حجاب از منظر : قرآن ، بیانات ، وصایای شهدا، قانون و ...

محمدتقی

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
حجاب از منظر قرآن :
یا ایها النبی قل لازواجك وبناتك ونساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلك ادنى ان یعرفن فلا یؤذین وكان الله غفورا رحیما
اى پیامبر، به همسران خود و دختران خود و همسران مؤمنان بگو که لباس هاى خود را بلند کنند تا تمام بدنشان را در بر بگیرد و بپوشاند زیرا این كمترین حدیست كه بوسیله اش (بعنوان زنان پرهیزگار) شناخته خواهند شد و مورد اهانت قرار نخواهند گرفت. خداست عفو کننده، مهربان ترین. سورة الأحزاب – الآیة ۵۹

وقل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن ویحفظن فروجهن ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها ولیضربن بخمرهن على جیوبهن ولا یبدین زینتهن الا لبعولتهن او ابائهن او اباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بنی اخوانهن او بنی اخواتهن او نسائهن او ما ملكت ایمانهن او التابعین غیر اولی الاربة من الرجال او الطفل الذین لم یظهروا على عورات النساء ولا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن وتوبوا الى الله جمیعا ایها المؤمنون لعلكم تفلحون
و به زنان ایمان آورده بگو که نگاه شان را پایین و بدور از نامحرمان دارند و پاکدامنی خود را حفظ کنند و آرایشها .و زینتهای خود را آشکار نسازند مگر آنچه ظاهر شدنش ضروریست و مانعی ندارد ( صورت و دو کف دست ) و روسریهایشان را بر گردن و سینه افکنند و زیبایی هایشان را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا فرزندانشان یا فرزندان شوهرانشان یا برادرانشان و یا پسران برادران و خواهرانشان یا زنانشان و برده های خود یا مردانی که رغبت جنسی در آنان نیست یا کودکانی که هنوز به اندام زنان اطلاع نیافتند .
و پاهایشان را بر زمین نزنند ( که صدا دهد ) زیرا اینگونه خود را به نمایش می نهند و زینت خود ( اندام ) خود را آشکار می سازند و همگی ایمان آورندگان بایستی بسوی خدا بازگردید تا رستگار شوید. سوره نور - آیه 31

حجاب در وصایای شهدا :
شهید یعقوب ابراهیم نژاد : اگر می دانستم با هر بار که خونم ریخته می شود بی حجابی آغوش حجاب در بر می گیرد، حاضر بودم هزاران هزار بار کشته شوم.

شهید احمد پناهی : حجاب شما سنگری است آغشته به خون من که اگر آن را حفظ نکنید به خون من خیانت کرده اید.

شهید محمد محمودی : حجاب شما از خون ما که در جبهه می ریزد برای دشمن کوبنده تر است.

شهید ابراهیم هاشمی : حجاب شما به خون ما رنگ می بخشد.

شهید بهرام یادگارى : خواهرم: حجاب تو مشت محكمى بر دهان منافقین و دشمنان اسلام‏ مى‏زند.

شهید محمد حسین راستگو : متو ای خواهرم! حجابت مقدس تر از خون من است.

شهید حمید رستمى : به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مى‏دهم كه ، حجاب را حجاب‏را ، حجاب را ، رعایت كنید.

شهید على روحى نجفى : از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند ، زیرا كه‏حجاب خون‏ بهاى شهیدان است.

شهید غلامرضا عسگرى : مادرم... من با حجاب و عزت نفس و فداكارى شما رشد پیدا كردم.

شهید محمد حسن جعفرزاده : اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مى‏ترسد تا سرخى خون من.

شهید خلبان عباس بابایی : حجاب ، حجاب را خیلی زیاد رعایت کن .

شهید حسين عنايتي : اي خواهران حزب‌الله، از شما نيز تقاضا دارم قدم بر خون شهيدان نگذاريد و با حفظ حجاب از خون شهيدان پاسداري كنيد

شهید احمد عظیمی جوزانی : از تمامي خواهرانم مي‌خواهم كه حجاب –اين لباس رزم- را حافظ باشند. مي‌خواهم هر زمان كه آنها را مي‌بينم به وجودشان افتخار كنم، و مي‌خواهم زماني كه آنها را مي‌بينم آن ‌چنان پوشيده ظاهر و باطن باشند كه باعث خشم دشمن و خوشحالي دوستان شوند، و البته اينها همه بايد براي خدا باشد.

شهید حمیدرضا بااطمینان : با رعايت كردن حجاب خود، پاسدار خون شهدا باشيد.

شهید مهدی ابراهیمی گیو : خواهرم! با حجاب باش.

شهید آبیاران : توصیه‌ای که به خواهران دارم این است که اگر می‌خواهند خون شهیدان را پایمال نکنند این است که حجاب خود را حفظ کنند.

شهید داود عبداللهی : خواهر جان، حجابت را حفظ کن تا جزو یاران خدا باشی، اگر می‌خواهی در دنیا سرافراز شوی، حجابت را حفظ کن.

شهید اسماعیل اسکندری : و شما خواهران حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما سلاح شماست.

شهید علی آقاباقری : وصیت من به خواهرانم این است که در شهادت من مثل زینب (س)عمل کنید و حجاب که اصلی‌ترین مسئله است را رعایت کنید که حجاب حمایت از خون شهیدان است.

شهید نادرعلی اکبرنژاد : به خواهرانم بگو که اگر از من بدی دیدند مرا ببخشند و همیشه حجاب خود را حفظ کنند، چون ما برای ناموس می‌جنگیم.

شهید محمد بی‌آبادی : و خواهران، شما در جامعه باید حجابتان را رعات کنید و از همه پدران خواهران می‌خواهم که فرزندانشان را حسین‌وار پرورش دهند.

شهید عبدالله رحمانی‌منش : خواهرانم، مبادا حجابتان را فراموش کنید، چون ما سربازان به خاطر حجاب و حفظ مملکت و دین با دشمن می‌جنگیم.

شهید علی‌اصغر عدالتیان : خواهران عزیز، حجاب خود را حفظ کنید، شما باید در مقابل شایعه پراکنی‌ها و بی‌حجابی‌ها مبارزه کنید و رسالت زینبی را در جامعه ایفا نمایید.

شهید خان بابا خانی : وشما ای خواهران با حجاب خود اسلام را حفظ کنید
مگر زمزمه ی شهداء را نشنیدی در هنگامه ی شهادت که می گفتند : سرخی خونمان فدای سیاهی چادرت ؟

بیانات مقام معظم رهبری ( منابع سایت : khamenei.ir )
بيانات در دیدار جمعی از كارگزاران فرهنگی :
من بارها گفته‌ام: عدّه‌اى وقتى در خيابان نگاه مى‌كنند و زنانى را مى‌بينند كه حجابشان قدرى ناجور است، دلشان خون مى‌شود. بله؛ اين كارِ بدى است. اما كارِ بد اصلى، اين نيست. كارِ بد اصلى آن است كه شما در كوچه و خيابان نمى‌بينيد! كسى به كسى گفت: «چه كارمى‌كنى؟» گفت: «دهل مى‌زنم.» گفت: «چرا صداى دهلت در نمى‌آيد؟» گفت: «فردا صداى دهل من درمى‌آيد!» صداى فروريختن ايمان و اعتقاد ناشى از تهاجم پنهانى و زيرزيركى دشمن - اگر شما ملت و عناصر فرهنگى بيدار نباشيد - خداى نخواسته، آن وقتى درمى‌آيد كه ديگر قابل علاج نيست!

بيانات در دیدار جمعی از پرستاران
آنها مايل بوده‌اند كه اين حجاب بين زن و مرد، از بين برود، كه اين، البته براى زندگىِ جامعه مضرّ و براى اخلاق جامعه بد است. براى حفظ عفّت جامعه زيانبار و بخصوص براى خانواده از همه چيز بدتر است. اين، بنيان خانواده را متزلزل مى‌كند.
اسلام به خانواده اهميت مى‌دهد. تمام دعواى امروزِ بلندگوها و بوقهاى تبليغاتىِ غربى با مسلمين هم بر سرِ همين است. شما ببينيد كه در مقابل « حجاب » چه حساسيتى نشان مى‌دهند! اين حجاب اگر در جمهورى اسلامى باشد، آن را زشت مى‌شمارند.

بيانات در ديدار جمعى از مداحان سراسر كشور
وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقيدات و پايبندى را خانمها بايد مراقبت كنند؛ اين وظيفه است. خودنمائى و جلوه‌فروشى، يك لحظه است و آثار سوء آن براى كشور، براى جامعه، براى اخلاق، حتّى براى سياست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالى كه ملاحظه‌ى عفاف، ملاحظه‌ى حدود شرعى در رفتار و حركات بانوان، اگر چنانچه سختى‌اى داشته باشد، سختىِ كوتاهى است، اما آثارش، آثار عميق و ماندگارى است. خود خانمها خيلى بايد مراقبت كنند مسئله‌ى حجاب را، مسئله‌ى عفاف را؛ وظيفه‌ى آنهاست، افتخار آنهاست، شخصيت آنهاست.
حجاب مايه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانه‌ى ماديگرايان، مايه‌ى اسارت زن نيست. زن با برداشتن حجاب هاى خود، با عريان كردن آن چيزى كه خداى متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را كوچك ميكند، خودش را سبك ميكند، خودش را كم‌ارزش ميكند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگين شدن كفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ اين را بايد خيلى قدر دانست و از اسلام بايد به خاطر مسئله‌ى حجاب تشكر كرد؛ اين جزو نعمتهاى الهى است.

بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما
بين زن و مرد يك حجاب گذاشته شده است: با هم حرف مى‌زنند، معامله مى‌كنند، دعوا مى‌كنند، دوستى مى‌كنند؛ اما با يك حجاب و حفاظ. اين در اسلام هست و بايستى رعايت شود. ارتباط زن و مرد را در اين مكالمات و محاورات بايستى رعايت كرد. گاهى ارتباط زن و مرد در بعضى از صحنه‌ها طورى نزديك و خودمانى است كه آدمى كه پاى تلويزيون نشسته واقعاً خجالت مى‌كشد؛ ما كه پيرمرديم، درعين‌حال خجالت مى‌كشيم! هر چه بتوانيد، اينها را مراعات كنيد.

بيانات در دیدار جمعی از زنان
ما زن را به عفّت، به عصمت، به حجاب ، به عدم اختلاط و آميزش بى‌حد و مرز ميان زن و مرد، به حفظ كرامت انسانى، به آرايش نكردن در مقابل مرد بيگانه - براى آن‌كه چشم او لذّت نبرد - دعوت مى‌كنيم.

بيانات در ديدار اعضاى شوراى فرهنگى، اجتماعى زنان
بايد مسائل ارزشى اسلام در جامعه‌ى ما احياء بشود. مثلاً مسأله‌ى حجاب ، يك مسأله‌ى ارزشى است. مسأله‌ى حجاب ، مسأله‌يى است كه اگرچه مقدمه‌يى است براى چيزهاى بالاتر، اما خود يك مسأله‌ى ارزشى است. ما كه روى حجاب اين‌قدر مقيديم، به خاطر اين است كه حفظ حجاب به زن كمك مى‌كند تا بتواند به آن رتبه‌ى معنوى عالى خود برسد و دچار آن لغزشگاههاى بسيار لغزنده‌يى كه سر راهش قرار داده‌اند، نشود.
بعضيها از چادر فرار مى‌كنند، به خاطر اين‌كه هجوم تبليغاتى غرب دامنگيرشان نشود؛ منتها از چادر كه فرار مى‌كنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‌دهد!

بیانات در ديدار مردم قم در سالروز قيام 19 دی‌ماه‌
زن غربى با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودى خانواده بود. اينجور نبود كه زن با برداشتن حجاب در ميدان علم يا در ميدان سياست يا در ميدان فعاليتهاى اجتماعى پيشرفت كند؛ همه‌ى اينها با حفظ حجاب و عفت ممكن بود و ما در نظام اسلامى اين را تجربه كرديم. برداشتن حجاب ، مقدمه‌اى براى برداشتن عفت بود؛ براى برداشتن حيا در جامعه‌ى اسلامى بود؛ براى سرگرم كردن مردم به عامل بسيار قوى و نيرومند جنسى بود؛ براى اينكه از همه‌ى كارهاى ديگر بمانند؛

بيانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتى‌
خواهشمندم تذكّر دهيد به وضعيت حجاب دختران و روابط ميان دختران و پسران رسيدگى شود. امضاء: جمعى از دانشجويان.
آقاى دكتر نديمى اين‌جا تشريف دارند، ما هم گفتيم، خود دختران و پسران هم اين‌جا هستند. حجاب را واقعاً بايد خوب رعايت كنيد.
با توجّه به اين‌كه يكى از جنبه‌هاى تهاجم دشمن، تهاجم فرهنگى و فاسد كردن جوانان و بخصوص زنان و توجه دادن مردم به شهوات و نفسانيّات است و در بسيارى از جوامع اسلامى، دشمنان ابتدا از اين طريق مردم را خلع سلاح كرده‌اند، و نيز با توجّه به بحران كنونى حجاب در جامعه و حتّى در دانشگاهها، وظيفه مردم، بخصوص دانشجويان و تشكّلهاى اسلامى در جامعه و در دانشگاهها چيست و راه حل، حكم و توصيه شما در اين مورد به تشكّلهاى اسلامى چيست؟
توصيه بنده معلوم است: حجاب را رعايت كنيد و اين لازم و واجب است. به برادر يا خواهرى كه اين نامه را نوشته‌اند، مى‌خواهم بگويم اين‌طور هم نيست كه شما مى‌گوييد زنهاى ما بى‌حجاب شده‌اند. ممكن است بعضى بگويند چشم شما به خواهرانى افتاده كه همه حجاب دارند؛ نه، من گاهى به خيابان مى‌روم تا مخصوصاً وضع مردان و زنان را ببينم؛ البته با نگاه حلال و نه حرام. آن‌طور كه بعضى تصوير مى‌كنند، به نظر من نمى‌آيد. البته چرا، اشكالاتى وجود دارد؛ من هم از همه گوشه و كنارها با خبر نيستم. هرجا چنين وضعى وجود داشته باشد، راه آن نهى از منكر است.

بيانات در ديدار جمع كثيرى از بانوان‌ به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)
شما بدانيد زنان مسلمان در بسيارى از نقاط دنيا امروز به شما نگاه مى‌كنند و از شما ياد مى‌گيرند. اين‌كه مى‌بينيد در بعضى از كشورهاى غربى، در بعضى از كشورهاى مسلمان اما با حكومتهاى غير اسلامى، اين‌طور حجاب اسلامى مورد تهاجم دشمنان دين قرار مى‌گيرد

بیانات در اجتماع زنان خوزستان
راى اين‌كه آن اختلاطى كه قبلاً گفتم، پيش نيايد و حدود اخلاقى حفظ شود، اسلام براى زن حجاب را معيّن كرده است. خودِ اين حجاب، يكى از وسايل امنيت است. با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنيت پيدا مى‌كند و هم مردان مسلمان امنيت پيدا مى‌كنند. آن جايى كه حجاب را از زنان دور مى‌كنند، آن جايى كه زن را به عريانى و برهنگى نزديك مى‌كنند، در درجه‌ى اوّل، امنيت از خود زن و در درجه‌ى بعد، از مردان و جوانان گرفته خواهد شد. براى اين‌كه محيط سالم و داراى امنيت باشد؛ زن بتواند كار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسؤوليتهاى خود را انجام دهد، اسلام حجاب را معيّن كرده است كه اين حجاب، يكى از آن احكام برجسته‌ى اسلام است و يكى از فوايدش همين است كه گفتم.

بيانات در ديدار جمعی از كارگران و معلمان
انتقام دشمن اين است كه جوانان ما را به لذّات و شهوات سرگرم كند. پول خرج مى‌كنند، عكس مبتذل چاپ مى‌كنند و مجّانى بين جوانان منتشر مى‌كنند. ويدئو درست مى‌كنند و فيلمهاى مهيّج شهوت را مجّانى به اين و آن مى‌دهند كه نگاه كنند. البته، يك‌عدّه از اين طريق، پول هم دست مى‌آورند؛ اما آنهايى كه سرمايه‌گذارى مى‌كنند، براى پول، سرمايه‌گذارى نمى‌كنند. مى‌توانند آنها را در كشورهاى ديگر، آزادانه پخش كنند و پول به‌دست آورند. اين‌جا مى‌خواهند نسل جوان را ضايع و نابود كنند.
اين، هجومِ يك مهاجم است. حال، بيننا و بين اللَّه، اگر دستگاه قضايى اين كشور، كسى را كه به چنين فسادى دامن مى‌زند، دستگير كرد، چه مجازاتى براى او مناسبتر از همه است؟ كسى‌كه هزاران جوان اين مملكت را - جوانان پاك و پاكيزه ما را؛ بچه‌هاى معصوم ما را - به وادى فساد و شهوترانى مى‌كشاند، مجازاتش چيست؟ به نظر من، اينها بايد به شديدترين وجه مجازات شوند.
هدفِ تهاجم فرهنگى دشمن اين است كه ذهن مردم را عوض كند؛ از راه اسلام منصرف نمايد و از مبارزه نااميد سازد.

بيانات در ديدار مسئولان مجله‌ى حوزه‌
در همان ماههاى اول پيروزى انقلاب، امام مسأله‌ى بى‌حجابى و حجاب را قاطع گفت. آن وقتها ما به عنوان اعضاى شوراى انقلاب، گاهى در هيأت دولت هم شركت مى‌كرديم. من كسانى را ديدم كه جزو عناصر متدين هيأت دولت بودند، اما به ما مى‌گفتند اين چه كارى بود كه امام كرد؛ حالا چرا كرد؟! امام اصلاً دچار رودربايستى نمى‌شد. بنابراين، ملاحظه‌كارى و رودربايستى داشتن، مطلقاً بايد نباشد؛

بیانات در ديدار جمعی از بانوان پزشك سراسر كشور
همه‌ى تعاليم اسلام از جمله مسأله‌ى حجاب، بر اين اساس است. مسأله‌ى حجاب، به معناى منزوى كردن زن نيست. اگر كسى چنين برداشتى از حجاب داشته باشد، برداشتش كاملاً غلط و انحرافى است. مسأله‌ى حجاب، به معناى جلوگيرى از اختلاط و آميزش بى‌قيدوشرط زن و مرد در جامعه است. اين اختلاط، به ضرر جامعه و به‌ضرر زن و مرد - بخصوص به ضرر زن - است.

دیدار جمعی از بانوان مسئول و متخصص و هنرمند كشور با رهبر انقلاب
بنا بر اين‌ با آنچه‌ كه‌ غرب‌ انديشيده‌ است‌ مشكل‌ زن‌ قابل‌ علاج‌ نيست‌ و با برداشتن‌ حجاب‌ از سرزن‌ و اجتناب‌ كردن‌ از قيود شرعی‌، مشكل‌ زن‌ بدتر می‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ قوانين‌ و مقررات‌ مربوط به‌ زن‌ و مرد را در نظام‌ اسلامی‌، ناظر به‌ سعادت‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: بر خلاف‌ جنجالی‌ كه‌ دنيای‌ غرب‌ روی‌ مسأله‌ حجاب‌ به‌ عنوان‌ ناقض‌ حقوق‌ و آزادی‌ زن‌ می‌كند; مسأله‌ حجاب‌ به‌ حقوق‌ و آزادی‌ زن‌ هيچ‌ ارتباطی‌ ندارد. حجاب‌، امری‌ واجب‌ برای‌ زن‌ و مرد است‌ كه‌ هر يك‌ بايد به‌ نحوی‌ اين‌ محدوديت‌ را رعايت‌ كنند، زيرا با شكسته‌ شدن‌ حجاب‌، همان‌ بلايی‌ بر سر زن‌ خواهد آمد كه‌ امروز در محيطهای‌ غربی‌، با سو استفاده‌ از زن‌، شاهد آن‌ هستيم‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پوسيدگی‌ بنيان‌ خانواده‌ در جوامع‌ غربی‌ و وابسته‌ نبودن‌ زن‌ و شوهر به‌ يكديگر را از عوارض‌ مسأله‌ بی‌حجابی‌ و بی‌بندوباری‌ توصيف‌ كردند و افزودند: اسلام‌ مسأله‌ حجاب‌ را بسيار حكيمانه‌ بررسی‌ كرده‌ است‌. حجاب‌ در قلمرو زندگی‌ خصوصی‌ زن‌ و مرد مطرح‌ است‌ و در اين‌ ميان‌ چادر، حجاب‌ برتر محسوب‌ می‌شود اما در عين‌ حال‌، متعين‌ هم‌ نيست‌. شرع‌ مقدس‌ اسلام‌، برای‌ حجاب‌ حدی‌ را معين‌ كرده‌ است‌ كه‌ نبايد از آن‌ تخطی‌ شود و افراط و تفريط، هم‌ لازم‌ نيست‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پايان‌ سخنانشان‌ انواع‌ زينتها، زيور آلات‌، مدها، لباسهای‌ گوناگون‌ و جلوه‌گريها را برای‌ سعادت‌ بانوان‌، زيان‌آور خواندند و ضرورت‌ دور نگهداشتن‌ زنان‌ و دختران‌ جوان‌ را از اين‌ ظواهر فريبنده‌ و گمراه‌كننده‌، مورد تأكيد قرار دادند.

بیانات در ديدار با جمع كثيرى از بانوان
تمام دنياى غرب و مطبوعات آنها و اين نويسندگان قلم‌به‌مزد و عامل سرمايه‌داران و صهيونيستهاى بزرگ جهانى، دست به دست هم داده‌اند تا جمهورى اسلامى را هو كنند. مسأله‌ى حجاب را مورد تهاجم تبليغاتى قرار دادند تا شايد ما را از ميدان خارج كنند.

بيانات در ديدار بانوان نخبه‌ در آستانه‌ى سالروز ميلاد حضرت زهرا(س)
مسأله‌ى حجاب خيلى مهم است. من مسأله‌ى حجاب را واقعاً مهم ميدانم. اهميت مسأله‌ى حجاب در جاهاى باواسطه‌اى خودش را نشان ميدهد؛ از جمله در مسأله‌ى خانواده خودش را نشان ميدهد.

خطبه عقد مورخه‌ی 13/10/1377
اسلام كه راجع به حجاب حرف می‌زند، آیات قرآن كه راجع به حجاب حرف می‌زند، راجع به حدود زن و مرد با یكدیگر دستور دارد، این به خاطر خود مردم است، به خاطر همین خانواده‌هاست. همین دخترهای جوان كه شوهرشان را می‌خواهند از دست ندهند، این پسرهای جوان كه زن محبوبشان را می‌خواهند از دست ندهند، این، بدون حجاب و بدون رعایت نمی‌شود، آیاتِ قرآن این طور حكمت آمیز و عمیق است.

خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران
جمهورى اسلامى، در مقابل اين مفاسد ايستاد و از اول اعلام كرد كه به روابط بى‌بندوبار زن و مرد معتقد نيست؛ معتقد به وجود حجاب و روابط اسلامى ميان زن و مرد است، و بر اين مسأله هم پافشارى كرد. به نظر بعضيها، اين يك مسأله‌ى فرعى و جزيى است؛ در حالى كه اشتباه مى‌كنند، اين مسأله‌ى بسيار مهمى است.
در همين‌جا من عرض بكنم كه يكى از مهمترين علل مخالفت شديد و خصمانه‌ى دولتهاى غربى با جمهورى اسلامى، همين مسأله است. آنها روى اين مسأله بسيار حساسند. اگر جمهورى اسلامى، در همين يك مسأله مقدارى كوتاه مى‌آمد و اجازه مى‌داد كه فرهنگ بى‌بندوبار غربى در زمينه‌ى روابط ناسالم زن و مرد در جامعه تحقق پيدا بكند، بسيارى از مخالفتهايى كه مجامع سياستمدارى و غيرسياسى غرب با جمهورى اسلامى دارند، كم مى‌شد، يا بعضاً از بين مى‌رفت.

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب
برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد

بيانات ‌در ديدار جمعی از ورزشكاران
شما ببينيد الان چقدر خرج مى كنند و زحمت مى كشند، براى اين كه حجاب را در دنيا از بين ببرند؛ كشورهايى كه خودشان را مهد آزادى هم مى دانند، مى بينيد كه چه مى كنند براى مبارزه ى با حجاب.

بيانات در ديدار جمعى از بانوان فرهيخته‌ى حوزوى و دانشگاهى
مسئله‌ى حجاب يكى از مقدّمات اين كار است، مسئله‌ى پوشش و لباس همين‌جور، مسئله‌ى معاشرت زن و مرد و حدود معاشرت يكى از مقدّمات اين است كه اين بلاى بزرگ كه هم بلاى براى زن است و هم بلاى براى مرد است - و البتّه شامل تحقير زن هم هست، بدون اينكه ملتفت بشوند - سد بشود.
حتماً بايستى صداوسيما يك نقش صددرصدى‌اى ايفا كند؛ ميتواند؛ صداوسيما ميتواند آنچنان فرهنگ‌سازى‌اى بكند كه زن مؤمن، فعّال، مجاهد فى‌سبيل‌اللّه، باحجاب، داراى خصوصيّات زن اسلامى، در جامعه محترم و مكرّم باشد؛ ديگران ميخواهند عكسش اتّفاق بيفتد. بعضى از برنامه‌هاى صداوسيما متأسّفانه در همان جهتِ خاصّ ديگران است؛ بايد عكسْ عمل بشود؛ يعنى واقعاً بايد صداوسيما صددرصد در خدمت اين فكر قرار بگيرد

دیدار جمعی از بانوان فرهیخته با رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگاه لذت‌جویانه به زن را یكی از بلاهای بزرگ خواندند و خاطرنشان كردند: اكنون برخی اندیشمندان غربی نیز در مورد این موضوع احساس خطر می‌كنند، زیرا قضایایی همچون همجنس‌گرایی نتیجه‌ی این نوع نگاه است كه قطعاًٌ یكی از عوامل سقوط تمدن غرب نیز خواهد بود.
ایشان با تأكید بر لزوم هوشیاری در جامعه در قبال جاذبه‌های جنسی برای مردان و زنان افزودند: البته در كشور ما به دلیل موضوع حجاب، مصونیتی وجود دارد، اما باید در مورد حجاب و موضوع حدود معاشرت مرد و زن اهتمام جدی شود.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: به هیچ وجه نباید در مقابل گفتمان غرب در خصوص زن منفعل شد، بلكه باید گفتمان اسلام در مورد زن را به صورت تهاجمی و طلبكارانه مطرح كرد؛ از تهدیدهای غربی‌ها هم به‌هیچ‌وجه نباید ترسید.

ديدارجمع كثیری از بانوان خوزستان با رهبر انقلاب
زنان مسلمان با حجاب، امنيت خود و مردان را در جامعه تأمين مى‌كنند. آنجا كه حجاب را از زن مسلمان دور مى‌كنند، در درجه اول امنيت از زنان و سپس از مردان و جوانان سلب مى‌شود و اسلام براى ايجاد محيطى سالم و داراى امنيت و براى آن كه زن بتواند به مسؤوليتهاى اجتماعى خود عمل كند، حجاب را معين كرده است كه اين خود يكى از احكام برجسته اسلام محسوب مى‌شود.

دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در سالروز قیام 19 دی
برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای زدودن عفت و حیا در جامعه و نابودی خانواده است

بیانات در ديدار جمعی از پرستاران
آنها با چه چيز زن مسلمان بيشتر دشمنند؟ با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحيح و متقن شما از همه چيز بيشتر دشمنند. چرا؟ چون فرهنگ آنها اين را قبول ندارد. اروپاييها اين‌طورند؛ آنها مى‌گويند هرچه را كه ما فهميده‌ايم، دنيا بايد از ما تقليد كند! مايلند كه جاهليت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مى‌خواهند زن به سبك اروپايى را در جامعه رواج بدهند؛ كه عبارت است از سبك مد و مصرف و آرايش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بين دو جنس؛ مى‌خواهند اين چيزها را به وسيله‌ى زنان رواج بدهند.

بيانات در ديدار جمعى از مداحان
در حالى كه احتجاب زن، حجاب قرار دادن زن براى خود، تكريم زن است؛ احترام زن است؛ ايجاد حريم براى زن است. اين حريم را شكستند و دارند روزبه‌روز هم بيشتر ميشكنند؛ اسمهاى گوناگون هم رويش ميگذارند. اوّلين يا شايد يكى از اوّلين آثار سوئى كه اين مسئله گذاشت، ويران كردن خانواده بود؛ بنيان خانواده سست شد. وقتى در يك جامعه‌اى خانواده متزلزل شد و از بين رفت، مفاسد در اين جامعه نهادينه ميشود.

بيانات در ديدار جمعى از مداحان
آنها اين كار را كردند. زن بايد خودش را در معرض ديد مرد قرار دهد، براى اينكه مايه‌ى التذاذ مرد شود! ظلمى از اين بالاتر؟ اسم اين را گذاشته‌اند آزادى، اسم نقطه‌ى مقابلش را گذاشته‌اند اسارت! در حالى كه احتجاب زن، حجاب قرار دادن زن براى خود، تكريم زن است؛ احترام زن است؛ ايجاد حريم براى زن است. اين حريم را شكستند و دارند روزبه‌روز هم بيشتر ميشكنند؛ اسمهاى گوناگون هم رويش ميگذارند. اوّلين يا شايد يكى از اوّلين آثار سوئى كه اين مسئله گذاشت، ويران كردن خانواده بود؛ بنيان خانواده سست شد. وقتى در يك جامعه‌اى خانواده متزلزل شد و از بين رفت، مفاسد در اين جامعه نهادينه ميشود.

بيانات در ديدار با اعضاى شوراى سياستگذارى صدا و سيما
ما بايستى زن را، هم باحجاب نشان بدهيم، هم سرشار از ارزشهايى كه اسلام و انقلاب براى او در نظر گرفته است؛ يعنى نجابت و عفت زن. مهمترين مسأله، آن گوهر عفت زن، آن عضو اصلى و ركن اساسى خانواده بودن، آن عضو اصلى و ركن اساسى فعاليتهاى جامعه بودن، آن تأثير زن در رشد جامعه و رشد مردان، آن تأثير زن در واقعيتهاى گذشته‌ى ما - از قبيل انقلاب و جنگ و غيره - است

بیانات در دیدار جمعی از مهمانان خارجی
ما مى‌بينيم كه بعضيها از سُمعه‌ى(4) بعضى از احكام الهى فرار مى‌كنند! همين مسأله‌ى حجابى كه شما اشاره كرديد، بعضيها هستند كه دم از مسلمانى هم مى‌زنند، اما از حجاب اسلامى پرهيز مى‌كنند! كسانى هستند كه قرآن را هم دوست مى‌دارند، اسلام را هم دوست مى‌دارند، اما وقتى كه بحث «و السّارق و السّارقه فاقطعوا ايديهما»(5) مى‌شود، پايشان مى‌لرزد! ما مى‌گوييم كه اگر اسلام را قبول داريم، بايستى حقيقتاً حل مشكلات را در خود اسلام پيدا كنيم و در مقابل تهاجم اخلاقى‌يى كه غرب نسبت به چنين موضعى به خود مى‌گيرد، دست و پايمان نلرزد.

بيانات در ديدار هنرمندان و مسئولان فرهنگى كشور
با عجله نزدمان آمد، مصادف با روزهايى بود كه امام دستور داده بودند زنهاى بى‌حجاب نبايد در ادارات حضور داشته باشند. يادتان هست ديگر! امام در همان اوايل انقلاب - ماه اوّل بود يا دوم، نمى‌دانم - چنان دستورى صادر كرده بودند. بارى؛ اين شخص، يقه‌كَنان آمد و گفت: «آقا! اين چه دستورى است امام داده‌اند؟! اين چه كارى است كه مى‌كنيد؟! اين چه حرفى است كه مى‌زنيد؟!» خلاصه، با ما بناى محاجّه كردن را گذاشت و بعد هم رفت كه رفت! شما ببينيد همين يك كلمه حرف امام كه به موضوع حجاب و پوشش زن ارتباط پيدا مى‌كرد - يعنى حكمى است در اسلام كه نمى‌شود آن را نديده گرفت - چه تعداد افراد را از ما رويگردان كرد!
در زمينه‌ى ارزشهاىِ فردىِ اسلامى، هر قدم كه جلو برويد به موارد زيادى از اين قبيل برخورد مى‌كنيد. خوب؛ فلان آدم دلش مى‌خواهد بنشيند و مشروبات الكلى مصرف كند. در سروده‌هاى شاعران ما، اين همه از مى‌صحبت مى‌شود؛ يعنى اصلاً مى‌در زندگى نباشد؟! اگر كسى با چنين منطقى به باده‌گسارى بنشيند، مى‌شود؟! اسلام مى‌گويد: «نه فقط نمى‌شود، بلكه حدِّ شرعى هم دارد.»

دیدار هزاران‌ تن‌ از زنان پرستار با رهبر انقلاب
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رعایت‌ ضوابط مورد نظر اسلام‌ در محیط جامعه‌ را برای‌ حفظ عفت‌ جامعه‌ و بنیان‌ خانواده‌ ضروری‌ دانستند و فرمودند: اسلام‌ برای‌ خانواده‌ اهمیت‌ بسیار زیادی‌ قائل‌ است‌ و در جهت‌ ممانعت‌ از تزلزل‌ بنیان‌ خانواده‌، رعایت‌ ضوابط و حد و مرزها را در محیط جامعه‌ لازم‌ و ضروری‌ می‌داند. فرهنگ‌ اسلامی‌ فرهنگ‌ عدم‌ اختلاط زن‌ و مرد است‌ و اسلام‌ با هدف‌ تأمین‌ خوشبختی‌ و پیشرفت‌ زندگی‌ زن‌ و مردم‌ بر روی‌ این‌ مسأله‌ سخت‌ گیری‌ كرده‌ است‌ و این‌ نقطه‌ مقابل‌ خواست‌ قدرتمندان‌ و زراندوزان‌ شهوت‌ ران‌ جهان‌ است‌ كه‌ برای‌ از میان‌ برداشتن‌ حجاب‌ بین‌ زن‌ و مرد تلاش‌ می‌كنند.

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع‌ باشكوه‌ مردم‌ گنبدكاووس‌
اسلام‌، زنان‌ را از شركت‌ در فعاليتهای‌ دينی‌، سياسی‌، اجتماعی‌، علمی‌ و فرهنگی‌ منع‌ نمی‌كند، بلكه‌ با رعايت‌ حجاب‌ و حدود اسلامی‌ آن‌ را تشويق‌ نيز می‌كند.

آیت الله مکارم شیرازی : خداوند از آن‌هایی که در این چند سال اخیر نسبت به مسئله حجاب بی‌اعتنایی کردند و هرگاه شخصی قصد داشت بر ضد بی‌حجابی قیام کند و مانع شدند، نگذرد و آن‌ها را نیامرزد

حجاب از منظر قانون نظام جمهری اسلامی ایران
سند عفاف و حجاب - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی :
راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف :
بند 1 : اصول و مبانی و روش های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف (مصوب چهارصد و سیزدهمین جلسه مورخ 14/11/1376 شورای عالی انقلاب فرهنگی)
10ـ تبلیغ عفاف و حجاب باید چنان باشد که خود موجب بدآموزی و اشاعه فحشا نشود و در این امر، می باید مقتضیات سنی، روحی و فرهنگی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد.
11ـ در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب لازم است میان فعالیت های فرهنگی، ارشادی و اجرایی، همسویی و هماهنگی وجود داشته باشد و برنامه ها و اقدامات انجام شده به صورتی مستمر مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.
13ـ مدیران و مسئولان باید از آگاهی و حساسیت لازم نسبت به مسئله عفاف و حجاب برخوردار باشند و مخصوصا باید به آموزش صحیح مجریان تبلیغ و پاسداری از عفاف و حجاب اولویت داده شود.
بند 2 : راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف (مصوب پانصد و شصت و ششمین جلسه مورخ 4/5/1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی)
27ـ نظارت دقیق و همه جانبه در امر تولید و نشر کتاب، مطبوعات و مجلات سینمایی در خصوص رعایت حریم عفاف و حجاب از نظر محتوایی و شکلی؛
33ـ هماهنگی و وحدت رویه مستمر و پایدار در برخورد با ناهنجاری های فرهنگی توسط دستگاههای مختلف در چارچوب قانون؛
34ـ ارتقای سطح آگاهی و ایجاد حساسیت در مدیران نسبت به توسعه فرهنگ عفاف و حاکمیت ارزش های اخلاقی در مجموعه های تحت مسئولیت آنها؛
38ـ توجه دستگاهها و نهادهای فرهنگساز به مُد به عنوان مؤلفه ای نوین و تأثیرگذار در جهت دهی به نوع پوشش و آراستگی جوانان؛
39ـ تشویق و ترغیب و تبلیغ نمادها و الگوهای لباس ایرانی و بومی مناطق مختلف کشور و ممانعت از تبلیغ الگوهای مغایر با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی؛

قانون مطبوعات :
فصل چهارم - ماده 6 - بند 10. استفاده ابزاري از افراد (اعم از زن و مرد) درتصاوير ومحتوا، تحقير و توهين به جنس زن، تبليغ تشريفات وتجملات نامشروع و غيرقانوني، طرح مطالب موجب تضاد ميان زن و مرد از طريق دفاع غير شرعي از حقوق آنان.
تبصره ـ متخلف از موارد مندرج دراين ماده مستوجب مجازاتهاي مقرر درماده 698 قانون مجازات اسلامي خواهد بود و درصورت اصرار مستوجب تشديد مجازات و لغو پروانه مي باشد.
ماده 698 - هركس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله نامه يا شكواييه يا مراسلات يا عرايض يا گزارش يا توزيع هرگونه اوراق چاپي يا خطي با امضاء يا بدون امضاء اكاذيبي را اظهار نمايد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت راسا" يا به عنوان نقل قول به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقامات رسمي تصريحا" يا تلويحا" نسبت دهد اعم ازاينكه از طريق مزبور به نخوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به غير ورد شوديا نه علاوه بر اعاده حيثيت در صورت امكان ، بايد به حبس از دوماه تادو سال و يا شلاق تا ( 74 ) ضربه محكوم شود .

قانون مجازات اسلامی
فصل دوم - شركاء و معاونين جرم
ماده 43 - اشخاص زير معاون جرم محسوب و با توجه به شرائط و امكانات خاطي و دفعات ومراتب جرم و تاديب از وعظ و تهديد و درجات تعزير ، تعزير مي شوند :
1 - هركس ديگري را تحريك يا ترغيب يا تهديد ياتطميع به ارتكاب جرم نمايد و يابوسيله دسيسه و فريب و نيرنگ موجب وقوع جرم شود .
2 - هر كس با علم و عمد وسايل ارتكاب جرم را تهيه كند و يا طريق ارتكاب آن را با علم به قصد مرتكب ارائه دهد .
3 - هركس عالما" ، عامدا" وقوع جرم را تسهيل كند .

فصل هجدهم - جرايم ضد عفت و اخلاق عمومي
ماده 638 - هركس علنا" در انظار واماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي نمايد علاوه بر كيفر عمل به حبس از ده روز تادوماه يا تا ( 74 ) ضربه شلاق محكوم ميگردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نمي باشد ولي عفت عمومي را جريحه دار نمايد فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا ( 74 ) ضربه شلاق محكوم خواهد شد .
تبصره - زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر وانظار عمومي ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه ويا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد .
ماده 639 - افراد زير به حبس از يك تا ده سال محكوم ميشوندودر مورد بند ( الف ) علاوه بر مجازات مقرر ، محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد -
الف - كسي كه مركز فساد ويا فحشا داير يا اداره كند .
ب - كسي كه مردم را به فساد يا فحشا تشويق نموده يا موجبات آن را فراهم نمايد .
تبصره - هرگاه بر عمل فوق عنوان قوادي صدق نمايد علاوه بر مجازات مذكور به حد قوادي نيز محكوم ميگردد .

‌قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهايي كه استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و يا ‌عفت عمومي را جريحه‌دار مي‌كند ـ مصوب 1365
ماده 1 - كساني كه عالماً لباسها و نشانه‌هايي كه علامت مشخصه گروههاي ضد اسلام يا انقلاب است توليد كنند يا وارد كنند و يا بفروشند و يا در‌ملاء عام و انظار عمومي از آنها استفاده نمايند مجرم شناخته مي‌شوند و البسه و اشياء مذكور در حكم قاچاق محسوب مي‌شود.
‌ماده 2 - مجازات تعزيري توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان و فروشندگان و استفاده‌كنندگان البسه و نشانهاي مذكور در ماده 1 به شرح زير خواهد‌بود:
1 - تذكر و ارشاد.
2 - توبيخ و سرزنش.
3 - تهديد.
4 - تعطيل محل كسب به مدت سه ماه تا شش ماه در مورد فروشنده و جريمه نقدي از 500 هزار ريال تا يك ميليون ريال در مورد واردكننده و‌توليدكننده، 10 تا 20 ضربه شلاق يا جريمه نقدي از 20 تا 200 هزار ريال در مورد استفاده‌كننده.
5 - لغو پروانه كسب در مورد فروشنده و 20 تا 40 ضربه شلاق يا جريمه نقدي از 20 تا 200 هزار ريال در مورد استفاده‌كننده.
‌دادگاه با توجه به شرايط و حالات مجرم دفعات و زمان و مكان وقوع جرم و ديگر مقتضيات، مجرم را به يكي از مجازاتهاي مذكور محكوم مي‌نمايد.
‌تبصره 1 - دادگاه، توليدكننده را ملزم به تعطيل خط توليد مخصوص و انطباق آن با ضوابط اسلامي مي‌نمايد.
‌تبصره 2 - در صورتي كه مجرم كارمند دولت باشد علاوه بر يكي از مجازاتهاي فوق به يكي از مجازاتهاي زير محكوم مي‌شود:
1 - انفصال موقت تا دو سال.
2 - اخراج و انفصال از خدمات دولتي.
3 -‌محروميت استخدام به مدت پنج سال در كليه وزارتخانه‌ها و شركتها و نهادها و ارگانهاي دولتي و عمومي.
ماده 4 - كساني كه در انظار عمومي وضع پوشيدن لباس و آرايش آنان خلاف شرع و يا موجب ترويج فساد و يا هتك عفت عمومي باشد، توقيف و‌خارج از نوبت در دادگاه صالح محاكمه و حسب مورد به يكي از مجازاتهاي مذكور در ماده 2 محكوم مي‌گردند.
‌ماده 5 - فيلم و عكس و پوستر و چيزهايي كه شبيه آنها هستند موضوع ماده 104 قانون مجازات اسلامي معدوم خواهد شد.
‌تبصره 1 - وسائل ضبط و تكثير نوار (‌ويدئو، وسايل تكثير نوار...) پس از پاك كردن صدا و تصاوير مبتذل به عنوان جريمه ضبط مي‌شود و توسط‌دادستان در اختيار دولت قرار مي‌گيرد تا مطابق آيين‌نامه‌اي كه به تصويب هيأت دولت مي‌رسد در اختيار مراكز علمي و آموزشي و فرهنگي قرار گيرد.
ماده 6 - در كليه مواردي كه به موجب اين قانون تخلفات توسط شركتها يا ساير سازمانها و يا بنگاههايي صورت گرفته است كه داراي شخصيت‌حقوقي مي‌باشند مدير عامل يا مدير مسئول شخصيت حقوقي مجرم محسوب مي‌شود. و به حبس از 1 سال تا 3 سال محكوم مي‌شود. در مورد‌مؤسسات دولتي مدير عامل يا مدير مسئول علاوه بر حبس از خدمت نيز منفصل مي‌شود.
‌تبصره - در صورتي كه چند نفر مشتركاً شركت يا سازمان و يا بنگاه و نظير اينها را اداره نمايند، هر يك از آنها به مجازات فوق محكوم مي‌گردد.

حکم شماره 413 ـ1316،2،31 دیوان عالی کشور :
مقصود از ارتکاب عمل منافی عفت به طور علنی اعم است از اینکه عمل در مرئی و منظر عمومی واقع شود و یا در مکانی که مستعد عموم باشد و قصد مرتکب پنهان نمودن محل و احتراز از علنی بودن و آشکار شدن آن تاثیری نخواهد داشت بنابراین ارتکاب عمل منافی عفت در پس کوچه و تاریکی شب مشمول ارتکاب عمل در علن خواهد بود

حجاب از منظر سران قوه قضائیه :
محسنی اژه ای ، دادستان کل کشور و سنخنگوی قوه قضائیه
محسنی اژه ای با بيان اينكه ناهنجاري‌هاي عدم رعايت حجاب، مردم را اذيت مي‌كند، تصريح كرد: در مواردي كه جرمي آشكار است ضابطان قوه قضاييه و نيروي انتظامي بايد با آن برخورد كنند. ما 26 دستگاه داريم كه هر كدام وظايفي دارند و همه دستگاه‌ها بايد وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند و قوه قضاييه هم بايد از برخورد نيروي انتظامي و ماموران اجرا در جرايم آشكار حمايت كنند البته نيروي انتظامي هم بايد ضوابط لازم را در برخورد با اين جرايم رعايت كند.
همه ما موظف هستیم که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی این وظیفه را بر عهده دارند، حتما باید با بدحجابی مبارزه شود
اگر دستگاه قضایی در این زمینه کوتاهی انجام داده باشد حتما آن را اصلاح می‌کنیم ولی باز هم تاکید می‌کنم که مساله بی‌حجابی و بدحجابی با زندان انداختن و بازداشت افراد از سوی قوه قضاییه تمام نمی‌شود و باید دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز به دستگاه قضایی کمک کنند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ، رئیس قوه قضاییه
در جلسه مسئولان عالی قضایی : با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به مسئله حجاب و عفاف و جلوگیری از بی‌بند و باری در جامعه گفت: همه مسئولان اعم از مسئولان فرهنگی و قضایی و ضابطان باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کنند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ترویج فرهنگ اخلاقی و اجتناب از بروز بی‌بند و باری در نظامی که براساس ارزش‌های الهی و اخلاقی و دینی بنا شده است و در قانون اساسی هم به ابتناء نظام بر پایه اعتقاد به توحید و امور اخلاقی توجه شده، اقدامی ضروری است.
یکی از موارد اساسی و زیربنایی درباره بحث حجاب و عفاف بی‌توجهی به بنیان‌های لیبرالی و غربی است که متاسفانه نشانه‌هایی از آن در جامعه دیده می‌شود در حالی که نظام اسلامی ما دارای میراث غنی فرهنگ اسلامی و فرهنگ خودی است و باید در مقابل فرهنگ لیبرالی غرب به ارزش‌های اخلاقی خودمان بیشتر توجه کنیم. این امر موجب تقویت نظام و استقلال ملی نیز خواهد شد.
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني به مناسبت هفته قوه قضاييه از شبكه اول سيما :
آنچه برخورد قوه قضاييه را مي‌طلبد فقط بي‌حجابي سازمان‌ يافته نيست چرا كه بي‌حجابي جرم است و قوه قضاييه وظيفه برخورد با جرم دارد و نيروي انتظامي نيز به عنوان ضابط قوه قضايي حق ندارد از برخورد با جرم مشهود سر باز زند.
نبايد به بهانه‌ كارهاي فرهنگي اصل اين جرم و مجازات آن كنار گذاشته شود چرا كه نيروي انتظامي و قوه قضاييه مؤظف به اجراي قانون هستند و نبايد از آن تخلف كنند.

و بیش از هزار تصویر زن و دختر ایرانی بی حجاب یا بد حجاب با همین سبک و روش از ارسال برای تذکر و مسدودسازی جلوگیری شده است - برای اثبات اینکه این تصاویر تصادفاً از چشم خارج شده و دیده نشده و پالایش نشده است 500 تصویر را بصورت تصادفی از بین این هزارن تصویر مخالفت شده، انتخاب و کوچک کرده و به شرح ذیل ارسال می کنم :

در توضیح رها کردن فضا قابل ذکر است که دشمن طوری برنامه ریزی کرده است ( با آموزش های اولیه توسط سایت های خودشان مانند فیس بوک و توئیتر ) آموخته که دختران ایرانی برای حضور در فضای مجازی می بایست مطابق با خواسته آنان یعنی با سبک حجاب غربی حضور داشته باشند. و این تفکر بصورت جدی در سایت های ایرانی در حال گسترش است که شاید کمتر تصویری از دختران ایرانی بتوانیم بیابیم که به قول حضرت آقا با حجاب برتر ( چادر ) باشد و یا حداقل حجاب اسلامی را رعایت نمایند. و اگر همچنان رها شوند باز به قول حضرت آقا : "صداى فروريختن ايمان و اعتقاد ناشى از تهاجم پنهانى و زيرزيركى دشمن خداى نخواسته، آن وقتى درمى‌آيد كه ديگر قابل علاج نيست!"

 
بالا