شیطان جدید خدای خودرو ها را وادار به تعظیم میکند؟؟ssc tuatara باتوان 1700 اسب بخوار؟؟

behz@d

بی وفــا
شیطان جدید از خدای خودروها پیشی میگیرد


صحبت از شیطان... با بحث های زیادی که اخیرا پیرامون رکورد جهانی صورت گرفت، SSC با مدل عالی خود با عنوان Tuatara (توآتارا)، در صدد بازگشت به صدر خبرهای خودرو در جهان برآمده است. SSC این مدل را تقریبا دوسال پیش به نمایش گذاشته بود ولی تا به امروز اخبار زیادی از این ماشین به گوش نمی رسید. در این مدت، SSC فقط به ارائه ی اطلاعات کوتاهی همچون رسیدن به آخرین فاز توسعه Tuatara بسنده می کرد و تنها اطلاعات منتشر شده از این خودرو، موتور دوتوربو V8 آن بود.
ssctuataraenginetesting-4.jpg
ssctuataraenginetesting-11.jpg
ssctuataraenginetesting-5.jpg
موتور Tuatara، آزمایش و اعتبارسنجی نهایی خود را در اوایل این ماه به پایان رسانید. SSC موتور V8 را تحت تست dyno، برای شناسایی هر گونه ضعفی، قرار داد. سپس، نشان تایید قدرت 1350 اسب بخار و گشتاور 1735 نیوتن متر برای آن به ثبت رسید. توان اسب بخار فقط یک تاییدیه برای زمانی است که SSC اولین اطلاعات Tuatara را معرفی کرده است. اما میزان گشتاور اعلام شده همچنان در بخش مشخصات وب سایت این شرکت وجود دارد و برای آن دسته از مالکینی که نمی خواهند و یا نیاز ندارند که توسط این تنظیمات محدود شوند، این موتور، پتانسیل بکری برای توان بیش از 1700 اسب بخار را ارائه می کند.
ssctuataraenginetesting-10.jpg
از رییس اداری SSC، افسر Alan Leverett، در مورد ادعای توان 1700 اسب بخار پرسیده شد که او در پاسخ، اینگونه گفت: "برای مشتریانی که می خواهند از Tuatara برای ردیابی استفاده کنند و یا شاید در منطقه ای از جهان زندگی کنند که لازم نیست برای مقررات یا استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای نگران باشند، توان این موتور می تواند برای تولید بیش از 1700 اسب بخار تنظیم شود."او ادامه داد: "این افزایش در توان اسب بخار، توسط یک برنامه ریزی مجدد ساده در AFR (نسبت هوا و سوخت) و بالا بردن افزایش خروجی سیستم توربو به دست آمد. این تنظیمات در AFR به این معنی نیست که وسیله نقلیه از استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای عبور کند. بنابراین این گزینه تنها می تواند برای مشتریانی ارائه شود که از وسیله نقلیه در ردیابی و یا تنظیم بزرگراه ها استفاده می کنند."
ssctuataraenginetesting-13.jpg
ssctuataraenginetesting-12.jpg
با وجود همه ی قدرت سرعتی ایجاد شده در انگشتان راننده و با وجود پتانسیل رکورد جهانی در Tuatara و با این فرض که هر کسی می خواهد از ماشین نیم میلیون دلاری خود در رانندگی های روزانه استفاده کند، شرکت SSC می گوید که این ماشین برای تبدیل به یک ماشین سواری روزانه، به اندازه کافی منعطف و متمدن می باشد.موسس و طراح SSC، جِرُود شلبی، می گوید: "این بسته ی شگفت آور همه کاره، در حال حاضر نشان داده است که می تواند به راحتی و به صورت روزانه، در هر شرایط آب و هوایی و هر محیط زیستی در جهان استفاده شود و همزمان می تواند به حالت تعقیب و گریز مانند مسابقات نوربورگرینگ تغییر کند و هر سختی و شدتی را به راحتی کنترل نماید."
ssctuataraenginetesting-2.jpg
شلبی یک یادآوری کوچک نیز از توصیف آزمایش هایی که بر روی این موتور انجام شد، کرده است:"حتی اگر ممکن بود از یک تپه شیب دار و ثابت با 275 اسب بخار بالا رفت، با کشش آئرودینامیکی که وابسته به این سرعت است، شما هرگز نوع فشارهایی را که ما برای تست این موتور انجام داده ایم، نخواهید دید. این یک تجربه کاملا جدید است که موتوری این تست های سخت را گذرانده باشد. من به شخصه هرگز ندیده ام که برای مدت طولانی، هدرهای اگزوز توسط تاباندن اشعه های قرمز و نارنجی آزمایش شوند و هر لحظه منتظر ریزش قطعات بودم. اما نه تنها فلزات ذوب نشدند، بلکه موتور برای بازرسی داخلی، وقتی که تمامی تست ها تکمیل شدند، باز شد و دیدیم که هر جز آن همچنان نو به نظر می رسیدند."
ssctuataraenginetesting-0.jpg
ssctuataraenginetesting-7.jpg
ssctuataraenginetesting-9.jpg
ssctuataraenginetesting-6.jpg
ssctuataraenginetesting-8.jpg

 
بالا