نام حضرت زهرا(س) در تورات و انجیل چیست؟

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
farhangnews_98300-283541-1414088859.jpg

در تورات نام مبارك حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ «هليون» بوده است.

از برخي روايات اسلامي استفاده مي شود كه اسم مبارك امام حسن ـ عليه السلام ـ و امام حسين ـ عليه السلام ـ در تورات (كتاب مقدس يهوديان) «شبر» و «شبير» و در انجيل (كتاب مقدس مسيحيان) «طاب» و «طيب» مي باشند.(۱)

و در روايتي ديگر آمده است كه نام پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و ائمه ـ عليهم السلام ـ در تورات به زبان عبراني چنين بوده است: ميذميذ (مصطفي ـ صلي الله عليه و آله ـ) ايليا (علي مرتضي ـ عليه السلام ـ) قيذور (حسن مجتبي ـ عليه السلام ـ) ايرييل (حسين شهيد) مشفور (زين العابدين ـ عليه السلام ـ) مسهور (محمدباقر ـ عليه السلام ـ) مشموط (جعفر صادق ـ عليه السلام ـ) ذومرا (امام موسي كاظم ـ عليه السلام ـ) هذاد (علي بن موسي الرضا ـ عليه السلام ـ) تيمورا (محمدتقي ـ عليه السلام ـ) نسطور (علي النقي ـ عليه السلام ـ) نوقش (حسن عسگري ـ عليه السلام ـ) قديمنا (حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ)(۲)

همچنين در تورات نام مبارك حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ «هليون» بوده است.(۳)

لازم به ذكر است كه در تورات و انجيل كه فعلاً موجودند و در دسترس قرار دارند نام مبارك پيامبر اسلام و ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ ذكر نشده است و نامهايي كه قبلاً ذكر شد در اين كتب يافت نمي گردند.


علت شان اينست كه تورات و انجيل موجود تورات و انجيل واقعي نيست و تحريفات زيادي در آنها صورت گرفته است چيزهاي زيادي از آن كم شده و مطالبي به آنها اضافه گرديده اند. در باب ۳۶ سفر پيدايش تورات شرح وفات و دفن حضرت موسي بيان گرديده است و معلوم مي شود كه اين مطالب پس از حضرت موسي ـ عليه السلام ـ به تورات اضافه شده است.


پس عدم ذكر نامهاي مبارك ائمه ـ عليهم السلام ـ و حتي نام شخص پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در كتابهاي فعلي يهوديان و مسيحيان دليل بر عدم ذكر اين نامها در كتب مقدس واقعي آنها نمي باشد. در انجيل برنابا نام حضرت پيامبر صريحاً ذكر شده(۴) و همين مطلب باعث شده كه مسيحيان نسبت به اين انجيل بي اعتنا باشد. و آن را جزء اناجيل رسمي محسوب نكنند.


از سوي ديگر قرآن مي فرمايد: «كساني كه كتاب هاي آسماني به آنان داده ايم او (پيامبر) را همچون فرزندان خود مي شناسند (گرچه) جمعي از آنان حق را آگاهانه كتمان مي كنند.»(۵) از اين آيه مباركه استفاده مي شود كه اهل كتاب پيامبر اسلام را به خوبي مي شناخته اند. و نام و نشان او را در كتابهاي مذهبي خود خوانده اند. و صفات جسمي و روحي و ويژگيهاي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در كتب پيش به قدري زنده و روشن بوده است كه ترسيمي كامل از او در اذهان كساني كه با آن كتب سر و كار داشته اند بوده است. بنابراين معلوم مي شود كه تورات و انجيلي كه فعلاً در دسترس مي باشند غير از تورات و انجيل واقعي و حقيقي است. و از نظر ما مسلمانان اين كتب موجود هيچگونه اعتبار و ارزشي ندارد.

در نتيجه: نامهاي مبارك ائمه ـ عليهم السلام ـ و پيامبر خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ و فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ در كتابهاي مقدس كه تورات و انجيل باشد بطور صريح ذكر شده و پيروان اين دو دين براساس آنچه در تورات و انجيل راجع به پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ و اوصياء آن حضرت ذكر شده بود. كاملاً با اوصاف و ويژگي هاي پيامبر و ائمه ـ عليهم السلام ـ آگاهي داشته اند.


پی نوشت ها:

۱. ابن شهر آشوب، مناقب آل أبي طالب، ص ۱۶۶، نجف، مطبعه حيدريه، ۱۳۷۶ هـ ق.
۲. اعلمي، حسن، عيون الاخبار الرضا، ج ۲، ص ۱۴۷، بيروت، مؤسسه اعلمي، اول ۱۴۰۴.
۳. مفيد، الاختصاص، ۳۷ قم، جامعه مدرسين بي تا.
۴. انجيل برنابا، ۲۹:۱۴.
۵. بقره، آيه ۱۴۶.


منبع: جام جم نیوز
 

boshiant

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
من هم شنیده ام نام مولا علی (ع) در انجیل «ایلیا» ثبت شده است
 
بالا