^^^^^کودک آزاری در مهد کودک اردبیل / خانم مجرم روانه زندان شد^^^^

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



مهدهای کودک انقدر هم که برخی فکر می کنند امن نیست کودکان شما گاهی مجبورند در غیاب شما انواع قرص، داروهای خواب آور و ازاو اذیت ها را تحمل کنند.






1634461391851871634636182132100103192175225.jpg



1. اگر روحیه حساسی دارید هیچ گاه فیلم کودک آزاری مهد کودک اردبیلی را نبینید. در این فیلم یکی از خدمه های مهد کودک به زور به یک کودک غذا می دهد و موی او را می کشد و مشخص است که این اقدام خانم خدمه کار همیشگی اش بوده است. کودک آزاری این خانم انسان را یاد فیلم هایی می اندازد که در آن افراد برای بازجویی شکنجه می شدند و به زور به آنها چیزی خورانده می شود با این تفاوت که در اینجا کسی که مورد آزار قرار می گیرد طفلی کوچک و بیچاره است.این اتفاق 10 روز پیش رخ داده و یکی از مربیان همان مهد کودک اقدام به فیلمبرداری کرده است. نام این مهد کودک ستایش بوده و جزو بهترین مهد کودک های اردبیل محسوب می شده است. با انتشار این فیلم، مسوولان دست به کار شده و مجوز مهد کودک مذکور را باطل کردند و دستگاه قضایی نیز فرد خاطی و مدیر مهدکودک را دستگیر کرد. دکتر همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در این باره گفته که این مهدکودک را در فاز اول پلمپ کردیم و مربی تحویل مقامات قضایی شده است. پرونده قضایی مربوطه تشکیل شده و مابقی مراحل توسط دادستان و مقامات قضایی استان طی می‌شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه علی رغم اینکه خود ما نیز از اتفاق رخ داده ناراحت هستیم و می‌خواهیم اشد مجازات برای خاطیان اعمال شود، گفت: تلاش خواهیم کرد تا الگوسازی‌های مناسب انجام و از میزان بروز این خطاها کاسته شود. از چهارسال پیش گزینش مربیان تمام مهدهای کودک علی رغم اینکه متعلق به بخش غیردولتی هستند، از منظر اخلاقی، صلاحیت علمی و رفتاری انجام می‌شود، اما روح و روان و شخصیت انسان‌ها همواره در حال تغییر است و این امکان وجود دارد که خطای انسانی اتفاق بیافتد. البته باید خطاهای انسانی را با مراقبت و آموزش به کمترین حد ممکن رساند.


جالب اینکه همین مهد کودک از ابتدای فروردین تا ابتدای تیرماه چهار مرتبه مورد بازرسی قرار گرفته بود و این مرکز به عنوان یکی از بهترین مهدهای کودک اردبیل شناخته می‌شود و فرزندان مقامات هم به آنجا سپرده می‌شدند.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"

دستگیری کودک آزاران مهد ستایش


درپی کودک آزاری در یکی از مهدهای کودک اردبیل، مدیر و خدمه خاطی این مهد بلافاصله بعد از ورود به دادسرا دستگیر و روانه زندان شدند.

احمدیان، با اشاره به اینکه مهدکودک ستایش یکی از مهدهای سه ستاره استان است، افزود: بعد از شکایت والدین از این مهدکودک و پخش فیلم کودک آزاری این موضوع را بلافاصله به رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل ارجاع دادیم که یک روز بعد از این شکایت طبق اعلام کتبی سازمان بهزیستی کشور، پلمپ مهدکودک مصوب شد و پرونده جهت بررسی نهایی به تهران ارجاع داده شده است.

احمدیان گفت: به خاطر حیاتی بودن این مسئله حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به شدت پیگیر حق و حقوق این کودکان بی گناه هستند.

وی در ادامه به بازدید ۵ موردی اکیپ بازرسی سازمان بهزیستی در طی بهمن ماه سال ۹۲ تا تیر ماه سال ۹۳ از این مهدکودک اشاره کرد و افزود: ما برای بررسی وضعیت تمامی مهدهای کودک استان، اکیپ‌های بازرسی مستمر برای در جریان قرار گرفتن کارها و اقدامات مهدهای سطح استان می‌فرستیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، گفت: خوشبختانه تصاویر این کودک آزاری توسط مربی این مهدکودک که به مدت ۴ ماه در این مهد مشغول به کار شده، گرفته شده و در اختیار ما قرار گرفته که تمامی تلاش ما بر این خواهد بود که از حق و حقوق کودکان بی گناه دفاع کنیم.

احمدیان افزود: کسانی که داوطلب تأسیس مهدکودک هستند حتماً باید دارای تحصیلات عالی و مرتبط با رشته‌های کودکیاری و همچنین افراد قابل اعتماد و صالح باشند.

وی به مشاوره رایگان ۷ جلسه‌ای برای تمامی کودکان حاضر در این مهدکودک نیز اشاره کرد و افزود: تمامی هزینه‌هایی که خانواده‌ها به مهدکودک پرداخت کرده‌اند، توسط اداره کل بهزیستی بازگردانده خواهد شد که والدین هم می توانند با شماره‌های ارتباطی که در هنگام ثبت نام به آنها ارائه می‌شود به صورت مستقیم با بازرسی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط باشند و انتقادات و شکایات خود را اطلاع دهند.


متاسفانه اینقد این قیلم روحمو آزار داد که ترجیح دادم فیلم رو اینجا نزارم:(


86206601525635175322364122024825387195186.jpg
 
آخرین ویرایش:

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
و اما درباره کودک آزاری

درباره کودک آزاری تعاریف متعددی شده است. این تنوع و تعاریف متضاد سبب شده تا مقایسه میزان بدرفتاری در بین کشورهای مختلف غیرممکن گردد. به همین منظور سازمان بهداشت جهانی درصدد است تا در این زمینه تعریفی که حاصل وفاق جمعی است، ارائه دهد.

کودک آزاری عبارت است از هر گونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود، برخی از این آثار می‌تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس در حمام یا زیر زمین اشکال مخفی کودک آزاری است. تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک هم از انواع کودک آزاری فیزیکی است

در کشور آلمان کودک‌آزارانی که بیش از ۲۵ سال سن داشته باشند با نظر موافق کمیسیون پزشکی با استفاده از دارو عقیم می‌شوند. در سوئد نیز قانون مشابهی وجود دارد. در فرانسه و اسپانیا نیز تمهیداتی برای اجرای مورد مشابه انجام گرفته است.

کودک آزاری در ایالات متحده آمریکا جرمی بسیار جدی محسوب می‌شود و دادگاه می‌تواند برای مجرمان از احکام تعلیقی تا حبس ابد مجازات تعیین کند.

در ایران هم تا پیش از سال ۱۳۸۱، کودک‌آزاری از جرایم خصوصی شناخته می‌شد و فقط پدر که ولی کودک است، به مثابه مالک کودک حق داشت در صورت رخ دادن کودک‌آزاری شکایت کند. در سال ۸۱ طرحی ۱۲ ماده‌ای به پیشنهاد انجمن حمایت از حقوق کودکان به مجلس ارائه شد و با پیگیری کمیسیون بهداشت مجلس تصویب شد که بر اساس آن کودک آزاری از مصادیق جرایم عمومی قرار گرفت و اعلام جرم علیه مرتکبین کودک‌آزاری ممکن شد.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



موضوع فقط کودک آزاری نیست؛ موضوع آموزش های عجیب و غریب و عدم نظارت هم هست. بسیاری از مهدهای کودک قوانین خاص خود را دارند. مثلا در یک مهد کودک استخرهای مختلط دارند و به کودکان آموزش شنا می دهند، در مهد کودک دیگر آموزش رقص ها و حرکات موزون و حتی در برخی از مهدهای کودک که احتمالا غیر رسمی بوده آموزش شیطان پرستی داده می شده است. سازمان بهزیستی کشور در صورت گزارش کوچکترین تخلفی در این زمینه به شدت با آن برخورد می کند اما...
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"

شما تصور کنید چاره ای ندارید و باید کودکتان را به مهد کودک بفرستید؛ اگر کودکتان هنوز به درستی حرف نمی زند و در مهد کودک با وی بدرفتاری بشود و یا به او قرص خواب آور خورانده شود چگونه از این مساله باخبر می شوید؟ این موضوع بسیار پیچیده است چراکه مساله فقط و فقط مهدهای کودک نیست. ما آن گونه که باید از کودکانمان مراقبت نمی کنیم. مثلا آیا می دانیم دیگران با کودکانمان چه رفتاری انجام می دهند، آیا والدین می دانند با کودکان چگونه رفتار کنند؟ آیا اصلا تغییر رفتار کودکان را متوجه می شویم؟


توصیه به خانواده ها

شاید بهترین توصیه این باشد که از صحت و سلامت مهد کودکی که فرزند خردسال شما را می‌پذیرد اطمینان حاصل کنید، سلامت جسمی و روانی و سوابق تحصیلی مربیان را بررسی کنید. به فرزندانتان آموزش دهید تا هرگونه خشونت را به شما اطلاع دهند.

هرگونه شکایت یا کبودی یا آثار خشونت فرزندتان را تا انتها و اشد مجازات پیگیری کنید. یادتان باشد که پیگیری تک تک ما به حذف خشونت از جامعه منجر خواهد شد.


تبیان
ایران ویج​
 
بالا