آثار و برکات صلوات

یاس پرپر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"

برخی از آثار و برکآت صلوات

1- کسب شفآعـت پیآمبـر

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ضمن سفارشی به حضرت علی (:علیه السلام:1: فرمودند:
"یا علی! هر که در هر روز یا شب بر من صلوات فرستد، شفاعت من بر او واجـب می شود ، هر چند که از اهل گناهآن کبیره باشد."

2- جلب رحمت الهی
امام صآدق (:علیه السلام:1: خطاب به اسحاق بن فروخ فرمودند:
"هر کس بر محمد و آل محمد ده بآر صلوات فرستد، خدا و فرشتگآنش صدبار بر او درود می فرستند و هر کس صدبار بر محمد و آل او درود فرستد، خدا و فرشتگآنش هزار بار بر او صلوات می فرستند. آیا نشنیده ای سخن خداوند عزوجل را که فرمود: اوسـت کسی که درود می فرستد بر شما و فرشتگآنش (نیز) .برای اینکه شمارا از تاریکی ها به سوی نور خارج کند و او به مؤمنان مهربان اسـت."

3- رفع حوائج

امام صادق (:علیه السلام:1: می فرمایند:
"هر کس صد بار بگوید یا رب صل علی محمد و آل محمد، صد حآجـت از او برآورده می شود که سی حآجـت آن دنیآیی و بآقی از آخرت اسـت."4- نزدیک کننده به پیامبر (صلی الله علیه و آله)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند:
"نزدیک ترین مردم به من در روز قیامـت کسی اسـت که بیشتر بر من در دنیآ صلوات فرستد."

static.mihanblog.com__public_user_data_user_files_409_1225749_urlhgh.jpg


ضرورت صلوات بر اهل بیت پیامبر

در روایتی دیگر ، امام صادق (:علیه السلام:1: می فرمایند: روزی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین (:علیه السلام:1: فرمودند: آیا به تو بشآرتی بدهم؟ امیرالمؤمنین (:علیه السلام:1: عرض کرد: بله، پدر و مآدرم به فدایـت، شما خودتان بشارت به هر خیری هستید. پیامبر فرمودند: که جبرئیل خبر عجیبی به من داده اسـت.ایرالمؤمنین (:علیه السلام:1: گفتند یا رسول الله چه خبری به شما داده اسـت؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هرگآه کسی از امتم بر من صلوات فرستد و در ادامه اش بر اهل بیتم صلوات فرستد، درهآی آسمان گشوده می شود و ملائک به او هفتآد صلوات می فرستند و در ادامه فرمودند: و اگر گنهکآر و بسیار خطآکآر باشد، گنآهآنش می ریزد، همانطور که برگ درختآن می ریزد و خداوند تعآلی می فرمآید: " لبیک یآ عَبدی و سَعدَیک" و خداوند به ملائک می فرماید: ای فرشتگآنم شما به او هفتاد صلوات بفرستید و من هفتصد صلوات بر او می فرستم" و اگر بر من صلوات بفرستد ولی به دنبالش بر اهل بیتم صلوات نفرستد بین آن ها و آسمتن هفتاد حجاب به وجود می آید و خداوند جل جلاله می فرماید: "لا لبیک و لا سَعدَیک" ای فرشتگآنم دعایش را بالا نبرید ، مگر اینکه عترت پیامبر را هم به پیامبر ملحق کند. پس این حجاب از بین نمی رود تا زمانی که اهل بیتم را به من ملحق کند.

5- از بین برنده و آمرزنده ی گناهان

در این باره پیامبـر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمآیند:
" کسی که یک مرتبه بر من صلوات فرستد ، ذره ای از گناهانش باقی نمی ماند."

6- سنگین کننده ی ترازوی عمل

محمد بن مسلم از یکی از دو امام باقر و صادق (علیهماالسلام) روایـت میکند که: " در ترازوی محاسبه ی اعمال چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. همانا اعمال فرد در ترازوی اعمال قرار داده می شود، پس سبک باشد ثواب صلوات او در آید و آن را در میزان نهد. پس به سبب آن سنگین شود و (بر کفه دیگر) بچـربد.
در روایـت دیگری پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند:
"من در کنار ترازوی قیآمـت هستم، هرکس گناهش بیشتر از کآرهآی نیکـی باشد که انجآم داده اسـت، از صلوات هایی که برای من فرستاده اسـت، می آورم تا کفه ی حسنات او را سنگین تر کنم."
با صلوات، حدود و اندازه ها برداشته می شود و به ثواب های بی نهآیـت نایل می شویم، به طوری که تنها حق تعالی از عهده ی محاسبه ی آن بر می آید.

7- راحتی مرگ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) : "هر کس بر من زیاد صلوات بفرستد از تلخی مرگ و جان کندن ایمن می شود."

8- نورانی شدن قبر و قیآمـت

روز قیآمـت می بینیمــ مردان و زنآن مؤمن را که در حآل حرکت هستند در حآلی که نورشان در مقآبل و سمـت راسـت آن هآسـت. به آن هآ خطآب میرسد که بر شما بشارت باد بهشـت هآیی که نهر ها از زیر آن جآری اسـت.. روز قیآمـت مردان و زنان منافق به اهل ایمان می گویند به سوی ما نگاه کنید تا چیزی از نورتان نصیب ما هم بشود، اما به آن ها گفته می شود به دنیا باز گردید و از آنجا نور طلـب کنید.

صلوات مکتوب

شهید در کتآب "منیة المرید" از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
" کسی که در کتآبی صلوات فرستد بر من، فرشتگآن تا زمانی که اسم من در آن کتآب اسـت برایش استغفآر می کنند."
در کنآر نامـ پیامبر ذکر صلوات مهمـ اسـت. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر که در کتاب و نوشته ای بر من صلوات فرستد، تا آن صلوات در آن نوشته بآقی اسـت، برای او پآداش خواهد بود."
متاسفآنه در برخی کتـب به جای عبآرت شریف "صلی الله علیه و آله" و ":علیه السلام:" تنها حرف (ص) و (ع) نوشته می شود که هیچ معنا و ارزشی ندارد، بلکه علامـت بی معرفتی و بی حوصلگی اسـت.

static.mihanblog.com__public_user_data_user_files_409_1225749_urltryt.jpg


فرشتگان حآمل صلوات

خدآی متعال فرشتگآنی آفریده اسـت که در روی زمین در گردش هستند. آنان هدفی جز رسآندن صلوات ها بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) که در اطراف زمین بر آن حضرت می فرستند، ندارند.آنان به رسول خدا می گویند: ای رسول خدا فلـآنی بر تو درود و سلآمــ فرستاد. رسول خدا نیز می فرماید: بر فلـآنی درود و سلامــ.
امامـ صآدق (:علیه السلام:ـ ) می فرمایند:
حق تعآلی ملکی را بر قبر رسول الله (صلی الله علیه و آله) موکل کرده اسـت که او را ظهلیل می گویند و چون یکی از شما بر آن حضرت صلوات می فرستد و سلامــ دهد، آن ملک به پیامبر (صلی الله علیه آله) عرض میکند: فلانی بر شما سلامـ و صلوات فرستآد. پس پیامبر جواب سلام را به شخص بر می گرداند.

صلوات عجـب قدر و منزلـت و شکوهی دارد. سلامـ و صلوات و دعای ما معرف جایگآه ما نزد اهل بیـت (:S (31):) و ابراز اتصال و ارتباط ما به ایشان اسـت.

منبع: کتاب صلوات نوای فطرت
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
من تو یه کتاب خوندم زنبور ها برای این که شهد تبدیل به عسل بشه صلوات میفرستن.اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh
بالا