»» نیسان پولسار در اندیشه رقابت با هاچ‌بک‌های کامپکت داغ

behz@d

بی وفــا
نیسان از مدل جدید پولسار کامپکت خود رونمایی کرده و این خودروساز ژاپنی به کلاس خودروهای C بازگشته تا با تعدادی از هاچ‌بک‌های بسیار خوب اروپایی رقابت سختی را ایجاد کند؛ مدل‌هایی مانند فورد فوکوس، اوپل / واکسهال آسترا، رنو مگان و البته فولکس‌واگن گلف.


2014 Nissan Pulsar


در سال ۲۰۰۶ مدل آلمرای نیسان از خط تولید خارج شد و به جای آن، مدل پولسار جایگزین شد. این در حالی بود که عنوان «پولسار» یک عنوان قدیمی بود که هنوز هم در برخی کشورها و از جمله استرالیا به کار می‌رفت. در واقع، پولسار حاضر در بازار اروپا و پولسار استرالیایی و همین‌طور خودروهای هم‌خانواده‌اش شامل «سیلفی» و «تیدا»، به نظر با هم اشتراکات زیادی داشتند.

2014 Nissan Pulsar


آن‌ها حتی فاصله محورهای یکسانی (۲۷۰۰ میلی‌متر) با یکدیگر داشتند. با این حال، طول پولسار اروپایی کاملاً از مدل تیدا بیشتر بود (۴۸۳۵ میلی‌متر در مقابل ۴۲۹۵ میلی‌متر). همچنین طول این مدل، ۱۱۵ میلی‌متر از گلف 7 بیشتر بود.




طبق گفته نیسان، پولسار جدید نسبت به رقبایش در این کلاس، فضای پاهای بیشتری را برای صندلی‌های عقب در اختیار قرار می‌دهد. با ۶۹۲ میلی‌متر فضای پاها در عقب، پولسار از بسیاری از خودروهای کلاس D نیز جلوتر است.








طراحی بیرونی خودرو به صورتی کاملاً مشهود از آخرین مدل کراس‌اورهای قشقایی و ایکس- تریل الهام گرفته شده است. پولسار نیز از جلوپنجره V شکل و خطوط تهاجمی در طراحی خود استفاده کرده است. نیسان هنوز طراحی داخلی را نشان نداده، ولی گفته‌ها حاکی از آن است که کابین پولسار نیز از کیفیت بالای طراحی و مواد و مصالح برخوردار خواهد بود.

2014 Nissan Pulsar Interior


در زمینه تکنولوژی و ایمنی، پولسار جدید از پکیج ایمنی نیسان استفاده کرده که شامل سیستم‌هایی چون ترمز اضطراری، تشخیص اشیایی متحرک، هشدار عبور از خط و هشدار نقطه کور می‌شود. این مدل همچنین از سیستم ارتباطی «نیسان کانکت» استفاده می‌کند و کاملاً با گوشی هوشمند منطبق می‌شود. همچنین بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند از حساب کاربری گوگل استفاده کنند. چراغ‌های به کار رفته در پولسار نیز از نوع LED خواهند بود.




پیشرانه‌های مورد استفاده از قشقایی گرفته شده‌اند که شامل یک موتور ۱/۲ لیتری DIG-T توربوی بنزینی با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و یک موتور ۱/۵ لیتری dCi توربوی دیزلی با قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار می‌شوند. همچنین از اوایل سال آینده، یک موتور ۱/۶ لیتری توربو با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار اضافه خواهد شد. نیسان برای گیربکس این مدل، هر دو سیستم دستی و اتوماتیک ایکس‌ترونیک (XTronic) را در دسترس قرارخواهد داد.




پولسار جدید در کارخانه نیسان واقع در بارسلونا تولید خواهد شد و پس از قیمت‌گذاری نهایی در پاییز به بازار اروپا وارد خواهد

پدال
 
بالا