جــــ20ـــــام بیستـم ؛ شروع هیجان یک ماهه

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

برزيل در اولين ديدار خود در بيستمين دوره جام جهاني بايد در ورزشگاه کورينتيانس از تيم باانگيزه کرواسي پذيرايي کند.
00024498.jpg

بيستمين دوره جام جهاني سي دقيقه بامداد جمعه با ديدار برزيل و کرواسي در ورزشگاه کورينتيانس شهر سائوپائولو آغاز مي‌شود.

برزيل ميزبان بيستمين دوره جام جهاني در اولين ديدار خود در اين رقابت‌ها بايد با کرواسي تيمي باانگيزه از قاره اروپا ديدار کند.

* برزيل

برزيل پرافتخارترين تيم جهان با 19 حضور در تاريخ جام‌هاي جهاني توانسته 5 عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد. آن‌ها با هدايت لوئيز فيليپه اسکولاري در انديشه کسب ششمين قهرماني در جام جهاني هستند. فيل بزرگ (اسکولاري) در سال 2002 موفق شد قهرماني در جام جهاني را به برزيلي‌ها هديه کند و از آن زمان تاکنون اين تيم در حسرت رسيدن به قهرماني در جام جهاني مانده است.

برزيل در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني حضور نداشت که به واسطه ميزباني، صعودي مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل داشت. آن‌ها سال گذشته در جام کنفدراسيون‌ها موفق شدند پرقدرت ظاهر شوند و با برتري 3 بر صفر برابر اسپانيا در ديدار نهايي، قهرماني در اين رقابت‌ها را تجربه کنند. البته يک نکته نگران کننده در اين قهرماني نهفته است و آن اين است که هر تيمي که قهرمان جام کنفدراسيون‌ها شده، سال بعد نتوانسته در جام جهاني به قهرماني برسد. برزيل با هدايت لوئيز فيليپه اسکولاري در بازي‌هاي اخير دوستانه خود نمايش خوبي از خود ارائه داده است و توانسته فوتبال هجومي يا همان ژوگوبونيتو را به نمايش بگذارد. آن‌ها در بازي با پاناما که دو هفته قبل برگزار شد موفق شدند به برتري 4 بر صفر برسند و سپس صربستان را با يک گل از پيش رو برداشتند.

برزيل در حالي پاي به جام جهاني 2014 مي‌گذارد که ستاره‌هاي غايب بزرگي را در تيم خود ندارد. کاکا، رونالدينيو، روبينيو، آلساندرو پاتو، لوکاس مورا از جمله بازيکنان بزرگ برزيلي هستند که اسکولاري روي نام آن‌ها خط قرمز کشيد. اکنون تيم جوان شده برزيل بيش از دوره‌هاي گذشته اميد به قهرماني در جام جهاني دارد.

* کرواسي

کرواسي که از فروپاشي کشور يوگسلاوي سابق به وجود آمد تاکنون تنها سه دوره حضور در جام جهاني را تجربه کرده است. آن‌ها در جام جهاني 1998 فرانسه با هدايت ميروسلاو بلاژويچ اولين حضورشان را در تاريخ جام جهاني تجربه کردند که موفق شدند با حضور بازيکنان بزرگي چون داوور شوکر – روبرت يارني و روبرت پروسينسکي به مقام جالب توجه سوم دست يابند. کرواسي در جام جهاني 2002 در همان دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف شد. آن‌ها در جام جهاني 2006 آلمان نيز حضور داشتند و اين بار نيز اين تيم در همان دور گروهي از اين رقابت‌ها حذف شد. کرواسي در جام جهاني آفريقاي جنوبي غايب بود و اکنون با هدايت يک مربي جوان به نام نيکو کواچ 33 ساله در انديشه خلق شگفتي در جام جهاني قرار دارد.

کرواسي در انتخابي جام جهاني در گروه يک قرار داشت اما نتوانست از سد بلژيک بگذرد و به ديدار پلي‌آف رسيد اين تيم در پلي‌آف مقدماتي جام جهاني در قاره اروپا موفق شد ايسلند را با نتيجه 2 بر صفر در مجموع دو ديدار شکست دهد و به جام جهاني راه يابد تا آن‌ها چهارمين حضورشان را در جام جهاني تجربه کنند.

کرواسي در انتخابي جام جهاني با ايگور استيماک حضور داشت اما پس از عدم راهيابي کرواسي به صورت مستقيم به جام جهاني مسئولان فدراسيون فوتبال اين کشور استيماک را از کار برکنار کردند و نيکو کواچ را به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب کردند.

نکته ويژه

ادواردو،‌ مهاجم برزيلي‌الاصل کرواسي قطعا بامداد جمعه ديدار ويژه‌اي را پيش رو خواهد داشت. او که در برزيل به دنيا آمده تصميم گرفت تا براي تيم ملي کرواسي به ميدان برود تا اين طور بتواند شانس بازي کردن در رده ملي را به دست آورد. مادر اين بازيکن اعلام کرده که ادواردو در بازي افتتاحيه جام جهاني قرار است هر دو سرود ملي کشورهاي برزيل و کرواسي را بخواند.

تقابل ويژه

دانته، مدافع تيم ملي برزيل با ماريو مانژوکيچ هم‌تيمي‌اش در تيم بايرن مونيخ تقابل ويژه‌اي در اين ديدار خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، برزيل و کرواسي تاکنون دو بار برابر هم به ميدان رفته‌اند که حاصل آن يک پيروزي براي برزيل و يک تساوي بوده است. اين دو تيم در جام جهاني 2006 آلمان نيز با هم هم‌گروه بودند که برزيل موفق شد با تک گل کاکا، به برتري يک بر صفر برسد که اتفاقا آن ديدار نيز بازي نخست دو تيم در اين رقابت‌ها بود.
 
بالا