رفع تحریم های یاهو مکتوب علیه ایران

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
چندین سال پیش یکی از اولین اتنخاب‌های کاربران ایرانی برای ایجاد ایمیل سایت یاهو بود، اما از زمانی که این شرکت نام ایران را از لیست خود حذف کرد، اغلب کاربران ایرانی رو به سوی سرویس‌های دیگری نظیر جی‌میل گرفتند.


این فرآیند تحریم همچنان ادامه داشت تا اینکه امروز طی خبری که یکی از کاربران آی‌تی‌رسان به ما ارایه داد این شرکت اقدام به اضافه کردن نام ایران به لیست ثبت نامی‌های سایت خود کرده بود. بعد از اطلاع رسانی کاربر عزیزمان، ما نیز دست به بررسی این فرآیند زدیم تا درستی این ماجرا را برای انتشار در سایت جویا شویم. بله، گویا این کمپانی به فقدان کاربران ایرانی در سایت خود پی برده است و دست به افزوده نام ایران در لیست خود زده است.


پیش‌تر از آنجایی که اغلب سرویس‌های اینترنتی هنگام ثبت نام شماره تلفن همراه کاربر را نیز درخواست می‌کنند، نام ایران +98 در لیست کشور‌ها یاهو وجود نداشت که کاربران در هنگام ایجاد ایمیل دچار مشکل می‌شدند. اگرچه همچنان راه‌هایی برای ایجاد ایمیل در یاهو وجود داشت، اما هیچ کدام روشی اصولی نبودند.


از این پس کاربران ایرانی نیز می‌تواننند بدون هیچ مشکلی در سایت یاهو اقدام به ایجاد ایمیل کنند. هنوز دلیل این شرکت نسبت به افزودن نام ایران مشخص نیست، اما امکان دارد این فرآیند نیز در جهت رفع تحریم‌های ایران باشد.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
دیشب اخبار میگفت که گوگل و یاهو اطلاعات کاربراشونو دراختیار دارن
ممکنه اینکار درهمین راستا باشه
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
سیاست این شبکه ها و سایتها از اینا بالاتره
بعضی از راههای که وجود داشت و ایرانیا میگفتن ما زرنگیم و داریم از راههای فلان ایمیل یاهو میسازیم، همه رو اونا خبر داشتند....اصلا براشون مسئله مهمی نبود که ایرانی بره از راهی ایمیل درست کنه ..خودشونم این راه رو نشر دادند....ولی مهم برا اونا این بود اسم ایران نباشه...حالا هم بعد از اونهمه حذف، اومدند باز گذاشتند.

مدیر گوگل یه موقه ای گفته ای بود شما قبل از اینکه اینتر بزنید ما میتونیم بفهمیم دنبال چی هستین/یا فکر کنم گفته بود قبل ا ز اینکه فکر کنید چی میخوایید ما براتون فراهم میکنیم.....این ادعاها دروغ نیست....این حرفا مثل حرف سیاست مدارا نیست که ما بگیم اقا اینا دروغه.....این جملات نشان از حفره های سری در سرویسهای اینا داره.....
بنده یه مثال خیلی ساده برا شما میزنم که خودم تست کردم....
با دو تا سیستم ( که بشه دو تا ای پی جدای از هم) یک کلمه رو در گوگل سرچ کنید ..فرقی نداره
یا در یاهو سرچ......(دو کلمه یکی باشه)بهتره سیستمهایی باشه که قبلا نت نرفته..
بعد با یکی از سیستمها بگردید دنبال مطالب سیاسی...
با یکی دیگه مطالب دینی سرچ کنید...
البته نمیشه به این زودی و سادگی تست هم کرد ولی بنده با دو تا سیستم خونگی صفر تست کرددم.....

بعد از نیم ساعت که یکم تو مطالب با هر دو سیستم وب گردی کردین...بیایید با هر دو سیستم یک کلمه مشترک رو هر چی باشه سرچ کنید
خواهید دید که مثلا اگر عکس باشه اون سیستمی که باش مطالب دینی سرچ کردین و اونی که سیاسی بوده کاملا متفاوته....در واقع خوراک شما رو میبینه و مطلب میده.....

حالا بعضی بیان بگن آخه اینا به سیستم منو اطلاعات من چیکار دارن...مگه من پسر یا دختر رییس جمهورم که چکم کنن....ولی...
دیگه شبکه هایی مثل فیس بوک که خود غربیا براش مستند ساختند و آسیبهاشو مثل بمب اتم دونستند بماند.....
 
بالا