آتش سوزی گازوئیل و سقوط دکل همراه اول در بوشهر + تصاویر

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"


سحرگاه پنج شنبه یکی از منازل مسکونی واقع در محله جفره شهر بوشهر دچار آتش سوزی گسترده شد و خساراتی را برجای گذاشت.

به گزارش «استان نیوز»؛ این آتش سوزی که در کوچه ساحل 2 در محله جفره رخ داد، منجر به سقوط دکل مخابراتی تلفن همراه اول و نابودی تاسیسات این دکل شد.
این آتش سوزی که ساعت 3 و سی دقیقه بامداد آغاز شده بود پس از دو ساعت تلاش بی وقفه چند اکیپ آتش نشانی مهار شد.

گفته می شود علت گسترش آتش سوزی وجود چندهزار لیتر سوخت گازوئیل انبار شده در این منزل مسکونی بوده است.
یکی از شاهدان عینی گفت: این آتش سوزی ابتدا به صورت جزیی و در کنار دکل تلفن همراه اول اتفاق افتاد اما وجود چند منبع سوخت حاوی چند هزار لیتر گازوئیل باعث انفجار پیاپی این منبع ها شد به طوری که ترکش حاصل از انفجار آنها تا چند ده متری اطراف پراکنده شد.

mxni0vl4.jpg




بنابه گفته این شاهد عینی اگر چه ماموران آتش نشانی به موقع به محل آتش سوزی رسیدند، اما شدت آتش سوزی حاصل از اشتعال منابع سوختی و جاری شدن سوخت های رها شده به سطح کوچه، همراه با وزش باد ملایم، باعث گسترش سریع دامنه آتش و سرایت آن به منزل یکی از همسایه ها شد، اما اقدام به موقع ماموران آتش نشانی از گسترش شعله های آتش به منازل همسایه جلوگیری کرد.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز با ابراز رضایت از اقدام به موقع اکیپ های آتش نشانی گفت: حضور به موقع ماموران آتش نشانی و جدیت آنها در اطفای حریق از وقوع یک فاجعه جلوگیری کرد.

احتمال عمدی بودن آتش سوزی
هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده، اما گفته می شود اعتراض شب گذشته ساکنان این کوچه نسبت به نصب دومین دکل در این منزل مسکونی احتمال عمدی بودن این آتش سوزی را تقویت می کند.

اعتراض ساکنان این کوچه که روز قبل آغاز شده بود، وقتی شدت گرفت که برخورد جرثقیل نصب کننده دکل با سیم های برق فشار قوی در شامگاه گذشته، باعث شنیده شدن صدای انفجار و قطع ناگهانی برق بخشی از محله جفره شد.

پس از قطع برق، ساکنان کوچه با حضور در محل نصب دکل به شدت نسبت به اقدام ماموران برای نصب دومین دکل اعتراض کردند و خواستار جمع آوری آن از این منزل مسکونی شدند.

تداوم این اعتراض ها منجر به حضور ماموران نیروی انتظامی شد و پس از شکایت کتبی ساکنان کوچه،با جمع آوری بخشی از دکل های بسته شده این اعتراض ها نیز فروکش کرد.


lrz0orgx.jpg



وجود چند هزار لیتر سوخت در کنار دکل تلفن همراه
با این حال وجود چند منبع ذخیره سوخت در کنار تاسیسات دکل تلفن همراه که باعث گسترش شدید آتش شد، اهالی کوچه ساحل 2 را شگفت زده کرد.


یکی از ساکنان این کوچه با ابراز تاسف از اقدام صاحب منزل مسکونی آتش گرفته گفت: صاحب این منزل سال گذشته علی رغم نارضایتی ساکنان کوچه منزل خود را در اختیار اپراتور تلفن همراه قرار داد و روز گذشته نیز شرکت ایرانسل شروع به نصب دکلی بزرگتر در این منزل مسکونی نمود.



ua2zqr4g.jpg


آتش سوزی وانفجار چند منبع سوخت به گسترش آتش انجامید

وی با بیان اینکه ادعای مسئولان اپراتور تلفن همراه مبنی بر بی خطر بودن این دکل های بر سلامت مردم مورد پذیرش ساکنان کوچه قرار نگرفته، گفت: ساکنان این کوچه به دلیل وجود این دکل ها امنیت روانی نداشتند و امروز که متوجه شدند در کنار این دکل ها چند منبع سوخت قابل اشتعال ذخیره شده است، به عمق بی توجهی صاحب این منزل مسکونی و نیز مسئولان شرکت تلفن همراه پی بردند.

گفته می شود این آتش سوزی خساراتی نیز به تاسیسات برق ومخابرات وارد کرده و تا ساعت انتشار این گزارش، تلفن ساکنان کوچه بر اثر ذوب شدن سیم ها قطع است.

علت اصلی وقوع آتش سوزی، از سوی مسئولان ذی ربط در دست بررسی است.



2m5bij4o.jpg


pidtnk0f.jpg


zasp4aq4.jpg


u45x3iz5.jpg


kch41sih.jpg


kanlejoa.jpg


آتش سوزی وانفجار چند منبع سوخت به گسترش آتش انجامید

kjmerddi.jpg


جاری شدن سوخت درکوچه باعث گسترش آتش شد



ytx4kpy2.jpg


bd2vymmm.jpg


oikts5la.jpg


منبع:پیغام
 
بالا