10شخصیتی که نام آن‌ها از تاریخ پاک شد!

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
10- جک پارسونز

پارسونز از جمله تأثیرگذارترین انسان‌های زمانه‌ی خود بود. به عنوان یک مخترع، دانشمند و فعال اجتماعی، او یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تاریخ آمریکا را آغاز نمود. او یکی از کسانی بود که JBL را ایجاد کرد، تکنولوژی‌ای که برای ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم کاربرد یافت و تأسیس ناسا را منجر گردید. او را از پایه‌گذاران مکتب ساینتولوژی می‌دانند. در دهه‌ی ۴۰، خیلی از فعالیت‌های او به مذاق دولت فدرال خوش نمی‌آمد. او به وضوح خود را ضدمسیح معرفی می‌کرد. اسم او تدریجاً از تمام منابع پاک شد و در گم‌نامی دفن شد، تا آن‌که کتاب بیوگرافی درباره‌ی او، مجدداً تصویر او را به یاد همگان آورد.

 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
8- آخناتن

به نظر می‌رسد شخصیتی که مسیحیان از حضرت موسی در ذهن دارند، از آخناتن الهام گرفته‌است. او علی‌رغم زندگی کوتاهی که داشت، تأثیری بی‌سابقه بر زندگی مردم مصر گذاشت. او یکتاپرستی را مذهب رسمی مصر اعلام کرد و با چند خدایی مخالفت نمود. رفتارهای بیش از حد انقلابی او، باعث می‌شد که دوستان چندانی نداشته‌باشد. هنوز مدت زیادی از این که بر تخت نشسته‌بود، نگذشته‌بود که دستور داد تا تصویر خدای پیشین مصریان -که پدر فراعنه خوانده می‌شد- از اتاق‌های آرامگاه پدرش پاک گردد. او کشور را با کمک همسرش، نفرتی‌تی اداره می‌کرد و پایتخت جدیدی را بنا نمود. هیچ‌یک از پسران او و حتی معروف‌ترین فرعون، توت‌آنخامون این‌قدر بر تغییر احکام تأثیر نگذاشتند. درست پس از مرگ او، کاتبان مجدداً وارد آرامگاه پدرش شدند و نام خدایان باستانی را مجدداً بر دیواره‌های آرامگاهش نقش کردند. به این ترتیب تمام اوامر آخناتن موقتی شد و تأثیرش، دائمی نشد. این هم قابل توجه آقایان سریال‌ساز ما، که واقعیت را ۱۸۰ درجه، برعکس چیزی که بود و شد نشان می‌دهند!
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
السلام علیکم ورحمه الله و برکاته


سلام و ممنون از مطلب خوبتون ... توی این یکی بحث زیادی داره ... این همون اخناتون سریال حضرت یوسف هستش (با توجه به شواهدی که در متنتون موجوده) که البته با کمک وزیری همچون حضرت یوسف (ع) فکر می کنم یکی از دوره های اقتدار مصر بوده اما اینکه بعد از ایشون همون ایین بوده یا نه بنده هم فکر می کنم با توجه به اینکه فرعون بعد از حضرت یوسف بوده پس مطمئنا دوباره اوضاع به حالت قبل برگشته (حداقل تا حدودی) ولی این نکته اخری که فرمودید قابل توجه سریال سازان ما متوجه نشدم.باتشکر
 
بالا