ترجمه کامل لوح سلیمان علیه السلام و نوح علیه السلام(محرمانه)

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
از منابع مهمّي كه در زمينه شناخت عظمت و شخصيت معنوي حضرت علي عليه‌السلام وجود دارد، كتب و نوشته‌هاي پيامبران گذشته است. بدون شك وقتي كه خداوند سبحان، نام پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله و سلم و علي عليه السلام و اهل بيت عليهم السلام را به اوّلين انسان و اولين پيامبر، يعني آدم عليه السلام آموزش مي دهد، قطعاً اين اسامي مقدّس را براي جميع پيامبران بعد از او بيان فرموده است. زيرا بر اساس روايات صريحي كه وارد شده، انوار مطهّر اين افراد برجسته قبل از خلقت بشر، خلق شده است تا در آينده به عنوان بهترين و شايسته ترين كساني كه كاملترين شيوه تكامل را به انسانها آموزش خواهند داد، قدم بر عرصه گيتي بنهند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
نام مقدّس حضرت اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام در زبور داوود عليه‌السلام نيز چون خورشيد مي درخشد. داوود عليه السلام از متولد شدن اميرالمؤمنين عليه‌السلام با صراحت و دقت در جزئيات، خبر مي دهد. در كتاب "علي و پيامبران" نوشته‌اي را از نسخه بسيار قديمي زبور كه نزد "احسان الله دمشقي" پيشواي ديني مسيحيان شامات موجود بوده، نقل مي كند كه به شرح زير است: (مطعني شل قثو تينمر قث پاهينوا في وز "ايلي" متازه امطع ملغ شلو شمائت پزانان همنيقته خلذ وقث فل "حدار" كمرتوه شيهو پلت اني قاة بوتاة خزيماه رث جين "كعاباه" بنه اشود كليامه كاذو قثوتي قتمر عند و بريما برينم فل خلذ ملغ خايوشني پم مغلينم عت جنحاريون).

يعني : «اطاعت آن بزرگواري كه "ايلي" نام دارد، واجب است و فرمانبرداري از او همه كارهاي دين و دنيا را اصلاح مي كند. آن شخصيت والامقام را "حدار" (حيدر) نيز مي‌گويند، او دستگير و مددكار بي كسان و شير شيران باشد. نيرو و قدرتش بسيار و تولدش در "كعابا" (كعبه) خواهد بود. بر همه واجب است كه دامن آن بزرگوار را بگيرند و همانند غلام حلقه به گوش اطاعتش كنند. بشنود هر كه گوش شنوا دارد، بفهمد هر كه عقل و هوش دارد، بينديشد هر كه دل و مغز دارد، كه چون وقت بگذرد، دوباره باز نمي گردد
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
آغاز ماجرا

علي عليه السلام و استمداد حضرت سليمان عليه السلام
یک ماجرای عادی در نزدیکی بیت المقدس برای سربازان انگلیسی شرکت کننده در جنگ جهانی اول رخ میدهد که 6سال پس از آن دارای اهمیت ویژه ای میشود که کلیسای اورتدکس بریتانیا را دچار چالش جدی مینماید.
این چالش منجر به آن میشود که اسقف اعظم انگلیس دستور محرمانه ای صادر ودرصدد تحریف حقیقتی نورانی شود اما ازآنجا که خورشید پشت ابر نیز جهان را روشن میسازد و غیبتش دائمی نخواهد بود 12سال پس ازاین اکتشاف ماجرای لوح نقره در دو روزنامه چاپ لندن وهند منتشر میشود.

این ماجرا که مربوط به توسل حضرت سليمان عليه السلام به پنج تن آل عبا را مستندا حکایت میکند اینگونه آغاز میشود که :

"در جنگ جهاني اول (1916 ميلادي) هنگامي كه عده اي از سربازان انگليسي در چند كيلومتري بيت المقدّس مشغول سنگرگيري و حمله بودند، در دهكده كوچكي به نام "اونتره" يك نقره پيدا كردند كه حاشيه اش به جواهرات گرانبها مرصع و در وسطش، خطوطي به حروف طلايي نگارش يافته بود و چون آن را نزد فرمانده خود، "ميجر ـ اي ـ ان ـ گريندل" بردند، هر چه كوشيد نتوانست از آن چيزي بفهمد ولي دريافت كه اين نوشته به زبان و خطي بسيار قديمي است و بالأخره اين لوح، به وسيله وي دست به دست گرديد تا به سرپرست ارتش بريتانيا "ليفتو نانت" و "گلدستون" رسيد و ايشان هم آن را به دست باستانشناسان بريتانيا سپردند

پس از پايان جنگ (1918 ميلادي) درباره لوح مذكور به تحقيق و بررسي پرداختند و كميته اي تشكيل دادند كه اساتيد شناخت زبان هاي باستاني بريتانيا، آمريكا، فرانسه، آلمان و ساير كشورهاي اروپايي، عضو آن كميته بودند.
پس از چند ماه بررسي و تحقيق در سوم ژانويه 1920 ميلادي یعنی 6سال بعد ازکشف این کتیبه باستانی وارزشمند معلوم شد كه اين لوح مقدسي است به نام "لوح سليماني" و سخناني از حضرت سليمان را در بر دارد كه به الفاظ عبراني قديم، نگارش يافته است که ترجمه آن به این شرح است :
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
الله

احمد ايلي

باهتول

حاسن حاسين

ياه احمد! مقذا = اي احمد! به فريادم رس

يا ايلي! انصطاه = يا علي! مرا مددي فرماي

ياه باهتول! اكاشئي = اي بتول! نظر مرحمت فرماي

ياه حاسن! اضو مظع = اي حسن! كرم فرماي

ياه حاسين! بارفو = يا حسين! خوشي بخش

امو سليمان صوه عئخب زالهلاد اقتا = اين سليمان اكنون به اين پنج بزرگوار استغاثه مي كند

بذات الله كم ايلي = و علي قدرة الله است
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
پس ازاین کشف بزرگ کمیته تصمیم میگیرد برای نمایش این لوح مقدس آن را برای تماشای عموم به موزه پادشاهی انگلستان انتقال و درمعرض دید مردم قرار گیرد،اما نامه ای محرمانه موجب میشود تا این امر سالها به تاخیر بیافتد.

" اگر اين لوح در موزه گذاشته شود و در ديد مردم قرار گيرد، اساس مسيحيت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسيحيان، جنازه مسيحيت را بر دوش بلند نموده ، در قبر فراموشي دفن خواهند كرد. لذا بهتر آن است كه لوح مذكور در رازخانه كليساي انگلستان گذارده شود و جز اسقف و اهل سرّ، كسي آن را نبيند."
همین نامه منجر میشود تاسال 1926یعنی 12سال پس ازکشف لوح مقدس ازنگاه جویندگان حقیقت بازماندولی بدلیل تاثیرات شگرف لوح درتعدادی ازاعضای کمیته مذکور موضوع کشف و نمایش لوح به اطلاع مردم میرسد وتعدادی ازروزنامه های آن زمان درانگلیس وهند اقدام به انتشار این خبر مینمایند.
2مسیحی عضو کمیته دراثر تاثیرات لوح مذکور به اسلام گرایش پیدا کرده وبا تغییردین ، شیعه را بعنوان مذهب خود برگزیده و نام خود را به فضل حسین و کرم حسین تغییر میدهند.

افرادی که قصد مطالعه بیشتر دراین موضوع را دارند میتوانند به كتاب ([size=13.5pt]dir="LTR">(wonderful stories of islam) [/size] چاپ لندن، ص 249 مراجعه فرمایند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
کشف لوح مقدس در کشتی نوح
روسها در حدود یکصد سال قبل درکوه آرارات که همان کوه جودی است، برای پیدایش بقایای کشتی حضرت نوح(ع) شروع به حفاری کردند، آنها درحین حفاری به لوحی برخوردند.
مجله رسمی پرتیراژ(اتفادنیزوب) درشماره تشرین دوم 1953 می نویسد: هنگامیکه باستان شناسان روسی درمنطقه ای معروف به وادی قاب، مشغول حفاری و جستجوی آثارباستانی بودند، به چند تخت پاره قطور برخورد میکنند که بعداً معلوم می شود این تخته هامتعلق به کشتی نوح است و طی پنج هزارسال همچنان باقی مانده است. برخورد با این تخته ها آنچنان نظر باستان شناسان راجلب کرد که دوسال دیگر نیز به عملیات حفاری خود ادامه دادندو بالاخره به قطعه دیگر برخورد کردندکه به صورت لوحی چوبی بدون پوسیدگی و دست نخورده بوده و هم اکنون درموزه آثار باستانی مسکو درمعرض دید بازدیدکنندگان است.
براثر اکتشاف اداره کل باستان شناسی روسی برای اطلاع یافتن ازمتن این لوح هیئتی هفت نفره متشکل از زبده ترین خط شناسان و باستان شناسان روسی و چینی را مامور تحقیق و بررسی این لوح کرد.
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
این هیئت پس از هشت ماه تحقیق و مقایسه حروف با نمونه های سایر خطوط متفقاً گزارش زیر را دراختیار باستان شناسان روسیه قرار دادند.
این لوح چوبی از جنس همان تخته های مربوط به کاوشهای قبلی متعلق به کشتی نوح است و ضمناً لوح مزبور مثل سایر تخته ها سالم مانده و پوسیده نشده به طوری که خواندن خطهای آن به آیانی امکان پذیراست.
حروف و کلمات بدین شرح است:
[/list]الف) ای خدای من و این یاورمن- به رحمت و کرمت مرا یاری نما و به پاس خاطر این نفوس مقدسه
ب) محمد- ایلیا(علی) – شبر(حسن) – شبیر(حسین) – فاطمه.
ج) آنکه همه بزرگوار و گرامی اند.
د) جهان به برکت آنها برپاست- به احترام نام آنها مرا یاری کن.
ه) تنها تویی که می توانی مرا به راه راست هدایت کنی.
بعداً دانشمندان انگلیسی ازجمله ماکس استاد زبانهای باستانی در دانشکده منچستر ترجمه روسی این کلمات را به زبان انگلیسی برگردانیده که عیناً درمجلات و روزنامه ها نقل گردید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: !Erf@n!
بالا