♦♦♦♦ بررسی فیلم داستانی «روبه قبله»♦♦♦♦

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
فیلم مستند "رو به قبله" به کارگردانی مرتضی شهبازی گندمکاری به بخش نهایی جشنواره شبکه مستند راه یافت.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، فیلم مستند "رو به قبله" برشی از زندگی زنده یاد حاج سید اسماعیل موسوی از نوادگان امامزاده سلطان ابراهیم ایذه را نمایش می دهد که در بین مردم منطقه ی میانکوه استان چهارمحال بختیاری، عمر خود را در راه خدمت به آنان صرف کرد و در بهمن ۱۳۹۱ درگذشت.

این فیلم مستند به فینال جشنواره شبکه مستند سیما راه یافته است. در این بخش از جشنواره، از بین 11 فیلم از استانهای قم، زنجان، تهران، قزوین، فارس، خراسان رضوی و... برترین فیلم از طریق رأی کارشناس های برنامه و نیز نظرسنجی از بینندگان شبکه مستند انتخاب می شود.

به گزارش ایبنانیوز، مرتضی شهبازی گندمکاری، کارگردان سینمای مستند، متولد ۱/۴/۱۳۶۳ روستای گندمکار استان چهارمحال بختیاری است. وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنر و معماری تهران است. وی کارگردانی فیلمهای کوتاه «ورقه ی سفید»، «ایستگاه»، «کبوتر سفید» را در کارنامه خود دارد. وی همچنین در سال 1389 فیلم مستند «عباس می آید...» را با موضوع جابجایی قبر شهید غلامعباس آتش آب پرور، (از شهدای بختیاری که مزارش در دریاچه سد کارون چهار در معرض غرق شدن بود) را ساخت که برگزیده جشنواره "سیب" دماوند شد.

 
بالا