تشکیل گروهک تروریستی "عمر" در غوطه شرقیه دمشق

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
انشقاق در گروههای تروریستی : تشکیل گروهک تروریستی "عمر" در غوطه شرقیه دمشق

همزمان با تشدید فشارهای عملیات نظامی ارتش، دفاع وطنی، رزمندگان حزب الله عراق و تیپ فاطمیون علیه مواضع و استحکامات گروههای مختلف تروریستی در حاشیه دمشق (غوطه شرقی)، اختلافات میان این گروهها به اوج خود رسیده است.

دیروز گروهی متشکل از 10 تشکیلات نظامی مسلح تکفیری فعال در غوطه شرقیه دمشق با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و انتشار ویدیو از تأسیس گروهک تروریستی موسوم به "عمر" خبر دادند و با این اقدام عملاً بر صحت اخبار منتشرشده در هفته های اخیر و بخصوص پس از فتح شهرک استراتژیک ملیحه توسط ارتش سوریه مبنی بر اختلافات بنیادین میان گروه‌های تروریستی تکفیری با گروه "ارتش اسلام به رهبری "زهران علوش" (تروریست مزدور سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی) مهر تأیید زدند.

ناظران معتقدند انتخاب این قبیل اسامی برای گروهک‌های تروریستیی که هیچ نسبتی با تعالیم اسلامی ندارند، با هدف ضربه زدن به وحدت مسلمانان منطقه و برافروختن آتش اختلاف میان اهل سنت با شیعیان انجام می‌گیرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، با تاکید بر درک عمیق گروههای تروریستی تشکیل دهنده گروهک تروریستی "عمر" از خطر نابودی موجودیت تروریسم تکفیری در غوطه شرقیه از پیوستن سایر گروههای تکفیری استقبال شده است.
 

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
به گزارش رسانه های وابسته به گروهک "عمر"، گروههای تشکیل دهنده تشکیلات جدید بشرح زیر است:

1 - گردان سربازان توحید (کتیبه جند التوحيد)

727438_846.jpg

2 – لشکر جوانان راستگو (لواء الشباب الصادقين)

727439_446.jpg

3 – لشکر دوستان خدا (لواء أحباب الله)

727440_509.jpg

4 – گردان بندگان خدا (كتائب عباد الرحمن)

727441_981.jpg

5 – گردان پرستوهای غوطه شرقیه (كتيبة أبابيل الغوطة)

6 – گردان سربازان حق (كتيبة جند الحق)

727442_153.jpg

7 – گردان ابوبکر ( كتيبة أبوبكر الصديق)

727443_954.jpg

8 – گردان علی (كتيبة علي بن أبي طالب)

727444_456.jpg

9 – گردان ابن تیمیه (كتيبة ابن تيمية)

727445_293.jpg
 

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
تشکیل گروه جدید "سپاه عمر" و اعلان رسمی آن در رسانه ها در حالی است که تنها چند هفته پیش گروههای مسلح غوطه شرقیه با حضور در گردهمایی شهر دوما (پایتخت تروریستهای حاشیه دمشق) و به میزبانی گروه تروریستی ارتش اسلام (به فرماندهی زهران علوش) از اتحاد و "مشت آهنین واحد" برای مبارزه "کوبنده" با ارتش سوریه و روافض (شیعیان) و صلیبی ها (مسیحیان) داد سخن داده بودند و ژستهای ترسناک گرفته بودند، اما همه اینها تنها چند هفته دوام آورد و اختلافات شدید آنها به حدی رسید که نتوانستند آبروداری کرده و اتحاد موهوم‌شان را حفظ کنند.

برخی ناظران نظامی و سیاسی معتقدند که شکاف های اخیر میان این گروه‌های تکفیری بیش از آنکه به اختلافات شخصی و درون گروهی آنان مرتبط باشد، به منافع کشورهای پشتیبان آنها ارتباط دارد. چه اینکه بر همگان واضح است که مثلا منافع مشترک کشور عربی قطر در سوریه با رقیب و دشمن دیرینه اش "عربستان سعودی" اختلافات جدی ماهوی دارد.​
727446_284.jpg

غوطه شرقی- کنفرانس مطبوعاتی تشکیل گروهک "عمر"
727447_654.jpg

آرم تشکیلات جدید گروه‌های تروریستی فعال در غوطه شرقیه​
 
بالا