مایکروسافت ساعت هوشمند میسازد/ افزایش رقبا در بازار رایانه های پوشیدنی

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
IMG10064215.jpg




پس از سامسونگ و اپل، اکنون شرکت مایکروسافت از تلاش خود برای عرضه ساعت هوشمند بازار خبر داده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، این نخستین اقدام مایکروسافت برای ورود به بازار رایانه های پوشیدنی است. گفته می شود این ساعت هوشمند که مانند رقبای سامسونگی و اپلی خود رهگیر سلامت و ضربان قلب است، دارای یک نمایشگر کوچک لمسی است که بر روی مچ بسته می شود.
این ساعت هوشمند نیز مانند دیگر رایانه های پوشیدنی، به طور بی سیم به اپلیکشن های تلفن هوشمند مرتبط می شود و امکان هماهنگ سازی با سیستم عامل های ios ، اندروید و ویندوز فون را دارد.
این ساعت از حسگرهای مختلفی پشتیبانی میکند تا اتصال آن به ایکسباکس نیز میسر شود. گفته میشود این حسگرها توسط بخش کینکت ایکسباکس توسعه داده شدهاند و به این ترتیب میتوان از این ساعت برای تجربه بهتر در بازیهای ایکسباکس نیز بهره برد.
سال گذشته نیز اطلاعاتی درباره ساعت هوشمند مایکروسافت منتشر شد که در آنها به صفحه نمایش 1.5 اینچ اشاره شده بود. ظاهرا مهندسان دو بخش ایکسباکس و سرفیس مایکروسافت بصورت مشترک در حال کار بر روی این ساعت هوشمند هستند. احتمالا جنس بدنه ساعت سرفیس از آلومینیوم شفاف خواهد بود.
ماه گذشته شرکت رهگیر بازار "IDC" پیش بینی کرده بود فروش فناوری های پوشیدنی در سال جاری سه برابر شده و در سراسر جهان به 19 میلیون واحد می رسد.
پیش بینی ها حاکی از آن است که این بازار تا سال 2018 به111.9 میلیون واحد خواهد رسید.

شرکت IDC می گوید بخش رایانه پوشیدنی هنوز بیشتر به رهگیر تناسب اندام و سلامت اختصاص دارد.
ساعت های هوشمند نوعی ساعت مچی غیرشماتهای هستند که علاوهبر نشان دادن زمان، توانایی انجام برخی پردازشها از نوع دستیار دیجیتال شخصی را نیز دارند.

پخش رادیو ، موقعیتیابی جی پی اس، تلفن همراه، پخش موسیقی و صدا ، صفحه لمسی، بازیهای رایانهای و سیستم عامل از نوینترین نوآوریها در دنیای این محصولات برشمرده میشود.

مهر
 
بالا