داعش اینترنت پرسرعت از کجا می آورد ؟

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
در طول سالهای اخیر که گروههای تکفیری سر بلند کرده و با حمله به جان ومال مردم کشورهای منطقه آنها را به خاک و خون می کشند یکی از کارهای بسیار چشم گیر آنها رسانه ای کردن اقدامات خود در وسعت بالا در تمامی شبکه های دیداری و شنیداری و حتی اجتماعی بوده است.
اتحاد جنوب: حسن لاسجردی در خبرآنلاین نوشت: در یکی دو سال اخیر بویژه در بحران سوریه که جنایات بیشماری صورت گرفته مردم دنیا با صحنه های گوناگونی از انواع و اقسام اقدامات گروههای تروریستی روز خود را به شب رسانده ولی امواج این اقدامات بگونه ای بوده که رعب و وحشت در میان مردم ایجاد شده است.

در طول سالهای گدشته مردم کوچه و بازار در پس اقدامات خونین بار گروههای افراطی همیشه با صحنه هایی از عکس و تصاویری مواجه بوند که دیدن آن صحنه ها برای بسیاری تعجب اور بوده و برای بسیاری نیز شوق و هیجاناتی را بوجود آورده است.

در حال حاضر با سرکشی به انواع و اقسام رسانه ها می توان طیف متنوعی از محصولات تصویری و عکس را مشاهده کرد که درآن عناصر تکفیری در قالب ها و ژست های متعدد در حال بروز و ظهور استعدادهای ضدبشری خود در مقابل چشم دوربین های مختلف هستند.

صحنه های فجیع گروهک ریگی درجنایات سیستان وبلوچستان، فیلم ها و عکس های بروز و با کیفیت بالای عناصر خارجی با ملیت های گوناگون در شهرها و نقاط مختلف سوریه در حال اعدام مردان و زنان و آویزان کردن کودکان و تیر خلاص زدن به سربازان و حامیان دولت، صحنه های ضبط شده و تصاویر بسیار فراوان اقدامات داعش در جای جای عراق که صحنه دلخراش اعدام های دست جمعی، سربریدنهای فردی و گروهی، اجرای حکم شرعی در ملا عام و یا انجام تعزیرات علیه افراد و فرق مختلف که همه از زاویه دوربین این گروهک ها با سرعت و کیفیت می توانست حکایت از یک نکته بسیار دقیق باشد و آن هم توانایی اینان در بهره گیری از شاهکار نفوذ و قدرت رسانه هاست.

ولی در این میان یک سوال مهم ذهن هر مخاطبی را شدیدا بخود مشغول می سازد که این افراد به ظاهر بدوی و خشن چگونه با دنیای لطیف وزیبای رسانه و ارتباطات پیچیده فناوری های روز مرتبط هستند.

برای پاسخ می توان به جواب هایی رسید که نیاز به تحلیل و واکاوی زیاد ندارد ولی جمع بندی این نکات طرافتی را می طلبد که در قابلیت های ذهنی و ادراکی افراد نمود دارد.

بطور کلی می توان گفت داعش از راههای زیر می تواند اینترنت با سرویس نا محدود بدست آورد:

- خرید امکانات لازم ماهواره ای برای بهره گیری تبلیغاتی که نیازمند تجهیزات و هزینه های بسیار بالاست

- اجاره لوازم ارتباطاتی پیشرفته از کشورهای همسایه که در طول سالهای اخیر از آنها حمایت کردند

- به خدمت گرفتن تیمی از اتباع کشورهای اروپایی که در این زمینه مهارت دارند ولی تجهیزات ندارند

- استقرار یک تیم حرفه ای در یکی از کشورهای منطقه و بهره گیری از امکانات آنها

- در اختیار نهادن تجهیزات ارتباطاتی توسط قدرتهای بزرگ با هدف همراهی و حمایت

- مفروض دانستن هنر داعش در استفاده از نفوذ و قدرت رسانه به عنوان یکی از ابزار قدرت مندی خود

در هر صورت داعش یا هر گروه تندرو دیگر اکنون عزم خود را جزم کردند تا با هر وسیله ممکن حرف خود را بر کرسی نشانند و از هر روسیله ممکن هم در این راه استفاده می کنند تا افراط گرایی و هرج و مرج طلبی درسایه بغض ، کینه و نفرت ترویج را ترویج دهند ولی قسمت اعظم این پروژه کلان و پیچیده در فضای رسانه ای ودیجیتال در حال انجام است جایی که خیلی ها اکنون همانند قدرتهای بزرگ در صدد بهره گیری از خشونت و تندرویهای این اقلیت از مسلمانان برعلیه دیگران هستند که در ظاهر تمامی امور خود را در سایه اقدامات جنون امیز عده ای افسار گسیخته نشان می دهد ولی در باطن این اقدامات نمی تواند جز در سایه یک تشکیلات بزرگ و توانا در سطح یک یا چند کشور انجام پذیر باشد.

همیشه در پرونده ها و بحرانهای مرموز بین المللی گذر زمان بهترین عنصر برای کشف واقعیتها بوده که امیدواریم این بار نیز چنین باشد./ب1

منبع : حزب الله سایبر
 
بالا