✓ஜ✓فضيلت تلاوت سوره های قرآن✓ஜ✓

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
بسم الله الرحمن الرحیم



ســـــــــــــــــلام به همه:1:


همونطور ک از اسم تاپیک مشخصه میخوام

فضيلت تلاوت 114 سوره قرآن

رو به ترتیب براتون بزارم.



✘فقط تنها خواهشی که دارم اینه که
لطفا تا وقتی که فضیلت تمام سوره هارو نزاشتم هیچ نظر و تاپیکی نزارید که بین سوره ها وقفه بیفته.✘



:53::53:از همکاریتون متشکرم.:53::53:

 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
1-سوره ي فاتحه:


در زمان خاص اگر شخصي آن را بخواند خداوند او را به آرزوي مادي و معنوي مي رساند .از بسياري بلايا و مصائب نجات مي يابد. و اگر كسي موقع خواب 7 بار بخواند، غيرازمرگ همه چيزاومحافظت مي شود. امام صادق (ع) فرمودند : اسم اعظم خداوند در سوره حمد است.در چند حدیث معتبر منقول است که بر هیچ بیماری و صاحب دردی هفتاد مرتبه خوانده نمی شود ، مگر اینکه درد ساکن می شود.




مال وثروت - زنده شدن مرده- آرام بخش درد ها- کليد بهبودي-برآورده شدن حاجات- درمان بيماري ها – رهايي از عزاب فرشتگان نوزده گانه- بخشش گناهان – راه رسيدن به بهشت جهت عبور از پل صراط – بخشايش گناهان پدر و مادر
 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
2- سوره بقره :



اگر کسی به خواندن این سوره ادامه دهد، از هر گونه سحر و جادو و نظر بد محافظت می شود. رسول اكرم، صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم، فرمود: -براي هر چيز، قلّه‏اي است و قلّه ي قرآن، سوره ي بقره است. چنانچه در خانه‏اي خوانده شود، اگر در روز باشد تا سه روز شيطان وارد آن خانه نخواهد شد و اگر در شب باشد، تا سه شب از داخل شدن شيطان به آن، در امانند.-فضائل القرآن و آثاره في النشأتين، ص 58.

هنگام صدقه دادن مستحبّ است، بخوانند: ربنا تقبل منا انك انت السميع العليم،- سوره ي بقره، آيه ي 127.- پروردگارا، از ما بپذير كه توئي شنواي دانا .

هنگام مواجهه با دشمن، سفارش شده بخوانند: ربنا افرغ علينا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علي ال‏قوم الكافرين، - سوره ي بقره، آيه ي 250- پروردگارا، بر ما - باران - صبر فرو ريز و گامهاي ما را استوار بدار و ما را بر خدانشناسان پيروز گردان.
 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
3-سوره ي آل عمران :



هر كسي اين سوره را يك بار بخواند از وام ودين
بنده رهايي مي یابد و خداوند از جایی که انتظار آن را ندارد، خرج حاصل می شود.


درود فرشتگان – رفع آتش دوزخ – پر بار شدن درخت – سهولت زايمان رفع ديون آسان شدن مشکلات – ازدياد روزي
 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
4- سوره ی نساء:


اگر خوانده شود در تربیت بچه های تا ثیر دارد که با غیرت تربیت می شوند. زندگی خوشبخت نصیبشان می شود. خداوند آنان را موفق می کند.

از اميرالمومنين عليه السلام منقول است : هر كه سوره نساء را در هر جمعه بخواند، از ضغطه يعنى فشار قبر ايمن گردد. (عين الحيات ، ج 2، ص 239. بحار، ج 92، ص 273. ثواب الاعمال ، ص 223)


پاداش الهي – حکم صدقه – رهايي از فشار قبر
 

*ArEzOo*

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
5- سوره ی مائده:


هر کسی این سوره را 40 بار بخواند خداوند متعال مال و ثروت فراوان نصیب او می کند.

به سند معتبر از حضرت امام محمد باقر عليه السلام منقول است : هر كه سوره مائده را در هر روز پنج شنبه بخواند، ايمانش به ظلم و گناه آلوده نشود، و هرگز به خدا مشرك نشود. (همان) هر کس قبل از صبح و قبل از حرف زدن سه بار آیه «ربنا انزل علینا مائدة ... خیر الرازقین» را بخواند (آیه ۱۱۴) رزق و روزی آن شخص در آن روز از جایی می رسد که گمان نداشته باشد.

روز اول بعد از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند آنگاه تا ۴۰ روز هر روز رو به قبله ۱۰۰ صلوات بفرستدو آیه زیر را ۵۰ بار بخواند و در بین خواندن با کسی صحبت نکند که در گشایش امور بسیارموثر است . « اللهم ربنا انزل علینا . . . خیر الرازقین » ( آیه ۱۱۴) استقامت در توحيداعطاي حسنات – بخشش گناهان
 
بالا