تکنولوژی جدید در کابین پژو-سیتروئن

behz@d

بی وفــا
پژو سیتروئن (PSA) از تکنولوژی جدیدی در داخل کابین پرده برداشته که میتواند فضای داخل خودرو را مطابق با شرایطی مانند استرس یا خوابآلودگی تغییر دهد. کانسپت «کریسالید» به عنوان یک رویکرد کلینگر در رابطه با وضعیت مناسب فیزیکی، اجتماعی و روانی معرفی شده است؛ یک معرفی به همین میزان عجیب که در اینجا آمده است.
Peugeot-Citroen new cabin technology

خودرو از طریق دوربین نصب شده بر روی داشبورد، وضعیت چهره را بررسی میکند و درک میکند که راننده خوابآلود، مضطرب یا عصبانی است. اگر هر کدام از این موارد تشخیص داده شده، سیستم به صورت خودکار، نما، صدای پخششونده، بوی داخل کابین یا ماساژور صندلی را برای آرامش یا انرژی بخشیدن به راننده به کار میاندازد. هر کدام از این حالات، قبلاً به صورت سفارشی توسط راننده تنظیم شدهاند. راننده میتواند موزیک مورد علاقه خود را برای سیستم تعریف کند و نوع ماساژ صندلیها را نیز تعیین کند. وی همچنین میتواند رایحه مورد علاقهاش را برای سیستم تنظیم کند. سیستم جدید نور پیرامونی نیز تجربه این سیستم را بسیار لذتبخشتر خواهد کرد.
Peugeot-Citroen new cabin technology

تکنولوژی صدای فضایی به صورت دیجیتالی امواج صوتی را برای ارتباط واضحتر با راننده آماده میکند. در نتیجه در هنگام فرمانهای سیستم راهبری و یا پیامهای راهنمای جهت چپ یا راست، راننده به شکلی بهتر متوجه جهت پیچیدن میشود. از همین تکنولوژی برای درگیری بهتر در پخش موزیک به صورت سهبعدی استفاده میشود.
Peugeot-Citroen new cabin technology

هوای درون کابین توسط یک سیستم کنترل آلودگی که در حال حاضر در چین به فروش میرسد، تصفیه میشود. سیستمهای صوتی فضایی و کنترل آلودگی از سال ۲۰۱۶ در تولیدات جهانی پژو، سیتروئن و DS استفاده خواهند شد.

 
بالا