8 گوشی زیبا با طراحی گردان از گذشته‌ای نه چندان دور!

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
در شرایط فعلی مشاهده می‌کنید که اکثر اسمارت فون ها، شاید 99 درصد و حتی بیشتر با یک شکل شبیه هم یعنی یک طرح مستطیل شکل و صفحه لمسی به بازار عرضه می‌شوند و بعید است به این زودی کمپانی‌های تولیدکننده در این ظاهر شبیه به هم تغییراتی ایجاد کنند. سال‌های نه‌چندان دور، کمپانی‌های محدود تولیدکننده تلفن‌های همراه، ایده‌های بهتری داشتند. از گوشی‌های ساده گرفته تا تاشو، گردان، کشویی و … . به همین دلیل کاربران در هنگام خرید حق انتخاب بهتری داشته و گزینه‌های زیادی را پیشرو داشتند.

با حضور iOS و اندروید، تولیدات این کمپانی‌ها نیز عوض شد و روز به روز بیشتر شبیه یکدیگر شد. صفحاتی لمسی به شکل مستطیل که روز به روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شد! یکی از معدود کمپانی‌هایی که از اول در ساخت گوشی‌های مربعی ید طولایی داشت BlackBerry بود!

خب گفتیم شاید بدک نباشد تا بازهم سفری نوستالیژیک به دوران قبل داشته باشیم و کمی از تولیدات عجیب و البته زیبای کمپانی‌ها را با هم مرور کنیم. این بار به سراغ تولیدات غیرعادی این شرکت‌ها رفتیم، گوشی‌هایی که در عین حال طرفداران زیادی داشتند. این محصولات طراحی چرخشی یا گردان داشتند. این مدل‌ها تقریبا شبیه به گوشی‌های کشویی طراحی می‌شدند، چون برای باز شدن و دسترسی به کیبورد آن‌ها نیاز به حرکت دادن قسمتی از گوشی بود. در این مدل‌ها اکثرا دکمه زیر صفحه‌نمایش پنهان می‌شدند.

با ما باشید تا برخی از آن‌ها را مرور کنیم! حتما یکی از آن‌ها را داشته‌اید!

1- Danger Sidekick 3.0

طراحی این گوشی واقعا شگفت‌انگیز و البته عجیب است! سال 2006 بود که این گوشی وارد بازار شد. شما برای دسترسی به صفحه‌کلید QWERTY این گوشی بایستی کمی صفحه‌نمایش را به سمت بالا فشار دهید! این شرایط برای کسانی که به ارسال پیام کوتاه علاقه زیادی داشتند مفید بود!


2- Nokia 7373

اگر به خاطر داشته باشید، قبلا هم گفته بودیم که نوکیا در زمان سلطه‌اش بر بازار موبایل دنیا، دست به هر تولیدی می‌زد که یکی از یکی بهتر و پرفروش‌تر می‌شد. این کمپانی فنلاندی هیچ ترسی از ماجراجویی نداشت و همین باعث سود سرشارش شده بود. به همین دلیل، هر جا که بخواهید لیستی از عجیب‌وغریب ترین تولیدات تلفن‌های همراه جهان را جمع‌وجور کنید، حتما به تعداد زیادی گوشی بر می‌خورید که نام نوکیا بر روی آن حک شده است!

نوکیا 7373 یکی از زیباترین و پرفروش ترین گوشی این کمپانی در زمان خود بود. یک گوشی گردان با طراحی بسیار زیبا که برای بانوان یکی بهترین گزینه‌های بازار بود. در واقع طرح گل و رنگ‌های زیبای آن اصلی‌ترین دلیل خرید 7373 توسط بانوان در سال 2006 بود! شما برای دیدن یک صفحه کلید کلاسیک زیبا، بایستی صفحه‌نمایش آن را به سمت چپ بچرخانید. این مدل در کشور ما نیز طرفداران بسیاری داشت!


3- Motorola Flipout

یک گوشی مربع شکل از سوی موتورولا که از تاریخ عرضه آن نیز خیلی نمی‌گذرد!

این گوشی با یک چرخش زیبا، یک کیبورد QWERTY زیبا را در اختیار کاربر قرار می‌داد. این کیبورد برای علاقه‌مندان حرفه‌ای پیامک بسیار مفید و کارا بود! جالب است بدانید که سیستم عامل این گوشی اندروید نسخه 2.1 است!


4- Samsung SGH-X830

این گوشی را می‌توان قطعا یکی از بهترین طراحی‌های سرکت سامسونگ دانست! این نمونه در حالت عادی نیز طراحی بسیار کشیده داشت، اما هنگامی صفحه گردان آن باز می‌شد بسیار بلندتر می‌شد. برخلاف بیشتر گوشی‌های این لیست، در این مدل هم در پایین صفحه‌نمایش کلیدهایی به کار برده شده و هم زیر آن یک صفحه یک ساده استفاده شده است. سامسونگ این مدل را در رنگ‌های زیبایی برای سلایق مختلف روانه بازار کرده بود که در زمان خودش حرکت جالبی بود!

5- LG VX9400

کمپانی ال‌جی سابقه تولیدات عجیب و غریب زیادی دارد! این گوشی در نگاه اول هیچ تفاوتی با محصولات عادی ندارد، اما با یک حرکت چرخشی شبیه حرف T می‌شد که برای فیلم دیدن بسیار عالی به نظر می‌رسید! این گوشی دومین محصولی بود که از تکنولوژی پخش ماهواره‌ای MediaFlo شرکت Qualcomm، استفاده می‌کرد. LG vx9400 علاوه بر پخش تلویزیون، از یک بلندگوی بزرگ، اسلات کارت حافظه و بلوتوث استریو نیز پشتیبانی می‌کرد. این محصول توسط کاراکتر اصلی فیلم Iron Man نیز در مراسم رونمایی ایم فیلم در سال 2008 استفاده شد.


6- SonyEricsson w550

شاید اول چیزی که بعد از دیدن این گوشی به ذهن ما متبادر می‌شد، ضخامت عجیب آن بود!

این محصول با ضخامتی نزدیک به 22.5 میلی‌متر حتما باید برای لاغر شدنش کمی فکر کند! شاید اگر قرار بود در سال 2005 لیستی تهیه کنیم، این نمونه حتما به عنوان یک نقطه منفی سونی اریکسون جای داشت. البته سونی اریکسون با این طراحی گامی در طراحی گوشی‌های گردان نیز برداشت. قابلیت واکمن این گوشی و کیفیت خوب پخش صدای آن از ویژگی‌های مثبت آن بود که آن را برای نسل جوان مناسب می‌کرد.


7- Nokia 7705 twist

به‌اندازه کافی در مورد تولیدات عجیب و غریب نوکیا صحبت کردیم! این مدل نیز از همان نمونه‌های خاص این کمپانی فنلاندی است! یک گوشی مربع شکل با یک سوراخ بزرگ گوشه آن! به جرات می توان گفت هیچ کس نتوانست دلیل اصلی حضور این سوراخ در این مدل را کشف کند!


8- Motorola Aura

این گوشی یکی از زیباترین تولیدات بازار و درعین‌حال خاص ترین آن‌هاست! طراحی این مدل واقعا چشم‌نواز بوده و می‌توان به جرات در تمام لیست‌هایی که از طراحی‌های زیبا تهیه می‌شود آن را جا داد!

این گوشی با طراحی گردان به بازار عرضه شده و صفحه‌نمایش آن از جنس یاقوت کبود است. همچنین جنس به کار رفته برای تولید این گوشی بسیار خاص و ویژه است. بدنه این محصول از استیل ضد زنگ و دکمه‌های آن آلومینیوم اندود شده ساخته‌شده است. طراحی این گوشی را در یک کلام می‌توان عالی توصیف کرد!




 
بالا