دفاع هميشه مقدس

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
دفاع هميشه مقدس

اسم اين هفته را گذشته ايم هفته «دفاع مقدس». يعني8 سال دشمن حمله کرد و ما دفاع کرديم، کاري که هشتهزار سال است انجام دادهايم.ما هيچوقت ملت متجاوزي نبوده و نيستيم. ولي اگر کسي خيال بدي داشته باشد، او راسر جايش مينشانيم و از خودمان دفاع ميکنيم. دفاع، هميشه براي ما مقدس است و جاندادن در راه وطن، افتخار هرايراني. در اين مقاله، به دفاع جانانه مان در 8 سال جنگ با عراق پرداخته ايم.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : دفاع هميشه مقدس

ايران، ضعيف است
588 روز از پيروزي انقلاب ميگذرد. در اين مدت،اتفاقات زيادي در زمينه نظامي افتاده است. ترکيب ارتش عوض شده، تعدادي ازفرماندهان از کشور فرار کردهاند، چند تايي هم به جرم ايستادن رودرروي مردم و گشتنآنها اعدام شدهاند و قبض موتشان را تحويل نگهبان جهنم دادهاند. عدهاي که بعدهامعلوم ميشود کرم خيانت داشتهاند، فرياد ميزنند: «ارتش را منحلّ کنيد.»اما امام خميني دستور ميدهند نظاميان به پادگانها بر گردند با اين دستور، فريادفوقالذکر هم خفه ميشود.
قراردادهاي خريد اسحلههاي جورواجور که رژيم قبليبا پول نفت ملت بسته بود. لغو ميشود و مدت خدمت سربازي، از 24ماه به 12ماهکاهش مييابد تا معلوم شود جمهورياسلامي نميخواهد مثل رژيم شاهنشاهي، لولويسرخرمن خاورميانه باشد و همسايهها را بترساند.
با يک حساب سرانگشتي، کل نيروي دفاعي ايران در روزآغاز جنگ، به 254500نفر هم نميرسد اگر قرار باشد تمام اين نيروها روي خط مرزي1591کيلومتري ايران و عراق بايستند و دفاع کنند. به هر کيلومتر،160نفر هم نميرسد
مدتي بعد با شورشهايي که در گنبد، خوزستان وکردستان اتفاق ميافتد، مدت خدمت سربازي به 18 ماه افزايش مييابد وضعيت انقلابيکشور و تحريمهاي اقتصادي و تسليحاتي باعث ميشود تا روند بازسازي ارتش جمهورياسلاميايران به کندي جلو برود.
در پانصد و هشتاد و هشتمين روز بعد از پيروزيانقلاب (31 شهريور 59) ارتش ايران 224500 نفر نيرو دارد (120هزار نفر نيرويزميني،20هزار نفر نيروي دريايي، 60هزار نفر نيروي هوايي و 24500 نفر ژاندارمري) تجهيزاتعمده آن هم 1985 تانک،447 هواپيما و 84 هلي کوپتر است.
به غيراز ارتش، نيروي نظامي انقلابي جديدي وجوددارد: سپاه پاسداران انقلاباسلامي که با هدف مبارزه با عناصر ضد انقلاب و حفظدستاوردهاي انقلاب شکل گرفته و مجموع نيروهايش به 30هزار نفر هم نميرسد تازه، کارآنها بيشتر از آن که سازماني باشد، بهصورت مردمي و هيأتي است.
صدام در سال آخر جنگ، 50ميليارد دلار خرج ارتشعراق ميکند: 6230 تانک و نفربر، 610 هواپيما، 325هلي کوپتر و يک ميليون سرباز بهعلاوه مقدار زيادي گاز شيميايي، اما دفاع ايرانيها، عراق را وادار به قبول آتشبسميکند.
با يک حساب سرانگشتي، کل نيروي دفاعي ايران در روزآغاز جنگ، به 254500نفر هم نميرسد اگر قرار باشد تمام اين نيروها روي خط مرزي1591کيلومتري ايران و عراق بايستند و دفاع کنند. به هر کيلومتر،160نفر هم نميرسدبنابراين، عراق از خدا چه ميخواهد؟ ايراني به ظاهر ضعيف، که بشود به آن حمله کرد.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : دفاع هميشه مقدس

فتح ايران در يک هفته
صدام يک سال قبل از آغاز جنگ، رئيسجمهور عراق شدهو چنان سر بقيه را زير گل کرده که کسي جرأت ندارد بودن اجازه او، نطق بکشد. يکميليارد و دوييست ميليارد دلار پول بيزبان را خرج تسليحات نظامي ميکند. 2850تانک، 133هلي کوپتر و 339 هواپيما ميخرد و سه تا سپاه درست ميکند.
عمليات کربلاي 5، فشردهترين عمليات جنگي قرنبيستم لقب ميگيرد. در منطقه شلمچه 200 گردان پياده ايران، پدر 332 گردان عراق رادر ميآورند.
«ارتش ايران که زهوارش در رفته.سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با ترکاندن و ترور، مردم را عاصي کردهاند. بين رئيسجمهوربنيصدر و طرفدارهاي امام، درگيري سياسي وجود دارد خلاصه جمهوري اسلامي ايران بههم ريخته و با يک تلنگر از هم ميباشد» صدام با يک همچنين تفکري، 31 شهريور،اولين گلوله را به سمت ايران شليک ميکند. 19شهر ايران، هدف حمله قرار ميگيرند وسه سپاه عراق از جنوب، مرکز و شمال، از مرز رد ميشوند. ايده جنگ، جنگ سريع و برقآسااست؛ يک هفته، فوقش 10روز طول ميکشد
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : دفاع هميشه مقدس

ما اين ايم

جنگي که قرار بود يک هفته اي تمام شود، حدود 8 سالطول ميکشد. همان اول کاري، عراقها دستشان ميآيد با ايراني طرفاند نه با ببوگلايي ترسو! دو تا لشگر عراق، 34 روز ميزنند و هزار بدبختي ميکشند تا خرمشهررا از دست جهان آرا و يک مشت جوان بسيجي بيرون بياورند. تازه بعدش پشت دروازهآبادان به زمين گرم ميخورند.

علميات والفجر8،آنچنان سريع ولي با تفکر انجام شدکه همين الان در دانشگاههاي جهان تدريس ميشود.

طبق روال هميشگي، تهاجم بيروني، باعث اتحاد ايرانيهاميشود. ارتش، سريع سازماندهي ميشود. سپاه داراي تشکيلات جداگانه شده و سه نيرويهوايي، دريايي و زميني تشکيل ميدهد و حتي براي مدتي داراي وزارتخانه ميشود. نيروهايمردمي در پايگاههاي بسيج مساجد، تقسيم ميشوند. دارودسته بنيصدر که با شعار«زمين ميدهيم، زمان ميگيريم» زمين و زمان را تلف کرده بودند، به خارج فرار ميکنندو همه عناصر گوش به فرمان امام، شروع به بازپسگيري زمين از دست رفته ميکنند.

در عمليات ثامنالائمه، آبادان از محاصره بيرون ميآيد.عمليات بيتالمقدس، سيلي محکمي به دهان بعثيها ميزند، چون بيش از 30درصد ارتشعراق نابود ميشود و 5038 کيلومترمربع از خوزستان آزاد ميگردد. در اين عمليات،نيروهاي ايراني، خرمشهر را دور ميزنند و از غرب، يعني مرز عراق وارد شهر ميشوند.عمليات فتح المبين که شاهکاري با پشتوانه تاريخ هزاران ساله ايراني است، به پيروزيميرسد.

فتح فاو توسط ايرانيها، صدام را ديوانه ميکند.ايرانيها در فصل بارندگي روي اروندرود پل معلق ميزنند، فاو را تصرف ميکنند و به مرز کويت ميرسند.

چند مقني که اکثرشان اهل يزد هستند و سابقه حفرقنات را دارند، چند صدمتر زمين را ميکنند و پشت سرعراقيها بيرون ميآيند. اينطوري، عراقيها به محاصره ميافتند.

عمليات کربلاي 5، فشردهترين عمليات جنگي قرنبيستم لقب ميگيرد. در منطقه شلمچه 200 گردان پياده ايران، پدر 332 گردان عراق رادر ميآورند.

فتح فاو توسط ايرانيها، صدام را ديوانه ميکند.ايرانيها در فصل بارندگي روي اروندرود پل معلق ميزنند، فاو را تصرف ميکنند و بهمرز کويت ميرسند. علميات والفجر8،آنچنان سريع ولي با تفکر انجام شد که همين الاندر دانشگاههاي جهان تدريس ميشود، به غيراز کارهاي عجيب و غريب نيروهاي زمنييارتش و سپاه، نيروي هوايي هم هيچ جاي امني براي عراق نميگذارد .نيروي دريايي همخليج فارس را براي آنها ناامن ميکند.

صدام در سال آخر جنگ، 50ميليارد دلار خرج ارتشعراق ميکند: 6230 تانک و نفربر، 610 هواپيما، 325هلي کوپتر و يک ميليون سرباز بهعلاوه مقدار زيادي گاز شيميايي، اما دفاع ايرانيها، عراق را وادار به قبول آتشبسميکند. صدام که از سرسختي ايرانيها قات زده، به کويت حمله ميکند و در 6 ساعت،آن جا را ميگيرد!
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : دفاع هميشه مقدس



دفاع، ادامه دارد

حالا،بیست و چند سال از پايان جنگ ميگذرد. ما مثل هميشه روي پاي خودمان ايستادهايم.
براي دفاع از خودمان و افزايش قدرت بازدارندگي- يعني کسي به فکرش هم خطور نکند که به ما حمله کنند-
تجهيزات دفاعي ساخته ايم که جهان راتحت تأثير خودشان قرار داده اند.

 
بالا