سازمان ملل به درد نخور ترین سازمان جهانی نام گرفت!!!!!!!!!!!

بـــسیــجیــــ خط رهـــبریــ

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
48568067814775424538.jpg


به نقل از "ندای یک بسیجی": صادق خرازی در برنامه ای که یکشنبه از طرف کمپین حمایت از کودکان غزه با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی و شهری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: اتفاقات اخیر غزه این ضرورت را بر همه آحاد مردم و امت اسلامی ایجاب می کند که به عمق وجود چنین حوادث تلخی در یک دهه اخیر بیشتر توجه کنیم و چیستی و چرایی اینگونه حوادث را از منظر مناسبات سیاسی مورد ارزیابی جدی قرار دهیم.

وی ادامه داد: نسل ما در عین حال که نسل آمیخته با آگاهی، دانش و برنایی است اما متاسفانه نسلی است که امروز در سرزمینهای سوخته ناظر بر بسیاری از تلخی ها و جنایاتی است که انسان قرن 20 و 21 از دیدن آنها تعجب می کند. مهمترین درسی که می توانیم امروز از این وقایع بگیریم پایان مناسبات بین المللی در عصر حاضر و تدوین مناسبات جدید بین المللی است. تاکنون بیش از 1700 شهید و در میان آنها بیش از 600 کودک به شهادت رسیده اند.

معاون اسبق وزارت خارجه با اشاره به جریان حاکم جهانی عنوان کرد: امروز جریانی حاکم است و آن نظام سلطه و قدرتی است که به هیچ گونه از قواعد بین المللی که قرنها جهان آن را تجربه کرده و برای امنیت جهان کار ساز بوده پایبندی ندارد.

امروز سکوت و بی تفاوتی از درون دنیای اسلام است و مهمترین متحدان رژیم صهیونیستی در چنین جنایتی سران کشورهای اسلامی هستند. بهار عربی یا بیداری اسلامی با توطئه عربی و توطئه سران عرب تا حدی زمین گیر شده است.

خرازی ادامه داد: ما امروز در عراق، پاکستان و افغانستان با وضعیت ناگواری مواجهیم که آن ترور و جنگ داخلی یا استبداد وحشتناک گروههای تکفیری است که با مکتب فکری عربستان سعودی و جریانهای آمریکایی هماهنگ است.

سفیر و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل افزود: سازمانهای بین المللی امروز از هر زمانی بی تفاوت تر هستند. سازمان ملل بی خاصیت ترین سازمانی است که امروز وجود دارد. سازمان عفو بین الملل، حقوق بشر و... بنا شده اند که زندگی امن، آرام و رفاه را برای انسان امروز متجلی کنند اما چه شده که این سازمانها هیچ مسئولیتی را احساس نمی کنند و به یک بیانیه اکتفا کرده اند؟

خرازی ادامه داد: در غزه مردم قربانی نظریه پردازی نظام سلطه و قدرتها شده اند. در جهان اسلام دانایی و برنایی وجود دارد که می تواند تحولات چشم گیری را از درون خود آغاز کند و به منطقه سرایت دهد. اما آیا گوش شنوا در جهان در برابر چنین تحولاتی وجود دارد؟

خرازی با طرح سوالات دیگری اضافه کرد: آیا قدرت مقاومت و ایستادگی وجود دارد و آیا قانون می تواند جلوی خشونت، تجاوز و انحراف را در منطقه بگیرد؟ دنیای قدرت باید تصورات خود را تغییر دهد و تغییر قدرتها جز با آگاهی مردم امکان پذیر نیست.

این فعال سابق دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: ایران کشوری است که ثبات و امنیت خود را از تمام کانونهای بحرانی حفظ کرده است. امنیت منطقه امروز بدون حضور ایران مفهومی ندارد و ایران تنها راه حل موجود است اما دیپلماسی ایران باید فعالتر از گذشته به آینده نگاه کرده و از ظرفیتهای موجود خود استفاده کند. دنیای اسلام، کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد سازوکارهای بودند که به دلیل بی توجهی مورد غفلت قرار گرفتند.

خرازی با بیان اینکه ایالات متحده امریکا امروز به مراتب ضعیف تر از دهه های قبل است گفت: آگاهی و بصیرتی که امروز در دنیای اسلام وجود دارد قابل قیاس با گذشته نیست. امروز تنها راه حل ما همبستگی عمومی با دنیای اسلام است.

وی در پایان بیان کرد: اسرائیل امروز ضعیف تر از اسرائیل دهه قبل و حتی دو سال قبل است. امروز ما به دنبال نفی خشونت هستیم. یهود، مسیحیت و اسلام واقعیت منطقه هستند. ما به دنبال پایان خشونتیم.

شایان ذکر است این مراسم با حضور سردار طلایی، الهه راستگو، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، مجید قناد، علی نصیریان، پرویز شیخ طادی و جمعی از هنرمندان و چهره ها همراه بود.
 
بالا