اتحاد علمای تشیع و اهل سنت در مقابله با فتنه بعثی-تکفیری +تصاویر

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
علمای اهل تسنن ایران

علمای اهل سنت ایران نیز دربیانیه‌های مختلفی اقدامات داعش در عراق را محکوم کردند.

آخوند "گلدی کمالی" عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی با محکوم کردن اعمال وحشیانه گروهک داعش در کشتار مسلمانان بیگناه در عراق می‌گوید این حرکات که مصداق فساد در زمین است قلب هر انسان بخصوص مسلمانان را آزار می‌دهد.

به گفته آخوند کمالی، اگر مردم عراق در عمل به حکم علمای شیعه و سنی خود دست به دست هم داده و با اتحاد با دولت و ارتش آن کشور وارد صحنه شوند این گروهک تروریستی همانند سوریه، در عراق نیز شکست خواهد خورد.

620760_751.jpg


آخوند گلدی کمالی عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی

علما و روحانیون اهل سنت کردستان نیز در بیانیه‌ای اظهار داشتند: اقدامات گروه تروریستی داعش در هتک حرمت به مقدسات اسلامی و کشتار وحشیانه مردم مسلمان عراق، پس از شکست های پی در پی شان از ملت و دولت مقاوم سوریه، نشان از آن دارد که ارباب ظلم و جور، این بار چراغ فتنه را در کشور مسلمان عراق روشن ساخته و بوسیله نوکران داعشی خود و برخی دولت های وابسته و مرتجع منطقه، ضمن اختلاف افکنی بین مسلمین، چهره ای زشت و سفاک از اسلام را در معرض دید افکار عمومی جهان قرار می دهند تا به خیال خود، از نفوذ نور اسلام در جانهای شیفته بشریت جلوگیری کنند.

"ماموستا ملا عبدالقادر بیضاوی" امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در واکنش به حمله اخیر به عراق گفت: گروهک تروریستی داعش سند مسلمان‌ستیزی استکبار جهانی است.

وی اظهار داشت: استکبار با تربیت گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به عناوین مختلف سعی در قتل عام کردن مسلمانان کرده است که نمونه‌های بارز آن را در کشورهای مسلمان می‌توان دید.




620538_183.jpg


ماموستا ملا عبدالقادر بیضاوی


ملا بیضاوی گفت: اعمال وحشیانه گروهک تروریستی داعش، مخالف شرع مقدس اسلام است.

"مولوی عبدالغنی دهانی" از علمای برجسته اهل سنت زاهدان نیز در همین رابطه گفته است: تمام علمای اهل سنت و شیعه عراق ضمن تبری جستن از گروه داعش اعلام کردند مبارزه با تروریست‌های این گروه وظیفه ملی و شرعی است.

620761_142.jpg


مولوی عبدالغنی دهانی از علمای برچسته اهل سنت زاهدان

وی ادامه داد: داعش نه نماینده اهل سنت است نه شیعه، بلکه تروریست های این گروه مسلمانان را هدف قرار داده‌اند.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: montazer

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
علمای اهل تسنن فلسطین

رئیس "تجمع علمای فلسطین" شیخ "نمر زغموط" در سخنانی اظهار داشت: آمریکا داعش را به افغانستان، سوریه و عراق آورد. وی در ادامه سخنان خود افزود: گروه تروریستی داعش، خوارج عصر حاضر هستند و هدف آنها تفرقه افکنی بین امت اسلامی و خدمت به اهداف آمریکا و صهیونیسم جهانی است.



620552_856.jpg



وی افزود: آمریکایی‌ها این تروریست‌ها را به افغانستان بردند و سپس آنها را به کشورهای عربی به ویژه سوریه و عراق آوردند از این رو آنها غده‌ای سرطانی برای آینده اسلام هستند؛ به اعتقاد من امت اسلامی آگاه است و این تروریست‌های تکفیری در بین امت اسلامی، جایی ندارند.




علمای اهل تسنن لبنان

شیخ "ماهر حمود" امام جماعت مسجد قدس در شهر صیدای لبنان نیز با انتقاد از اظهارات قرضاوی در حمایت از گروه داعش؛ سخن او را بی ارزش دانست.


620547_746.jpg


شیخ ماهر حمود در کنار سید حسن نصرالله


این عالم اهل سنت در سخنانی در خصوص گروه‌های تکفیری و انحراف آنان اظهار می‌دارد: مرجع این تروریست‌ها هوی و هوس و شیخشان اینترنت است؛ شیخ این تکفیری‌ها، کوته عقلانی هستند که مطابق با هوی و هوس فتوای کشتار و تکفیر آن‌هم به این روش‌های وحشتناک را صادر می‌کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: نباید نقش بسیار پررنگ تفکر وهابیت و سعودی را کم بشماریم، چه بخواهیم و چه نخواهیم تاثیر سعودی بر گروه‌های افراطی اسلام‌گرا بسیار زیاد است و همه این گروه‌ها در راه کسب رضایتش هستند. گروه‌های سلفی قدرت استنباط متون شرعی را ندارند ، سلفی معتقد است تفکر شیعه صحیح نیست و به تبع همین عقیده تمام اعمالش نیز رد شده می‌باشد؛ بنابراین اقدامات خود بر علیه شیعه را حق می‌داند.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: montazer

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
شیخ "عبدالناصر جبری" رئیس دانشگاه دعوت اسلامی لبنان نیز با تاکید بر مقابله با جریان تکفیری داعش، حفظ وحدت جوامع اسلامی را وظیفه دولت ها واحزاب و همه مردم برشمرد و افزود: عملکرد این گروه‌های تکفیری مانند گروه داعش به طور کامل مغایر با اسلام است و مردم وظیفه دارند با همه امکانات با این پدیده خطرناک مقابله کنند تا امت اسلامی در اسرع وقت از خطر این گروه‌ها رهایی یابد.


620545_706.jpg


شیخ عبدالناصر جبری رئیس دانشگاه دعوت اسلامی لبنان


وی درباره تکفیر و اقدامات تروریست‌ها که به نام تکفیر برضد مسلمانان انجام می‌دهند می‌گوید: تکفیر از سنت پیامبر(ص) نیست، پیامبر(ص) می‌فرماید هرکس بگوید «لا اله الا الله محمد رسول الله» خون، مال و عرض او مصون است.

شیخ عبدالناصر جبری می‌افزاید: آمریکا سعی می‌کند به وسیله گروه‌های تکفیری منطقه را به آتش بکشد، امروزه تکفیر فقط در محدوده فکر و اندیشه نیست و در عراق سوریه و لیبی به طرف قتل و کشتار بی‌گناهان رفته‌اند و تکفیری‌ها از طرف شیطان بزرگ، آمریکا حمایت می‌شوند.

شیخ "زهیر جعید" عضو شورای رهبری جبهه عمل اسلامی لبنان هم در خصوص اقدامات داعش گفت:اقدامات این جریان تروریستی هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

620544_611.jpg




جمع‌بندی

واکنش‌های علمای اهل تسنن در سرتاسر جهان اسلام از مصر و فلسطین گرفته تا عراق، لبنان و ایران در کنار علمای شیعه نسبت به اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری نشان‌دهنده وحدت امت اسلامی در مقابله با تفکرات فرقه ضاله وهابیت و تکفیری‌هاست. اتحادی که باید آن را پاس داشت و با کنار گذاردن اختلاف نظرهای جزئی، به جنگ دشمن اصلی ایجادکننده این گروه‌ها و جریان‌ها یعنی امریکا و رژیم صهیونیستی و بازوهای اجرایی آن‌ها در جغرافیای جهان اسلام رفت.

منبع : مشرق نیوز

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: montazer
بالا