جهنم از آن چه کسانی (است از نظر قرآن)

  • نویسنده موضوع *IMAN*
  • تاریخ شروع

*IMAN*

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
«وَ إن مِنکُم وارِدُها کانَ علی ربِّک حتماً مَقضیَّا ، ثُمَّ نُنَجِّی الَّذینَ اتَّقَوا و نَذرُ الظَّالِمینَ فیها جِثیَّا» ؛(مریم ، ۷۱ و ۷۲)
«همه ی شما [بدون استثنا] وارد جهنّم می شوید؛ این فرمانی است قطعی از جانب پروردگارتان. آنگاه آن ها را که تقوا پیشه کردن از آن نجات می دهیم و ظالمان را در حالی که به زانو درآمده اند در آن باقی می گذاریم»
.
.
.
جهنم باطن دنیاست ، و مراد از ورود بر آتش در قول حق تعالی ؛

"وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا" (مریم، آیه ۷۱)
و مراد ورود بر دنیاست ، و لذا وقتی از آن حضرت در شمول آیه نسبت به ایشان صلی اله علیه و آله می پرسند، فرمود: " جزناها و هی خامدة " ما از آن در حال خاموشی عبور کردیم.
.

مطمئناً بهت شما بیشتر خواهد شد وقتی بدانید حتی انبیاء و اولیای الهی نیز مشمول این آیه می شوند. حال چرا و چگونه؟

اصل ماجرا را از زبان علامه ذوالفنون حسن زاده آملی بشنوید:
"رسول خدا صلی الله علیه و آله با اصحاب خویش در مسجد نشسته بود، و صدای سقوط هولناکی شنیدند، پس از آن در هراس شدند. آن حضرت فرمود: آیا می دانید این صدا از چیست ؟
گفتند: خدا و رسولش بهتر می دانند. فرمود: سنگی هفتاد سال از بالای جهنم افکنده شده اکنون به قعر آن رسیده است و از سقوط آن این صدا پدید آمد، هنوز کلمات آن حضرت به پایان نرسیده بود که فغان و فریاد بر مردن منافقی از منافقان مدینه بر آمد و عمر وی هفتاد سال بود.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: الله اکبر، صحابه فهمیدند که این سنگ همان منافق بود، و او از زمانی که خدایش خلق کرد به جهنم فرو می رفت ، پس هنگام مردن در قعر جهنم قرار گرفت خدای تعالی فرمود: منافقان در درجه پایین دوزخند


hekmatqurani.blog.ir
 
بالا