۩۩۩ مسابقه هفتگی سوال برای اعضای انجمن ۩۩۩

آیا با ادامه داشتن ایت تاپیک راضی هستید؟


  • مجموع رای دهندگان
    19

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
زندگینامه
6.jpg

ژاوی تمام دوارن فوتبالی خود را در بارسا گذرانده است. وی در جولای 1991 وقت که تنها 11 سال داشت به این باشگاه پیوست.

وی به سرعت پیشرفت کرد و در فصل 97-98 از تیم جوانان به بارسا ب راه یافت. در تیم تحت هدایت جوردی گونزالوو بازی ساز مرکزی بود و به بارسا ب توانست به لیگ دسته دو صعود کند.

رویای ژاوی که بازی کردن در تیم اصلی بود در تابستان 1998 در دیدار جام حذفی مقابل مایورکا به حقیقت پیوست. بهتر از این نمی شد؛ نه تنها در ترکیب اصلی قرار گرفته بود بلکه گل هم به ثمر رساند. ژاوی در قهرمانی لیگ در فصل 1998-99 نیز نقش بسزایی داشت؛ تیمی که مربیگری آن را فن خال بر عهده داشت. نکته قابل ذکر گلی بود که وی در نوئوو زوریا وارد دروازه کرد و بخت قهرمانی را برای بارسا افزایش داد.

پس از مدتی کوتاه، از وی به عنوان پپ گواردیولای جدید نام می بردند. نخست به عنوان ذخیره پپ که مصدوم شده بود وارد زمین می شد و سپس به خاطر رفتن پپ به ایتالیا به عنوان یار اصلی در زمین قرار می گرفت. در تیم های تحت هدایت فن خال، رکساچ، آنتیچ، رایکارد و گواردیولا وی همیشه یکی از بازیکنان کلیدی تیم بوده است. او در حالی که تنها 25 سال داشت به رکورد 300 بازی رسمی باری تیم دست یافت.

در تیم رایکارد، ژاوی نشان داد که در بقیه پست های میانه زمین نیز می تواند بازی کند. به همین خاطر در فصل 2004-05 که بارسا قهرمان لیگ شد وی بیشتر از بقیه بازیکنان به کار گرفته شد. او در 36 بازی به میدان رفت.

ژاوی هیچ گاه 2 دسامبر 2005 را فراموش نخواهد کرد؛ روزی که در تمرین در لاماسیا رباط زانوی چپش پاره شد. ولی دوران بهبودی وی سریعتر از آنچه انتظار می رفت به طول انجامید و پس از 5 ماه دوباره به میادین بازگشت. در روز 29 آپریل 2006 مقابل کادیز، ژاوی گفت: «دوباره حس یک فوتبالیست را دارم». درست سر موقع بهبود یافت تا قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان را با هم تیمی هایش جشن بگیرد.

در دو فصل آخر حضور فرانک رایکارد، ژاوی هرناندز بیش از همه بازیکنان توسط این مربی هلندی مورد استفاده قرار گرفت.

وقتی گواردیولا روی کار آمد، ژاوی بیش از همیشه گلزنی می کرد. وی رکورد خود را با 10 گل در 54 بازی شکست و اینیستا یار ایده آل خود در میانه زمین را پیدا کرده بود. این دو در فصل سه گانه بارسا حاکم میانه زمین بودند و پس از آن هر شش جام را با بارسا کسب کردند. ژاوی تیم را در قهرمانی فصل 2009-10 که با 99 امتیاز همراه بود رهبری کرد و سومین بازیکن برتر دنیا در سال 2009 لقب گرفت.

از فصل 2010-11 وی در حال افزایش رکورد تعداد بازی خود در بارسا است. روز 2 ژانویه 2011 در برد 2-1 مقابل لوانته، ژاوی با رکورد 549 بازی میگوئلی در پیراهن بارسا برابری کرد و همان فصل به رکورد مشترک گواردیولا و رامایتس برای کسب 6 عنوان قرمانی در لالیگا رسید. سپس او برای دومین و سومین بار سومین بازیکن برتر دنیا در سال های 2010 و 2011 لقب گرفت.

در 15 ژانویه 2012 در بازی خانگی مقابل بتیس ژاوی 400 مین بازی لالیگایی خود را انجام داد و دهمین گل فصلش را نیز به ثمر رساند که مساوی تعداد گل وی در فصل 2008-09 بود. پس از آن ژاوی با زدن 4 گل دیگر این تعداد را به 14 رساند و با رهبری فوق العاده و بازی خوانی بی نظیر افتخارات بعدی را به همراه بارسا به ارمغان آورد: سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا، جام جهانی باشگاه ها و جام حذفی. او بود که در ژاپن دومین گل مقابل سانتوس را به ثمر رساند تا بارسلونا بهترین تیم دنیا لقب بگیرد.

طبیعتا، ژاوی هرناندز یکی از ستاره های تیم ملی اسپانیا در سل های اخیر بوده است. در سه جام جهانی (2002، 2006 و 2010) و سه جام ملت ها (2004، 2008 و 2012) شرکت کرد و بهترین بازیکن مسابقات یورو 2008 لقب گرفت. همان سال عنوان پنجمین بازیکن برتر دنیا را به دست آورد.

ویترین افتخارات ژاوی تنها جام جهانی را کم داشت که در سال 2010 به آن نیز دست یافت تا همه تایید کنند او یکی از بهترین هافبک هایی است که جهان فوتبال تا کنون به خود دیده است. وی که یکی از بهترین پاسور های حال حاضر دنیاست، در آن رقابت ها در تیم برتر مسابقات نیز قرار گرفت.
6.jpg
پروفایل فنی

ژاوی در همه دیدار ها بازی ساز تیم است و با خونسردی تمام تیم را رهبری می کند. از زمانی که بازی ساز اصلی بارسا شده نشان داده است که دید فوق العاده ای دارد. او مثال دیگری از بازیکنان عالی لاماسیا است. در پست شماره 4 به خوبی ایفای نقش می کند و ثابت کرده است که می تواند در تمام نقاط میانی زمین به کار گرفته شود.

پاس هایش به مهاجمین و توانایی از زیر فشار در آوردن تیم و محافظت از توپ بهتر از هر بازیکنی که در کنار اوست، او را به یکی از کانون های تیم تبدیل کرده است. وی به خاطر قابلیت های دفاعی و توانایی توپ ربایی خوب خود نیز برجسته است.

علاوه بر این، شوت های قوی ژاوی باعث زدن گل های مهم و بسیاری از روی توپ های مرده شده است.

بازی ساز بارسا در ترکیب تیم لوییس آراگونس یک بازیکن ثابت بود. اسپانیا در جام جهانی 2006 در آلمان از گروهش صعود کرد ولی مغلوب فرانسه شد.
افتخارات باشگاهی

League.png
UCL.png
Copa.png
USCup.png
SSCopa.png
FCWC.png

732262

افتخارات ملی

جام جهانی جوانان 1999
قهرمان
المپیک تابستانی 2000
مدال نقره
جام ملتهای اروپا 2008
قهرمان
جام جهانی 2010
قهرمان
جام ملتهای اروپا 2012
قهرمان


افتخارات فردی

جام ملتهای اروپا 2008
بهترین بازیکن جام
توپ طلای فیفا 2009
رتبه سوم
توپ طلای فیفا 2010
رتبه سوم
توپ طلای فیفا 2011
رتبه سوم


FCBarcelona.ir
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
وقتی که دانیل دنيل ژوئرب (Daniel Xuereb) در نیمه نهایی جام جهانی به زمین مسابقه آمد و اولین و آخرین بازی خود را در جام جهانی انجام داد نمی دانست که در خلق یک رکورد جالب نقش به سزایی را ایفا می کند.

دنيل ژوئرب (Daniel Xuereb) در دقیقه 66 دیدار فرانسه و آلمان در مرحله نيمه نهايی جام جهانی 1986 جايگزين برونو بلونه (Bruno Bellone) شد و اين یک تعویض معمولی نبود بلکه معادل بود با ثبت ركورد حضور بازيكنان با نام هايی از همه حروف الفبا برای اولين بار در تاريخ جام جهانی از سال 1930 تا آن زمان.


www.mashreghnews.ir_files_fa_news_1393_3_17_603706_279.png

این سوال برنده نداشت متاسفانه:Frown:
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
ان شاالله جمعه بروز خواهد شد.بابت غیبت چند هفته ای عذر میخوام
 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
با سلام خدمت برادر گرامی سوالاتی که شما اوردید واقعا سخته به نظرتون برای نمونه همین سوال اخری کی جوابش رو میدونس ؟ به نظرم یا سوالات رو چهار جوابی کنید یا یک مقدار اسونتر کنید
با تشکر ...
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
خب اگه کسی مطالعه یا اهل اون چیز باشه میتونه جواب بده.من آسون آوردم و جواب داده شد
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سوال باید سخت باشه که جذاب باشه
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سوال پنجم: کلمه اسلام رو چه کسی اولین بار بکار برده است؟؟؟
مهلت پاسخگویی: تا جمعه شب

از دوستانی که قوانین و شرایط رو نخوندند تقاضا دارم که برن و ارسال اول همین تاپیک رو بخونند.ممنون
التماس دُعایِ فَرَج و شَهادَت*یاعلی
 

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"

سلام
ابوالقاسم محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم ... بنیان‌گذار و پیامبر دین اسلام است.2
پس به نظر من پیامبر ازاین کلمه استفاده کردن اما در قران هم کلمه ی اسلام ذکر شده است


2. مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن - بعثت پیغمبر

در سوره آل عمران:
وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِین.[۳۶] هر که جز آیین اسلام در جستجوی آیین دگر آید، تا اید و انقراض جهان از او پذیرفته نیست و بروز رستاخیز از زیان‌کاران است.

  • قرآن کریم - آل‌عمران:۸۵

  • صادقی تهرانی، محمد - ترجمان وحی - آل عمران:۸۵ - انتشارات شکرانه - چاپ اول ۱۳۸۵
  • قرآن کریم - مائده:۳
 
آخرین ویرایش:

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بنظرم با توجه به این ایه قران که میفرماید :

ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبیکُمْ إِبْراهیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمینَ مِنْ قَبْلُ

پروردگار در دین اسلام کار پر مشقتی را بر عهده شما قرار نداد. این همان دین پدرتان ابراهیم است. او است که شما را پیش از این و در این قرآن مسلمان نامید.

احتمال میدم حضرت ابراهیم باشه
 
بالا