فرقه وهابیت تکفیری چگونه تبلیغ میکند؟

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی
امروزه وهابیت به عنوان یک فرقه ضاله وهابیت تکفیری و آل سعود به گونه ای دست به تخریب اسلام ناب محمدی(ص) زده که سراسر دنیا با توجه به اعمال و رفتار این گروه افراطی، دین اسلام را به عنوان دینی خشک و خشن که هیچ گونه انعطاف و مهربانی در آن وجود ندارد تلقی میکنند.
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
اشاره:
امروزه وهابیت به عنوان یک فرقه ضاله وهابیت تکفیری و آل سعود به گونه ای دست به تخریب اسلام ناب محمدی(ص) زده که سراسر دنیا با توجه به اعمال و رفتار این گروه افراطی، دین اسلام را به عنوان دینی خشک و خشن که هیچ گونه انعطاف و مهربانی در آن وجود ندارد تلقی میکنند. مدعیان اسلامِ سلفِ صالح با اسامی و رنگ و لعاب دینی و مذهبی در قالب گروه ها و احزاب گوناگون و به صورت مسلحانه، این روزها با مردم مظلوم و بی دفاع سوریه و عراق و لبنان از شیعه و سنّی و یهودی و مسیحی، رفتاری انجام می دهند که روی جنایت کاران تاریخ از معاویه و یزید و حجّاج و ... و چنگیز و هیتلر و موسیلینی و صدام و ... را سفید کرده اند!. اُف و نفرین بر این تروریست های خبیث و حامیان سیاسی و مالی آنها همانند آمریکا و صهیونیسم و آل سعود.
از این رو بر تمامی مسمانان جهان است تا با جدا نمودن صفوف خود از این گروه ضالّه، ماهیت آن را در جهان افشا نمایند تا بر همگان واضح و روشن شود که وهابیت وصله ناهمگونی است که هرگز به اسلام ناب محمدی(ص) نخواهد چسبید.
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
1- شیوه های تبلیغ وهابیت
حکّام وهابی آلسعود، از تمامی امکاناتی که از استخراج نفت و سائر درآمدها به دست میآورد، در راه تبلیغ حکومت و آیین منحرف وهابیت استفاده میکنند. یکی از مهمترین فعالیتهای فرهنگی آنان تلاش در معرفی رژیم سعودی به عنوان حکومتی هماهنگ با قرآن و سنت نبوی (ص) است؟!.
وهابیت در زمان حاضر از منابع مالی قابل توجهی برخوردار است که ناشی از قدرت نفت و ثروت فراوان کشور عربستان است و به اعتراف کشورهای صنعتی دنیا، وهابیت بر بیشترین و بزرگترین مخازن نفتی جهان تسلّط دارد، از آنجا که بیشترین تجمع وهابیها در عربستان سعوی است، سرنوشت و منافع بخش عمدهای از مردم عربستان با خاندان سعودی گرده خورده است.
جمعیت خاندان آلسعود که بیش از چهار هزار نفر هستند عمده مشاغل و پستهای کلیدی را در سراسر کشور عربستان در دست دارند، از طرف دیگر هیچ قانونی در مقابل پادشاه که در مرکز وهابیت قرار دارد، وضع نشده است.
آل سعود با توسل به خشونت و زور، مردم را به پذیرفتن آموزههای فرقه وهابیت وادار کرده و تنها عدّه کمی از مسلمانان که اکثریت آنها را شیعیان تشکیل میدهد، تسلیم نشدهاند.
وهابیها نسبت به آیینها و شعائر مذهبی سختگیری زیادی دارند و با تعمیر و ساختن قبور پیامبران، زیارت قبور اموات، توسل به اولیای الهی، نذر برای درگذشتگان، طلب شفاعت و بزرگداشت آنها به طور جدی برخورد میکنند. تمامی کتابها، مجلات و سخنرانی خطیبان در مساجد، به ویژه مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) که چاپ و منتشر میشود، درباره مباحث توحید و شرک، بدعت و نهی مردم در استفاده از دعا و توسل و شفاعت است.
اوج گسترش شعائر مذهبی وهابیت در موسم فریضه حج تمتع دیده میشود. به دلیل اهمیتی که مسئله حج در بین مسلمانان جهان دارد و حضور میلیونی مسلمان در این کشور، حاکمان سعودی وزارتخانهای مستقل به نام «حج» تشکیل دادهاند که وظیفه اساسی و مهم آن رسیدگی به مسائل حج و حجاج است.
تمامی علما و دانشمندان وهابی باید برای برگزاری مراسم آمادگی کامل داشته باشند و احکام و سؤالات شرعی حاجیان را بر اساس فرقه وهابیت پاسخ گویند.
البته اداره حرمین شریفین یعنی مکه و مدینه از وظایف عمده وزارت حج و شئونات اسلامی است. این وزارتخانه به طور منظم کتابها و مجلاتی برای معرفی مکانهای تاریخی و اعمال مذهبی مسلمانان طبق مسلک وهابیت چاپ، منتشر و توزیع میکند.
وهابیون در عربستان برای نهادینه کردن مبانی فکری خود مراکز علمی متعددی تاسیس کردهآند که مهمترین وظایف آنها آموزشهای اسلامی، چاپ و توزیع قرآن و کتب اسلامی، آموزش زبان عربی، کمک مالی به کشورها و اداره مؤسسات خیریه در سراسر جهان است که تمام هزینههای آن توسط آلسعود تأمین میشود.
حکّام وهابی آلسعود از تمامی امکاناتی که از استخراج نفت و سائر درآمدها به دست میآورد، در راه تبلیغ حکومت استبدادی سعودی و آیین منحرف وهابیت استفاده میکنند.
یکی از مهمترین فعالیتهای مراکز فرهنگی- رسانهای(رادیو، تلویزیون و مطبوعات) تلاش در معرفی نظام حکومتی آلسعود و آیین وهابیت به عنوان بهترین تشکیلات اداری و مذهب مورد علاقه مردم و هماهنگ با قرآن و سنت نبوی(ص) است، از اینرو هرگونه تحقیق و پژوهش که همگام با این برنامهها باشد تهیه و تنظیم و منتشر میشود و هر گونه تألیف و تحقیقی که موافق با مذاهب دیگر به ویژه مذهب تشیع دوازده امامی باشد، به عنوان انحراف از دین اسلام و بدعت و کفر معرفی شده و مردم را از نزدیک شدن به آن منع میکند.
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
2- تأسیس کتابخانههای مدرن برای تبلیغ وهابیت
یکی دیگر از برنامههای جدی وهابیت تأسیس کتابخانههای مهم است که تعدادی از این کتابخانهها به این شرح است:
- کتابخانه دانشگاه «ملک سعود» در شهر ریاض با بیش از 11 میلیون جلد کتاب عربی و فارسی، سه هزار نشریه ادواری، هشت هزار و 600 نشریه دولتی و منابع کمیاب خطی فراوان.
- کتابخانه عمومی «ملک عبدالعزیز» دارای 200 هزار جلد کتاب عربی، انگلیسی و مجموعه زیادی از نسخههای خطی کمیاب و نشریات ادواری در موضوعات گوناگون.
- کتابخانه دانشگاه اسلامی «مدینه منوره» دارای 334 هزار جلد کتاب، نشریه، پایان نامه، اسلاید و میکروفیلم در موضوعات گوناگون.
- کتابخانه «انجمن اداره عمومی» دارای بیش از یک میلیون و 770 هزار جلد کتاب عربی، انگلیسی و مجلات دورهای و نشریات دولتی.
- کتابخانه ملی «ملک فیصل» دارای 37 هزار جلد کتاب به زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی.
- و کتابخانه ملی «ملک فهد» که در حال حاضر، بیش از 30 هزار مدرک و سند پیرامون تاریخ عربستان و توسعه کشور سعودی نگهداری میکند. اینها از جمله کتابخانههایی هستند که برای حفظ و نگهداری از آثار وهابیت در عربستان فعالیت دارند.
ناگفته پیداست که بخش مهمی از کتابهای منتشر شده به زبانهای عربی، انگلیسی، فارسی و اردو در چاپخانهها غیر از کتب قدیمی پیشوایان سلفیگری مانند ابن تیمیه، ابن قیّم، ابن کثیر و محمد بن عبدالوهاب، اختصاص به رد عقاید مذهب شیعه و دشمنی و ضدیت با آن به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران دارد که ناشران با دستور حاکمان وهابی با حدیت زیادی آنها را چاپ و در داخل عربستان و خارج از آن در میان مسلمانان و غیر مسلمانان البته بیشتر به صورت اهدایی توزیع میکنند.
یکی از مسائل مهمی که در بیشتر این کتابها به چشم میخورد و نویسندگان وهابی آن را مطرح میکنند، مسأله اختصاصی دانستن تفسیر اسلام و سنت نبوی به مرکز وحی(حرمین شریفین) و علما و ساکنان آن است و هر گونه عقیده و فکری را که خارج از محیط حرمین در سراسر جهان مطرح شود، باطل میدانند.
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
3- تلاشهای وهابیت تکفیری از تبلیغات گسترده تا قتل عام مسلمانان
دانشمندان و مفتیان وهابی خود را متولیان و مفسران جهان اسلام میدانند و داعیه رهبری آن را دارند. آنان با فراخوانی متفکران و دانشمندان جهان اسلام و با در اختیار گذاشتن امکانات(کتابخانه و بودجه) در راه این هدف تلاش میکنند.
تربیت مبلغان مذهبی داخلی و خارجی در دانشگاههای عربستان جایگاه ویژهای دارد؛ مبلغانی که پس از طی دورههای لازم، آیین و مرام وهابیت را فرا گرفته و برای معرفی وهابی گری و مبارزه با افکار تشیع به خصوص ایران اسلامی به سراسر دنیا اعزام میشوند. فعالیتهای تبلیغی وهابیان در مناطق شیعهنشین منطقه شرقی عربستان مانند قطیف، احساء، دمام و ظهران نیز کم نیست.
بنابر این تبلیغ وهابیت در کشورهای اسلامی مسألهای واقعاً جدی است. در چند سال گذشته از سوی دستگاههای تبلیغاتی و انتشاراتی و مراکز علمی و تبلیغی وهابیت صدها و بلکه هزاران جلد کتاب و نشریه در تبلیغ وهابیت و دشمنی با تشیع و اهل بیت(ع) چاپ و در کشورهای ایران(مناطق سنینشین شرق و غرب) پاکستان، عراق، سوریه، لبنان، هند، اردن و افغانستان، مصر، لیبی، الجزایر، مغرب، ترکیه، کشورهای آسیای میانه، تاجیکستان و کشورهای اروپا و آمریکا توزیع و تبلیغ شده و میشود.
اما شکل دیگر عملکرد فرقه وهابیت، عملکرد ناصواب و همراه با خشونت این فرقه است که به اسم اسلام و دفاع از دین خدا، در کشورهای اسلامی شاهد هستیم!. مفتیهای این فرقه به خود اجازه میدهند که به دلایل واهی و به دور از عقل و منطق و حتی دینی که دم از اطاعت آن میزنند خون هزاران زن و مرد و کودک و پیر را بر زمین بریزند.
اقدامات اخیر این فرقه منحرف و تکفیری های وابسته به آنان به خصوص در کشور سوریه بر کسی پوشیده نیست. از طرفی در کشورهای مسلمان پاکستان و افغانستان و حتی عراق که حضور شیعه جدی و پررنگ است، سرکردگان وهابی با فتوای تکفیر شیعه، مریدان به خواب رفته خود را تشویق به کشتار و قتل عام شیعیان میکنند.
البته فرقه ضالّه وهابیت در کشور ما به دلایل امنیتی بالا و قرار داشتن شیعه در اکثریت، جولانی برای عملکرد سبعانه خود نیافته است، اما تلاش دارد با استفاده از تبلیغات بر مردم کشور ما به خصوص سنیمذهبان ساکن در مناطق مرزی تأثیر بگذارد. هموطنانی که از تبلیغات سعودیان وهابی در امان نیستند و این مسأله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشدید شده است.
متأسفانه در کشور ما (ایران اسلامی) هم وهابیت از حسن نظر اهل سنت سوء استفاده کرده و در مدارس علمیهشان دیده شده است که کتابهای ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب به صورت آشکار برای طلاب تدریس و دیگر کتابهای وهابیان به صورت اهدایی میان طلاب و روحانیون منطقه توزیع میشود. جزایر قشم و کیش به دلیل نزدیک بودن به کشورهای خلیج فارس و استفاده از رادیو و تلویزیونهای منطقه که مسلک وهابیت را تبلیغ و از نظام شیعی حاکم بر ایران انتقاد و بدگویی میکنند، نیز در معرض آسیب و حتی خطر گرایش قرار دارند. فرقه وهابیت در این اندیشه است که روزی بتواند از برادران اهل سنت در جهت تحقّق برنامههای سیاسی خود استفاده کند که به لطف خداوند و زیرکی این عزیزان، دشمنان این مرز و بوم به لحاظ آگاهی سیاسی برادران اهل سنت هیچ گاه به آرزوی خود نخواهند رسید، ان شاء الله.
/mouood.org/
 
بالا