روش کاشت نرگس زرد | Daffodil

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"

گلهای نرگس زرد، گل بسیار زیبا و ساده در فصل بهار هستند که شما را به روش کاشت آن دعوت می کنیم.




1382348065.jpg
[h=3]مقدمه[/h]گلهای نرگس زرد، جوهر بهار بوده و از جمله سادهترین و قابل اطمینان ترین گلها برای پرورش هستند. پیاز آنها را در پائیز بکارید و در بهار آنها انفجاری از رنگ زرد خورشیدی برای شما به ارمغان خواهند آورد. [h=3]دستورالعملها[/h]1. نوع دلخواه خود را از میان گونههایی که رنگ، شکل و زمان گل دهی (اوایل، اواسط و یا اواخر فصل) آنها فرق میکند انتخاب کنید.پیازهای باکیفیت که کبودی و یا نقاط نرم ندارند را انتخاب کنید.2. پیازهای گل را خریداری کنید تا بتوانید آنها را در پائیز _ اول فصل در آب و هوای سرد، و اواخر فصل در آب و هوای متعادل تر _ بکارید.یک نقطه آفتابگیر برای کاشت پیازها انتخاب کنید.خاک را در صورت نیاز، با اضافه کردن کودهای گیاهی آماده کنید. آماده سازی خاک، در صورتی که خاک از زهکشی خوبی برخوردار باشد، همیشه لازم نیست.3. چالههایی به عمق 8 تا 15 سانتیمتر حفر کنید. حدود 5 تا 10 سانتیمتر بین چالهها فاصله بگذارید.کود پیاز را به انتهای چالهها اضافه کنید و کمی با خاک مخلوط کنید.پیازهای نرگس زرد را در گودال طوری قرار دهید که ریشهها به سمت پایین قرار بگیرد. انتهای پیازها باید کاملاً با انتهای چالهها تماس داشته باشد.4. پیازها را کاملاً آبیاری کنید. [h=3]نکتهها و هشدارها[/h]عملاً صدها نوع گل نرگس وجود دارند که رنگ، شکل گل و زمان گل دهی متفاوتی دارند. گلهای نرگس معروف تر، آنهایی هستند که تک گلهای زرد بزرگ دارند.نرگسها را میتوانید در زیر تمام درختان برگریز بکارید. آنها قبل از اینکه برگهای درخت رشد کرده و بر آنها سایه بیندازند، رشد کرده و گل خواهند داد.اگر میخواهید تعداد زیادی گل نرگس زرد بکارید، به جای حفر گودالها، کانالهای بلند حفر کنید. پیازها را در انتهای کانال قرار داده (با فاصله مناسب از هم) و روی آنها خاک بریزید.یکی از ملاکهای مناسب در زمان خرید پیاز گل نرگس زرد، بزرگی آن و تعداد چشمهای موجود در آن است. هر چقدر پیاز بزرگ تر بوده و تعداد چشمهای بیشتری داشته باشد، گل بهتری خواهد داد.

wiki.5040.ir
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
[h=1]چگونه گل نرگس بکاریم | Amaryllis[/h]

گل نرگس در پاییز شکوفا می شود که بهترین روش کاشت آن در گلدان می باشد در این مقاله ما شما را به روش کاشت این گل دعوت می کنیم.


1392702901.jpg
[h=3]مقدمه[/h]بهترین راه کاشت گل نرگس در یک گلدان است که در فضای آزاد نگه داشته شود تا گل به صورت طبیعی در پاییز شکوفه بدهد، زیرا گیاه نرگس میتواند تا دمای 12- درجهی سانتیگراد را تحمل کند. در مقالهی زیر راههایی برای کاشت گل نرگس در محیط داخل و خارج را می توانید یاد بگیرید.نرگس یکی از آسانترین گیاهانی است که می توان آن را به شکوفه واداشت. این گلهای زنبق مانند، بسیار رنگارنگ و پرجلوه هستند. شما می توانید پیاز این گیاه را به قیمتی ارزان تهیه کرده و آنها را در هر زمانی از سال، به گل دادن مجبور کنید. [h=3]دستورالعملها:[/h]1. در زمان مناسبی در فصل پاییز پیاز نرگس را بخرید. هرچه پیاز آن بزرگتر باشد گل شما بزرگتر خواهد شد. پیازهایی که هیچگونه بریدگی، خراش یا دندانه ندارند را انتخاب کنید. پیاز باید ریشه داشته باشد، اما نباید از بالای آن ساقه سبز شده باشد. اگر پیاز فوراً کاشته نشود میتواند در یخچال نگهداری شود.2. یک گلدان انتخاب کنید. کسانی که پیاز را جداگانه خریداری میکنند باید گلدان مناسبی را برگزینند. گلدان باید سنگین باشد زیرا زمانی که گیاه شکوفه بدهد، بالای آن سنگین شده و میتواند یک گلدان سبک را واژگون کند. پیاز نرگس باید به خوبی بتواند خشک شود، بنابراین نیاز به حداقل یک سوراخ در کف گلدان برای تخلیهی آب هست. سایز گلدان مهم است. برای کاشت یک پیاز، گلدان باید حداقل 18 سانتیمتر عمق داشته و عرض آن حداقل 5 سانتیمتر از پهنترین قسمت پیاز بزرگتر باشد.3. مقداری آب ولرم در یک کاسه ریخته و ریشهی پیاز را به مدت 2 ساعت در آن غوطهور کنید. همهی پیاز را داخل آب قرار ندهید، تنها قسمت انتهایی آن کافی است. این کار پیامی را به پیاز میرساند که وقت رشد کردن است. این کار را قبل از کاشت در گلدان انجام دهید.4. گلدان را تا نیمه با خاک گلدان پر کنید. پیاز را با ریشه در زیر خاک قرار دهید. اطراف پیاز را با خاک پر کرده و خاک را دور آن محکم کنید. یک سوم از قسمت بالای پیاز را بیرون از خاک بگذارید. پیاز را به خوبی آب بدهید.گلدان را در جایی گرم در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور خورشید باعث فعال شدن پیاز می شود. تا زمانی که ساقه شروع به رشد کند به آن آب ندهید. این ممکن است 2 یا 3 هفته و یا بیشتر طول بکشد.5. بعد از شروع رشد ساقه، هر زمان که حس کردید خاک خشک است به آن آب بدهید. هر دو هفته با دادن محلول آب و کود گیاهان خانگی به گیاه آن را تقویت کنید. گیاه را بچرخانید تا ساقهی آن صاف قرارگرفته و اگر گیاه در حال خم شدن بود یک چوب بامبو در کنار آن قرار دهید. [h=3]نکات و هشدارها[/h]یک گلدان سفالی بهترین گزینه برای کاشت پیاز نرگس است. این گلدان را میتوانید با پیچیدن فویلهای گل یا پارچه در اطرافش تزیین کنید. زمانی که گیاه شکوفه زد آن را از زیر نور مستقیم بردارید.این کار زمان شکوفه دادن را طولانی تر میکند.پیاز نرگس را در یخچالی که در آن سیب دارید قرار ندهید. اگر این دو در مجاورت هم قرار داده شوند، سبب میشود پیار بیبار شده و شکوفه ندهد. در حین کاشت، همهی پیاز را با خاک نپوشانید. بالای آن اگر پوشانده شود فاسد خواهد شد. پیازهای کاشته شده را در محل سرد قرار ندهید. این کار رشد را کم کرده یا کاملاً مانع رشد میشود. این گیاه برای رشد به دمای 21 درجهی سانتیگراد یا بیشتر نیاز دارد.
 
بالا