سینما ساحل نجات صهیون

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
در دریای متلاطم قرن پانزدهم هجری، یهودیان جزیره نجات خود را سینما و رسانه یافته و توانسته‌اند با لنگراندازی در این ساحل نجات، از امواج توفنده و رو به تزاید انقلاب معنوی اسلام در امان باشند.

اخیراً صهیونیست‌ها شرکت‌های جدیدی در سینمای امریکا تأسیس کرده‌اند که همان آرمان‌های قدیمی بنی‌صهیون را با رنگ و لعاب و جذابیت‌های بیش‌تر گسترش می‌دهند؛ مانند شرکت دریم ورکز که استیون اسپیلبرگ‌ و یارانش راه‌اندازی کرده‌اند. از آغاز شکل‌گیری سینما در سواحل شرقی امریکا، یهودیان و صهیونیست‌ها قدرت آن را دریافتند و با گسترش فعالیت‌ها در ساحل غربی، شهرک هالیوود را تأسیس کردند.

آن‌ها هر روز بیش از پیش در آن‌جا سرمایه‌گذاری می‌کردند تا این که توانستند لقب «سلطان سینما» را به خود اختصاص دهند. پایه‌گذاری هالیوود با نام‌هایی چون برادران وارنر، ساموئل گلدن، لویی مایر، کارل لمله هادکنسون، آدولف زوکر و ویلیام فاکس همسان است و ما را به یاد شرکت‌های آغازین یهودی می‌اندازد که هنوز هم نقش مهمی در بازی‌های فکری و سیاسی هالیوود بازی می‌کنند.

در اهمیت این شرکت‌ها همین بس که فیلم‌های تأثیرگذار و شاخصی چون ماتریکس ۱، ۲، ۳، هری پاتر ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، تراوا و… را شرکت برادران وارنر ساخته و فیلم‌های پر فروش و مؤثری چون جنگ‌های ستاره‌ای، روز استقلال، عصر یخی، روز پس فردا، امپراتوری ضربه می‌زند و… را شرکت فوکس قرن بیستم تولید کرده است. یونیورسال،‌آثار مهمی چون پارک ژوراسیک، دنیای گمشده (پارک ژوراسیک)، کینگ کنگ، ملاقات با والدین، بروس توانا و… را در کارنامه سال‌های اخیر خود دارد و پارامونت خالق تایتانیک، فارست گامپ، جنگ دنیاها، مأموریت غیر ممکن ۲، روح و … می‌باشد.

برای آنان که با سینما و گیشه در هالیوود آشنایی دارند، فقط نام این فیلم‌ها که همگی جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های ‌دو دهه اخیر هستند، کافی است که به قدرت بی‌بدیل صهیونیسم در هالیوود پی برند. در فیلم‌های مذکور و دیگر آثار این شرکت‌ها، سیاست‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی خاصی دنبال می‌شود که برخی از آن‌ها بدین قرارند:

ترویج نگاه آخرالزمانی با مبانی عهد عتیق (توراتی)، گسترش فرقه کابالیسم (تصوف یهودی) و شیطان گرایی، بسط اندیشه خودمحوری اندیشه بشری، نگاه انحرافی توراتی به مقوله وحی و پیامبری، عصمت‌زدایی و سکولاریزاسیون اولیا و انبیای الهی، تحریف تاریخ، جعل داستان‌ها و اساطیر و افسانه‌های خاص، تقدیس روابط نامشروع و عشق زمینی، تعمیم سکس و خشونت و جادو و خرافه، رواج ماده‌گرایی و لیبرالیسم و فمینیسم، القای برتری نژادی یهودیان و تروریست بودن مسلمانان، اسلام هراسی و اسلام ستیزی، تبلیغ فرقه‌ها و عرفان‌های صهیونیستی ـ بودیستی و ادیان جعلی جدید، بازتولید معناگروی زمینی شده و بهشت مادی واتوپی یهودی، الغای فرهنگ الهی و نشان دادن مدرنیته و جنگ طلبی به مثابه تنها راه نجات‌بخش بشر، پروژه موعودسازی بر اساس تفکرات یهودی و کابالایی، الگوسازی و اسوه‌سازی از قهرمانان دنیاطلب و مقام پرست و…

اخیراً صهیونیست‌ها شرکت‌های جدیدی در سینمای امریکا تأسیس کرده‌اند که همان آرمان‌های قدیمی بنی‌صهیون را با رنگ و لعاب و جذابیت‌های بیش‌تر گسترش می‌دهند؛ مانند شرکت دریم ورکز که استیون اسپیلبرگ‌ و یارانش راه‌اندازی کرده‌اند. وی پس از ساخت فیلم فهرست شیندلر-که به تثبیت اسطوره هلوکاست می‌پرداخت- جوایز کلانی از مؤسسه‌های مالی و سیاسی صهیونیست‌های امریکا، اروپا و اسرائیل گرفت و توانست این شرکت را پایه گذاری کند.

آثار تأثیرگذاری چون پرنس مصر، «شِرِک» ۱، ۲، ۳، ماداگاسکار، نجات سرباز رایان، فرار مرغی و… در جهت گسترش اهداف صهیونیسم به خوبی پیش رفته‌اند و جزو آثار پر فروش این شرکت به شمار می‌آیند. صهیونیست‌ها از تأثیر اسطوره پردازی و الگودهی اساطیر نیز به خوبی آگاه بوده و اسطوره‌های سینمای صهیونیستی را بیش از گذشته رواج داده‌اند؛ اسطوره‌هایی همچون: سرزمین مادری و موعود، ده سبط گمشده، آوارگی یا دیاسپورا، مظلومیت یهود، شیطان قدرتمند، خدای ضعیف قوی، برتری نژاد یهودی، سرزمین بدون مردم برای مردم بدون سرزمین، معاد دنیوی، ناجی قومی و قبیلگی، یهودستیزی هیتلر، فاشیسم‌ستیزی صهیونیست‌ها، اتاق‌های گاز، نسل‌کشی یهودیان

هولوکاست، ساختن صابون از روغنِ بدن یهودیان در کوره های آدم سوزی، انگیزاسیون مسیحی، رنسانس سعادت بخش، اصلاح طلبی پروتستان‌ها، ‌عرفان ظلم‌پذیر، تثلیث، نبرد نهایی آرماگدون، مظلومیت تاریخی یهودیان، عقب ماندگی مسلمانان و آفریقاییان، کشف امریکا، سرخ پوست‌ها و سیاه‌پوست‌های وحشی و بی‌تمدن، انحصار تمدن در غربی‌ها، حقوق بشر غربی، متافیزیک اومانیستی، کاپیتالیسم مهربان، سوسیالیسم مردمی، آزادی اطلاع‌رسانی در غرب و… .

در یک کلام می‌توان گفت که در دریای متلاطم قرن پانزدهم هجری، یهودیان جزیره نجات خود را سینما و رسانه یافته و توانسته‌اند با لنگراندازی در این ساحل نجات، از امواج توفنده و رو به تزاید انقلاب معنوی اسلام در امان باشند؛ اما به خواست خدا اگر ما بکوشیم و بتوانیم در مسیر الهی از رسانه‌ها استفاده کنیم، نتیجه غیر از این خواهد بود.

منابع برای مطالعه بیش‌تر

۱.سیدابوالحسن علوی طباطبایی، افسانه سازان هولوکاست، کیهان، ۱۳۸۶.

۲.سید ابوالحسن علوی طباطبایی، هالیوود و فرجام جهان، هلال(مؤسسه موعود)، ۱۳۸۵.

۳.مجید صفاتاج، سطه پنهانی، آرون، تهران، ۱۳۸۳،

۴.سعید طبیعت شناس، هیونیسم و سینما، مرکز اسناد و مطالعات راهبردی فلسطین، نشر قبله اول (جهت دفاع از ملت فلسطین)، تهران، ۱۳۸۳.

۵.فؤاد بن عبدالرحمان الرفاعی، نفوذ صهیونیسم بر رسانه‌های خبری، ترجمه حسین سروقامت، کیهان، تهران، ۱۳۷۷.

۶.متن فیلم مستند سینما سرزمین موعود صهیونیسم، سی.دی کتابخانه دیجیتالی صهیونیسم پژوهی، مؤسسه لوح و قلم قم.

۷. احمد رفعت بهجت، الشخصیه العربی فی السینما، قاهره.

۸. مارک وبر(مدیر مؤسسه بازنگری تاریخی)، نگاهی به لابی صهیونیستی در امریکا، روزنامه رسالت، ش ۵۳۰۲، خرداد ۸۳. به نقل از سایت www.IHR.org

۹. قدرت یهود در رسانه‌های امریکا و انگلیس، از سایت احمد رامی:www.radioislam.org، ترجمه حسن یوسف‌زاده.

محمدحسین فرج نژاد

ظهور12
 
بالا