خواب عجیب آیت الله بهجت درباره رهبرانقلاب

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) در فومن برگزار شد که حجت الاسلام ابوترابی فرد ،نایب رئیس اول مجلس سخنران امسال این مراسم بود.

حجتالاسلام سید محمدحسن ابوترابیفرد به روح مجاهد فیسبیلالله و عارف واصل و عبد صالح خداوند حضرت آیتالله بهجت درود فرستاد.

وی با اشاره به مقام توبه، اظهار کرد: انسان تائب از عمل و رفتار خود ناراضی و به مقام برتر و اعمال صالح فکر میکند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندگان بزرگ خدا همواره در حال استغفار در اعمال خویشتن هستند.

وی به خاطره بازگشت حضرت آیتاللهالعظمی بهجت(ره) از حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان به بنده فرمودند بعضی از افراد از بنده توصیه میخواهند و به آنها میگویم ببینید محمدتقی بهجت چه کاری انجام میدهد همان کار را انجام دهید و اعمال و رفتار بنده را سرمشق قرار دهید.

ابوترابیفرد با بیان اینکه در مقام توبه مقام برتری داشت، گفت: آیتالله بهجت هرگز توقف نداشت و مصداق واقعی انسان تائب بود.

وی تصریح کرد: در هر زمان که نسبت به نماز دیگر اوج می گرفت مقام برتری داشت و تنها در اندیشه عبودیت بود.

ابوترابیفرد ادامه داد: آیتالله بهجت از هنگام نوجوانی و قبل از ورود به سال بلوغ لباس بندگی پوشید و تا آخرین لحظات حیات با تمام توان در مسیر بندگی خداوند گام برداشت و عبد بود.

وی، عبودیت را دستاورد علم و عمل صالح دانست و گفت: انسان اگر به نور علم و عمل آراسته شود عبد است و آیتالله بهجت در طول ۹۰ سال علم مشعل فراروی او بود و به علوم حضوری راه یافت، میدید و حرکت میکرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بندگی را ثمره پیوند علم با عمل خواند و خاطرنشان کرد: تمام لحظههای آیتالله بهجت بندگی بود و میگفت انسان باید هر روز فکر کند که وظیفه روز او چیست و به آن عمل کند.

ابوترابیفرد با اشاره به اینکه امام راحل با انقلاب خود به دنبال تشخیص وظیفه بود، یادآور شد: امام (ره) عادت به بندگی داشت و آنجا که احساس کرد وظیفه خروج از نجف اشرف است سفر را به پاریس تغییر داد و به دنبال انجام وظیفه بود.

وی، بندگی را به معنای شناخت وظیفه و انجام آن برای رضای خدا دانست و افزود: آیتالله بهجت به قدری به نفس خود سوءظن داشت که بدبینتر فرد به نفس خود بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیتالعظمی بهجت ۹۰ سال زندگی خود را حاضر بود بدهد که یک تار موی ایمان در هنگام مرگ را داشته باشد و این موضوع نشان داد که نفس را شناخته بود.

ابوترابیفرد به خاطرهای از دوران کودکی آیتالله بهجت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند قبل از بلوغ در حالت نماز سیر و مکاشفاتی داشتند که فکر میکردم همه نمازگزاران این سیر و سلوک را دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیتالله بهجت میفرمود اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه با خداست و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز است.

ابوترابیفرد با بیان اینکه آیتالله بهجت تجسم امر به معروف بود، افزود: اگر انسان تائب شود اهل نماز میشود و اگر به این مقام رسید وارد حوزه دیگری میشود و این انسان آمر به معروف است.

وی تصریح کرد: حرکت، سکوت، نماز، درس و… آیتالله بهجت مصداق امر به معروف و حقیقت نهی از منکر بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افتخار آیتالله بهجت این بود که در طول عمر حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نبود، متذکر شد: تمام ساحت وجود آیتالله بهجت امر به معروف و نهی از منکر بود.

ابوترابیفرد، با بیان اینکه امام راحل که نماد دفاع از اسلام بود به نزدیکان خود سفارش میکرد در درس اخلاق آیتالله بهجت حاضر شوند، متذکر شد: مقام معظم رهبری ارتباط نزدیکی با آیتالله بهجت داشت و پیامها رد و بدل میشد.

وی ادامه داد ، روزی آیت الله بهجت به ما گفت مدتی است خوابی میبینم که در آن در مجلسی قرار داریم و منبری آماده است و ما هم منتظر هستیم تا امام خمینی(ره) بر روی منبر برود اما در آخر میبینیم که امام از آیت الله خامنه ای برای حضور بر روی این منبر دعوت میکند.


منبع: ظهور12
 
بالا