شیر ایرانی از آلمان به ایران می‌آید؟

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"

مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی پارک ارم سبز گفت: بازگشت شیر ایرانی به ایران بعد از 120 سال از زمان انقراض این حیوان از برنامه های این پارک است .
صراط: مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی پارک ارم سبز گفت: بازگشت شیر ایرانی به ایران بعد از 120 سال از زمان انقراض این حیوان از برنامه های این پارک است .

ایرج جهانگیر روز چهارشنبه افزود: تا چند ماه آینده یک جفت شیر ایرانی وارد باغ وحش پارک ارم تهران می شود.

به گفته وی آخرین شیر ایرانی 120 سال سال پیش توسط شاه قاجار شکار شد و بدین طریق نسل این حیوان در ایران از بین رفت این در حالی است که نمونه های آن در باغ وحش سایر کشورها نگهداری می شود.

وی افزود: با عضویت غیردائم باغ وحش پارک ارم در اتحادیه باغ وحش داران اروپا شرایط برای تحویل شیر ایرانی در حال عملیاتی شدن است.

جهانگیر افزود: هم اکنون جایگاه مناسب با متراژ مشخص با حد فاصل تعیین شده (حداقل هزار متر) از محل نگهداری شیرهای آفریقایی در باغ وحش در حال ایجاد است .

وی اظهار کرد: همچنین نازا کردن این شیرها برای جلوگیری از احتمال اختلاط ژنتیکی بین این دو حیوان از یک گونه از جمله شرایطی است که برای ورود شیر ایرانی به این مجموعه لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد :هم اکنون منتظر ورود کارشناسان باغ وحش برای تحویل شیر ایرانی از آلمان بعد از تاییدیه این کارشناسان هستیم و امیدواریم با انجام مقدمات ورود شیر ایرانی تا چند ماه آینده شیر ایرانی وارد پارک ارم سبز پایتخت شود.

مدیرعامل پارک ارم گفت: باغ وحش پارک ارم سبز به منظور به روز رسانی بانک اطلاعات مربوط به پلنگ ایرانی در دنیا که با نام 'شجره نامه بین المللی پلنگ' شناخته می شود، به عضویت 'برنامه اروپایی تکثیر و حفاظت پلنگ ایرانی' (EEP) درآمد.

جهانگیر ادامه داد: یکی از ویژگی های فعالیت مدیران این مجموعه ایجاد شرایط مطلوب و فضایی ایمن و پر از آسایش برای مراجعه کنندگان است تا لحظه های شاد و بانشاطی را داشته باشند.
 
بالا