چالش سطل یخ در چهره‌های ایرانی!

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
برترین ها: چالشِ سطل یخ یا همان ALS Ice Bucket Chalenge، در هفته های گذشته به نوعی جهان را تسخیر کرده است. این جنبش عجیب که توسط یکی از بیمارهای مبتلا به بیماری خطرناک ای ال اس آغاز شده، به این صورت پیش می رود که هر فرد باید مبلغی را برای کمک به این بیماری هزینه کند و در غیر این صورت، یک سطل آب یخ را روی بدن خود بریزد و 3 نفر را نیز برای این کار نامزد کند.

از بین ایرانی ها شروع کننده این کار علی کریمی بود که استارت این حرکت در بین چهره های ایرانی را زد.

*****
علی کریمی که توسط یکی از خواننده های لس آنجلسی دعوت شده بود، به دعوتش پاسخ گفت و توپ را به زمین مازیار فلاحی، رضا عطاران و علی دایی انداخت!
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
امام و چالش سطل آب و يخ!!!
yareashena_5759.jpg

در مورد چالش سطل آب و يخ و ALS كه حتما زياد شنيده ايد و ديده ايد. اما اين چيز متفاوتي است.


چندی است در فضای مجازی شاهد انتشار ویدیو هایی هستیم که در آن افراد مشهور جهان با ریختن سطلی از آب و یخ بر سر خود سعی در معرفی و حمایت از مبتلایان به بیماری ALS# را دارند .


در این بین هنرمندان،ورزشکاران و سایر مردم در داخل ایران هم از این قافله عقب نمانده و به همصدایی با چالش سطل آب و يخ پرداخته اند . حتي مجموعه ويديو هاي اين چالش در يك نرم افزار موبايلي گردآوري شد و با استقبال كاربران گوشي اندرويد هم مواجه شد!!!


بعضي گفتند آب هدر دادن است.بعضي ديگر را هيجان اين چالش برد. چالشي كه قرار بود به كمك به يك بيماري بيانجامد اما آنقدر غيركارشناسي بود كه الان از هر ۱۰۰۰ نفري كه اخبار اين چالش لوس را دنبال ميكرده كه بپرسي، يكي نمي داند بالاخره اين بيماري ALS چه بوده! (يكي اش خودم ^_^)


عده اي اما از اين فرصت و توجه جهاني استفاده كردند و گفتمان و عقيده خود را به شكلي جديد مطرح كردند. از آن كمدين اردني كه چالش سطل شن را مطرح كرد تا بچه هاي "افسران جنگ نرم" كه كليپي خلاقانه ساختند و نگاه ها را به سمتي ديگر بردند:


نگاهي نو به جمله معروف امام خميني _ره_ عليه بياندازيد:


" اگر هر مسلمان فقط یک سطل آب بریزد،سیلی به راه می افتد که اسرائیل را خواهد برد "

''if each #muslim pour just a bucket of water,there would be a flood to wash away #Israel

اینم دو دقیقه کلیپ که دیدن داره
کلیک کنید
 
بالا