پروژه لافراری xx و آوردن خودروهای فرمول 1 به خیابان

behz@d

بی وفــا
در بینابین برگزاری تور فراری چلنج در سیدنی استرالیا، فراری حضور خودرویی بر مبنای هیولای هیبریدی خود به نام لافراری XX را مورد تأیید قرار داد و گفت که این خودرو سال آینده در مسابقات حاضر خواهد بود.
بعد از حضور شاهکارهایی چون فراری FXX و فراری 599XX، لافراری XX به آخرین خودرویی تبدیل خواهد شد که در جمع اهالی پروژه XX حضور خواهد داشت.
Ferrari LaFerrari XX Rendered


بنا به تایید مدیر جدید بخش ورزشی فراری Antonello Coletta، لافراری XX در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد:
ما اکنون بر روی جدیدترین هایپرکار خود کار میکنیم، لافراری XX را میگویم و امیدوارم خودروی جدید در ژانویه یا فوریه در جمع ما حضور داشته باشد.
نکته قابل توجه و مهم در مورد این خودرو این است که برخلاف فراری FXX که در مقایسه با فراری انزو از قدرت بیشتری بهره میبرد، لافراری XX قرار نیست از پیشرانه 12 سیلندر 6.3 لیتری و هیبریدی این خودرو چیزی بیشتر از 949 اسب بخار توان را استخراج نماید. در عوض کمپانی تمام توان خود را بر روی کاهش وزن و تغییرات آئرودینامیکی در این خودروی جدید گذاشته است.




خیلی سخت است که بخواهیم خودرویی سریعتری از لافراری را تصور کنیم اما این یک چالش بزرگ است و باید دید آیا فراری از پس آن بر خواهد آمد یا نه. چیزی که حائز اهمیت است وجود سیستم هندلینگی متفاوت نسبت به نسخه معمولی لافراری است چون این خودرو قرار است در پیست مسابقه حضور داشته باشد پس باید از سیستمی متفاوت بهره ببرد. پکیج آیرودینامیکی هم چهره ای تهاجمی تر به خودرو می بخشند. البته عکس بالا به طور رسمی تأیید نشده است. ترجمه: صادق رحمانی، دانشجوی کارشناسی رشته نرمافزار، علاقهمند دنیای خودرو

پدال
 
بالا