تله ای با عنوان دانلود رایگان

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
81240229-5827852.jpg

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)، سرهنگˈ اسداله زحمتکشˈ گفت: به نرم افزارهایی که برای دانلود در سایتها گذاشته می شوند اعتماد نکنید.

وی ادامه داد: امروزه کلاهبرداران برای به دام انداختن افراد، ابتدا با درست کردن سایت یا وبلاگ ، به بارگذاری نرم افزارهایی که مورد استفاده کاربران است اقدام می کنند، اما این پایان کار نیست بلکه هدفی شوم در پشت این قضیه نهفته است.

زحمتکش تصریح کرد: کلاهبرداران یک بد افزار به نام کی لاگر (گزارش گیر صفحه کلید) به فایلی که برای دانلود در وب سایت خود قرار داده اند پیوست می کنند.

وی افزود : اشخاصی که نیازمند این نرم افزارها هستند آن را دانلود و نصب می کنند اما به محض نصب ، بدافزار کی لاگر نیز در سیستمشان نصب و فعال می شود.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: پس از آن کلیه کلیدهای صفحه کلیدی که توسط کاربر فشار داده می شود در یک فایل ثبت و به محض اتصال به اینترنت به ایمیل سارق ارسال می شود در این میان ممکن است شما هم شاید یک خرید اینترنتی انجام داده و فرم های مربوط به درگاه پرداخت را نیز پرکرده باشید که در این صورت اطلاعات به افراد سودجو ارسال و پس از آن سرقت اتفاق می افتد.

سرهنگ زحمتکش با بیان چند توصیه در این خصوص، اضافه کرد: هرگز از سایت های نامعتبر برای دانلود نرم افزار استفاده نکنید و آنتی ویروسها و فایروال های خود را به روز نگه دارید.

وی ادامه داد: در زمان خریدهای اینترنتی حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کنید و فایل های پیوستی در ایمیل های ناشناس را دانلود نکرده و یا اگر مجبور به دانلود هستید، آن را توسط ویروس کش فعال در صفحه ایمیل چک کنید.

رییس پلیس فتا کرمانشاه گفت: فایل دانلود شده در صورتی که به صورت فشرده می باشد حتماً قبل از باز کردن آن با آنتی ویروس آن را بررسی کنید.
 
بالا