یاری امام زمان (ع)

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عید فطر رو به همه تبریک می گوییم : یاری ولی امر (ع) از طریق مرابطه : حضرت ایت الله فقیه ایمانی ابتدا مرابطه را این گونه معنی می کند : مرابطه,یعنی امادگی و مسلح بودن در برابر دشمنان اسلام در مرزها ایشان با اوردن این ایه و تفسیر ان از امام صادق (ع),یاری امام عصر (ع) به وسیله مرابطه چنین می نویسند : کلینی در کتاب کافی در ذیل این ایه شریفه اصبروا و صابروا و رابطوا از امام صادق (ع) روایت کرده : یعنی بر سختی واجبات صبر کنید و یکدیگر را به پایداری در مصایب امر کنید و برای ائمه (ع) مرابطه نمایید.
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مولف انگاه مرابطه را در دو قسم اینگونه تبیین می کند : 1 - اینکه جمعی از مسلمانان برای حراست از کیان کشور اسلامی پیوسته اماده باشند که یاری امام زمان(ع) بدین شیوه کاملا واضح است.
زیرا حفظ کیان اسلام و مسلمانان از اموری است که به وجود مبارک امام (ع) بازگشت کرده و از شئون امامت است. پس هر کس در این راه تلاش کند,زحمتی از دوش مبارک ان حضرت برداشته,باعث عزت و شرف ایشان گشته و به نوعی امام خود را یاری کرده است.

2-قسم دوم مرابطه ان است که شخص مومن پیوسته و در همه حال منتظر فرج امام زمان(ع) خود باشد و خویشتن را برای شرکت در قیام بزرگ و جهانی ان حضرت هر چند با اماده کردن یک تیر مهیا سازد که امام صادق (ع) در این باره فرمود: هر یک از شما (مسلمانان) باید برای قیام قائم امادگی پیدا کند,اگر چه با داشتن یک تیر باشد

نشریه پیک رضوان ص نخست شماره چهلم ویژه تیرماه سال 1393
 
بالا