ايران قهرمان جام جهاني کشتی شد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
جام جهاني کشتي فرنگي- تهران
ايران با غلبه بر روسيه قهرمان جام جهاني شد


تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان با پيروزي برابر تيم روسيه به قهرماني جام جهاني رسيد.
00957205.jpg

ديدار فينال مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي عصر امروز (جمعه) در سالن هفتم تير بين تيمهاي ايران و روسيه برگزار شد. کشتيگيران کشورمان در اين ديدار با دوبندههاي آبي برابر قرمزپوشان روسيه حاضر شدند که در پايان تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان موفق شد به قهرماني برسد.

حميد سوريان 6
- منگيان سيمينوف 5


جام جهاني کشتي فرنگي - تهران در اولين وزن اين ديدار حميد سوريان در وزن 59 کيلوگرم به مصاف منگيان سيمينوف روسيهاي رفت که در سه دقيقه اول اين کشتي 2 بر صفر به سود کشتيگير روس به اتمام رسيد. در سه دقيقه دوم حميد سوريان موفق شد با خارج کردن پاي سيمينوف يک امتياز بگيرد و در حالي که ميتوانست با خاک کردن حريفش يک امتياز ديگر بگيرد اما بدل خورد و روي پل رفت تا کشتي 4 بر يک به سود کشتيگير روسيهاي شود.

کاپيتان تيم کشتي فرنگي کشورمان در ادامه موفق شد حريفش را در خاک در اختيار بگيرد و با باراندازهاي پيدرپي کشتي را را 6 بر 5 به سود خود کرد تا کشتي اول با همين نتيجه به سود ايران به پايان برسد.



اميد نوروزي 6 - آدام کوراک 8

در وزن 66 کيلوگرم نوبت به اميد نوروزي رسيد تا برابر آدام کوراک صفآرايي کند. کشتيگير روسيهاي که به نظر ميرسيد از آمادگي بالايي برخوردار است ابتدا موفق شد در خاک 2 امتياز از قهرمان المپيکي کشورمان بگيرد و در ادامه نيز با اجراي فن سالتوبارانداز در خاک کشتي را در سه دقيقه اول 6 بر صفر به سود خودش کرد.

در سه دقيقه دوم اميد نوروزي موفق شد ابتدا 2 امتياز از کوراک بگيرد. اين 2 امتياز کمک کرد تا نماينده 66 کيلوگرم کشورمان روحيه بگيرد تا نتيجه را جبران کند اما هنگام فن بارانداز روي پل رفت تا داور به هر دو کشتيگير 2 امتياز بدهد و نتيجه 8 بر 4 شود. نوروزي که تا پايان اين کشتي زمان زيادي نداشت تنها توانست 2 امتياز ديگر بگيرد و با نتيجه 8 بر 6 مغلوب کوراک شود.



سعيد عبدولي 3 - چنگيز لابازانوف صفر

پس از شکست اميد نوروزي و يک بر يک شدن ايران و روسيه در فينال جام جهاني کشتي فرنگي نوبت به کشتيگيران دو تيم در وزن 71 کيلوگرم رسيد. سعيد عبدولي در سه دقيقه اول تلاش زيادي کرد تا با اجراي فنون خود از چنگيز لابازانوف امتياز بگيرد اما اين اتفاق رخ نداد. کشتيگير روس که در سه دقيقه اول بسيار کم کار بود از داور اين کشتي 2 اخطار گرفت تا عبدولي يک بر صفر پيش بيفتد.
عبدولي در سه دقيقه دوم با روحيه و انرژي بالاتري برابر لابازانوف حاضر شد. وي در همان ابتداي وقت دوم موفق شد با خاک کردن حريف خود و اجراي فن 2 امتياز ديگر بگيرد تا کشتي را 3 بر صفر کند. کشتيگير روسيهاي که به نظر بسيار خسته شده بود در وقتهاي باقي مانده تا پايان کشتي نتوانست کاري انجام دهد تا ايران برنده وزن 71 کيلوگرم باشد.



فرشاد عليزاده صفر - رومان ولاسوف 11

وزن 75 کيلوگرم چهارمين کشتي ايران برابر روسيه بود. فرشاد عليزاده با دوبنده آبي برابر رومان ولاسوفي حاضر شده که پيش از اين نشان طلاي المپيک را مال خود کرده بود. اين کشتي از ابتدا به صورت يک طرف دنبال شد و در سه دقيقه اول نيز به پايان رسيد. چراکه ولاسوف موفق شد با اجراي فنون بارانداز، سالتو و ... عليزاده را غافلگيرد کند و با نتيجه 11 بر صفر پيروزي اين کشتي شود.



حبيبالله اخلاقي 8 - اوگني بوگومولوف صفر

کشتي در وزن 80 کيلوگرم نوبت را به حبيبالله اخلاقي داد تا برابر اوگني بوگومولوف قرار بگيرد. اين کشتي در سه دقيقه اول هيچ امتيازي براي دو کشتيگير نداشت و اخطارهاي داور به دو کشتيگير هم باعث نشد تا اخلاقي و بوگومولوف از فرصت استفاده کنند و امتيازي بگيرند.



سه دقيقه دوم با شروع طوفاني اخلاقي آغاز شد. وي با خاک کردنهاي پيدرپي و خارج کردن پاي حريف روسي خود موفق شد بارها از بوگومولوف امتياز بگيرد. اخلاقي در نهايت با نتيجه 8 بر صفر اوگني بوگومولوف را مغلوب کرد تا در پايان پنجمين کشتي تيم ايران 3 بر 2 از روسيه پيش بيفتد.



طالب نعمتپور 3 - داويد چاکاوادزه يک

طالب نعمتپور دارنده مدال طلاي جهان نماينده کشورمان در وزن 85 کيلوگرم بود که برابر داويد چاکاوادزه قرار گرفت. سه دقيقه اول با داوري مشکوک داور فنلاندي همراه بود. نعمتپور که پس از گرفتن اخطار در خاک به حريف روسي خود امتيازي نداد، در 30 ثانيه پاياني حريف خود را در خاک در اختيار گرفت اما چاکاوادزه سه بار پيش از به صدا درآمدن سوت داور حرکت کرد اما در عين ناباوري داور فنلاندي به نعمتپور اخطار داد تا سه دقيقه اول يک بر صفر به سود چاکاوادزه به پايان برسد.



کشتيگير 85 کيلوگرم کشورمان در سه دقيقه دوم براي جبران وارد تشک شد. نعمتپور با روحيهاي بالا موفق شد با اجراي فن کمر و خارج کردن کشتيگير روسيهاي از تشک 2 امتياز بگيرد و کشتي را 2 بر يک کند. وي در ادامه هم بار ديگر موفق شد چاکاوادزه را در خاک مال خود کند اما داور فنلاندي اين بار هيچ امتيازي به نعمتپور نداد. اين ديدار به پايان رسيده بود و نعمتپور براي شادي کردن کشتي را رها کرد، اما کشتيگير روسيهاي در خارج از زمان کشتي نعمتپور را خاک کرد و کادرفني اين تيم نيز معتقد بودند اين اتفاق در زمان کشتي افتاده است. پس از اعتراض روسها و بازبيني فيلم مشخص شد چاکاوادزه پس از پايان زمان کشتي روي نعمتپور فن اجرا کرده و به همين دليل يک امتياز ديگر به نعمتپور تعلق گرفت تا کشتي 3 بر يک به سود نماينده 85 کيلوگرم کشورمان شود.



مهدي علياري 3 - نيکيتا ملينيکوف يک

پس از به دست آمدن چهارمين پيروزي برابر روسيه مهدي علياري در وزن 98 کيلوگرم روي تشک رفت تا برابر نيکيتا ملينيکوف قرار بگيرد. علياري در دو دقيقه اول اين کشتي از ناحيه سر دچار آسيب شد و پس از مداوا توسط پزشکان کشتي را از سر گرفت. اين ديدار در سه دقيقه اول امتيازي براي دو کشتيگير نداشت و علياري تنها موفق شد يک اخطار از ملينيکوف بگيرد.



سه دقيقه دوم هم مانند سه دقيقه اول بدون تحرک خاصي از سوي دو کشتيگير آغاز شد. کشتيگير روسيهاي که پس از اخطار گرفتن علياري نتوانست در خاک کاري انجام دهد، در ادامه از داور يک اخطار گرفت تا علياري يک بر صفر پيش بيفتد. البته در ادامه اين علياري بود که از داور اخطار گرفت تا کشتي يک بر يک شود اما در حالي که زمان رو به پايان بود کشتيگير 98 کيلوگرم کشورمان حريف خود را از تشک خارج کرد تا 2 بر يک پيش بيفتد. اعتراض روسها نيز تنها يک امتياز ديگر براي علياري داشت تا 3 بر يک برنده اين کشتي شود.

بشير باباجانزاده 9 - واسيلي پارشين 0

پس از مشخص شدن قهرماني تيم کشتي فرنگي کشورمان، کشتي در وزن 130 کيلوگرم تشريفاتي شد. بشير باباجانزاده سنگينوزن تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان آخرين کشتيگيري بود که روي تشک حاضر شد تا برابر واسيلي پارشين قرار بگيرد. باباجانزاده در سه دقيقه اول بسيار مقتدر ظاهر شد و توانست در سه دقيقه اول 3 بر صفر حريف روسي خود را شکست دهد.

باباجانزاده پس از پيش افتادن 3 بر صفر از پارشين در سه دقيقه دوم هم با روحيه بالاتري ظاهر شد. وي در همان ابتداي سه دقيقه دوم يک امتياز از حريف خود گرفت و در ادامه هم يک فن 2 امتيازي روي پارشين اجرا کرد تا کشتي 6 بر صفر شود. باباجانزاده بار ديگر با خارج کردن پاي حريفش يک امتياز ديگر گرفت و پيش از اتمام زمان اين کشتي با خاک کردن پارشين کشتي را 9 بر صفر کرد.

در پايان تيم ايران با برتري 6 بر 2 برابر روسيه به عنوان قهرماني دست يافت.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]سوريان: به خاطر مردم به موفقيت رسيدم[/h]
[h=2] کشتيگير وزن 59کيلوگرم تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان گفت: در ديدار فينال کمي نااميد شده بودم اما در نهايت به پيروزي رسيدم.[/h]
00940387.jpg

حميد سوريان بعد از برتري در کشتي فينال مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي مقابل حريف روس خود گفت: وضعيت آمادگي جسمانيام راضيکننده بود اما معتقدم بايد براي مسابقات آينده با تمرينات بيشتر و آمادگي بهتر به ميدان بروم تا نتايج بهتري کسب کنم. آسيبديده بودم و از ناحيه ترقوه و کتف مشکل داشتم. بيترديد براي مسابقات پيش رو بايد تمرينات سختتري انجام دهم.

کشتيگير وزن 59 کيلوگرم ايران در مورد عملکرد ضعيفش در وقت اول کشتي مقابل حريف روس خاطرنشان کرد: به هر صورت تغيير وزن و شرايطي که پيش از مسابقات جام جهاني داشتم سبب شد تا کمي از وضعيت ايدهآل فاصله بگيرم.

سوريان درباره قهر کشتيگيران فرنگي و رفتن آنها از خانه کشتي اظهار داشت: به هر صورت شايد اين مشکلات در اتحاد و انسجام تيم ما تأثيرگذار بود با اين وجود توانستيم نتايج خوبي در جامجهاني کسب کنيم. معتقدم کشتيگيران در گرفتن آن تصميم حق داشتند و به هر حال مشکلاتي بود که بر خانواده کشتي حاکم شده و شرايط نابساماني را ايجاد کرده بود.

وي افزود: اعتراض کشتيگيران به حق بود اما با اين حال اکنون که وقت مسابقات رسيده همه اعضاي تيم ايران متحد شدند تا کسب افتخار کنند. اميدوارم افرادي که هدايت کشتي را در دست دارند هم تلاش کنند تا اين مشکلات برطرف شود. بازيهاي آسيايي و مسابقات قهرماني جهان در پيش است و بايد تلاش کنيم تا در آنها نتايج مناسب را کسب کنيم.

کشتيگير وزن 59 کيلوگرم ايران در مورد رفتن محمد بنا هم گفت: به هر صورت در اين پنج ماه بنا زحمات بسياري کشيد و من خود را مديون او ميدانم اما حضور نوربخش هم به شرايط فني ما بسيار کمک کرد. اميدوارم براي بازيهاي آسيايي وضعيت تيم کشتي فرنگي ايران بهتر شود.

سوريان اذعان کرد: اگر حقيقت را بگويم در بازي فينال وقتي از حريف عقب افتادم کمي نااميد شدم اما با لطف مردم و براي آنکه شرمنده مردم نشوم تلاش خودم را انجام دادم. کشتي فراز و فرود زياد دارد و با آنکه لحظاتي دلسرد شده بودم اما با تلاش دوچندان توانستم پيروز شوم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]خادم:با وجود داوري نامناسب قهرمان شديم[/h]
[h=2] رئيس فدراسيون کشتي گفت: با وجود شرايط نامناسب داوري تيم کشتي فرنگي ايران قهرمان جهان شد.[/h]
00940645.jpg

رسول خادم پس از قهرماني تيم ملي کشتي فرنگي در جام جهاني گفت: اين موفقيت را به مردم عزيز تبريک ميگويم و خدا را شکر ميکنم که انتظارات مردم را برآورده کرديم. با وجود شرايط نامناسب داوري قهرمان شديم و از کشتيگيران عزيز و کادر فني و پزشکي تيم هم تشکر ميکنم.

وي ادامه داد: اميدوارم با پتانسيلي که کشتي ما دارد روزي با تيم دوم کشورمان در هر دو رشته قهرمان جهان شويم. اين پيروزي را به مردم تبريک ميگويم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
بابک:
[h=1]داوران ميخواستند کشتي گيران ما را بازنده کنند[/h]
[h=2] مدير تيمهاي ملي کشتي فرنگي گفت: داوران از صبح امروز آمده بودند که کشتيگيران ما را بازنده ميدان کنند.[/h]
00945458.jpg

حسن بابک مدير فني تيم ملي کشتي فرنگي پس از کسب عنوان قهرماني در جام جهاني کشتي فرنگي گفت: اين قهرماني را تبريک ميگويم و به همه مردم ايران هديه ميکنيم. به هواداراني که طي اين يکي دو روز در سالن حضور پيدا کردند و تيم ملي را حمايت کردند.

وي در واکنش به قضاوت داوران در اين دوره از مسابقات گفت: داوري خوبي را شاهد نبوديم. از صبح آنها تصميم گرفته بودند کشتيگيران ما را ببازانند. خادم به کشتيگيران گفت که بايد با شجاعت و غيرت يک کشتي خوب را به نمايش بگذاريد.

مدير تيمهاي ملي کشتي گفت: اين پيروزي را به مردم بزرگ تقديم ميکنيم. اميدوارم در مسابقات بعدي هم به چنين موفقيتهايي دست پيدا کنيم.



ورزش3
 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
ایران امسال در آمریکا قهرمان کشتی آزاد جهان شد .درود بر غیور مردان ایران
 
بالا