فتوای مضحک ...مفتی سعودی: نفرین اسراییل حرام است

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
673299_279.jpg


«صالح الفوزان» عضو هیات علمای ارشد که بالا‌ترین نهاد دینی در عربستان سعودی به شمار می‌رود، ادعا کرد:
نفرین کردن اسرائیل جایز نیست زیرا اسرائیل نام پیامبر خدا یعقوب :علیه السلام: است و صحیح‌تر، نفرین کردن یهودیان است. !!!:|
سران کشورهای مرتجع عرب به همراه سران کشورهای غربی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و اعمال جنایت بار این رژیم در کشتار مردم بی‌دفاع غزه به شمار می‌روند.

با گذشت ۲۷ روز از حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، تاکنون بسیاری از سران مرتجع عرب و مفتی‌های آن‌ها حتی حاضر نشده‌اند که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی را در ظاهر محکوم کنند.

سخنان مضحک این مفتی عربستانی در جای خود جالب و قابل تامل است.:confused:

در پیام صوتی منسوب به الفوزان آمده است:
برخی از مردم می‌گویند اللهم العن إسرائیل (نفرین خدا بر اسرائیل) و این به معنای نفرین بر یعقوب :علیه السلام: است.
وی ادعا کرده که مسلمان باید به این توجه داشته باشند و به جای سرزنش اسرائیل، بگوید لعن الله الیهود یا لعنة الله علی الیهود (نفرین خدا بر یهودیان).

سخنان الفوزان جنجال گسترده‌ای در سایت اجتماعی تویی‌تر که در عربستان گسترش یافته است، ایجاد کرده و بین موافقان و مخالفان این فتوا اختلاف به وجود آمده است؛ به ویژه اینکه این فتوا همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه صادر شده است.

در این جنگ خانمان سوز که از ۲۷ روز پیش آغاز شده، تا این ساعت یکهزار ۸۵۷ فلسطینی به شهادت رسیده و نه هزارو ۴۰۰ فلسطینی دیگر نیز که بسیاری از آنان زن و کودک هستند، مجروح شده‌اند.

بسیاری از کاربران تویی‌تر فتوای الفوزان را رد کرده و گفته‌اند که منظور از نفرین کردن اسرائیل، رژیم اسرائیل است نه یعقوب نبی(ع).

منبع:مشرق نیوز
 
بالا