى با ما شريك شدند.

 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
کاش توجه کنیم که مجالس روضه چه کسایی میریم بعضیا واقعا بی محتوا و وقت تلف کن هستند
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
کاش توجه کنیم که مجالس روضه چه کسایی میریم بعضیا واقعا بی محتوا و وقت تلف کن هستند
بله با حرفتون موافق هستم ... حتما سعیمون این باشه مجالس شرکت کنیم ولی مجلس رو با دقت انتخاب کنیم و حواسمون باشه از محرمات به دور باشه و ...
این روزا متاسفانه خیلی جاها دیده میشه ...حداقل تاجایی که میتونیم انتقاد سازنده و دلسوزانه داشته باشیم که نهی از منکر انجام شده باشه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajmn555
بالا