بحران کمبود آب تهران در تابستان

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
78194-233057-1401453175.jpg

صنعت آب معدنی ایران با وجود مشکلاتی که با آن مواجه شده، آمادگی خود را برای تامین آب تهران در شرایط بحرانی اعلام کرده است.
به گزارش فرهنگ نیوز ، پیمان فروهر دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی ایران، با اشاره به اینکه انجمن آب های معدنی و آشامیدنی ایران طی نامه ای به وزیر نیرو برای تامین آب موردنیاز تهران و شهرهای بزرگ کشور در تابستان امسال در صورت به وجود آمدن شرایط بحرانی اعلام آمادگی کرده است، گفت: در این نامه اعلام کردیم که برای مقابله با بحران آب باید کمیته ای در پدافند غیرعامل تهران تشکیل شده و با کمک همه دستگاهها با این بحران مقابله کنیم.

وی افزود: بحران تنها وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیست و کمبود آب می تواند به مراتب شرایط سخت تری را برای شهرهایی مانند تهران رقم بزند. به همین دلیل مسئولان باید از هم اکنون و فقط از شروع فصل گرما چاره ای بیندیشند.

او با اشاره به اینکه صنعت آب معدنی مانند دیگر صنایع فصل فروش 12 ماهه ندارد، اظهار کرد: بیشتر فروش این صنعت مربوط به شش ماهه نخست سال است و متاسفانه در چند سال گذشته دولت به شیوه های مختلف جلوی رشد این صنعت را در دو سه ماه اول سال گرفته و به همین دلیل این صنعت را به رکود کشانده است.

دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی ایران خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف کنندگان آب معدنی در کشور مربوط به طبقه متوسط جامعه می شوند که متاسفانه همین طبق در چند سال گذشته بیشترین آسیب را دیده و قدرت خرید خود را از دست داده است که در نتیجه باعث شده صنعت آب معدنی 25 تا 30 درصد از مشتریان خود را از دست بدهد.

فروهر تاکید کرد: آب از جمله محصولاتی است که در مواقع کاهش قدرت خرید خانوار به سرعت از سبد خرید او حذف می شود چرا که اگر آب معدنی نباشد آب شرب خانگی وجود ندارد. این باعث شده صنعت آب های معدنی و آشامیدنی جزو صنایع آسیب پذیر در بین صنایع غذایی کشور باشد.

فرهنگ
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Ali
بالا