^^^^^^^ 5نکته طلایی برای سرعت در امر ازدواج! ^^^^^^^

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
:god5:










خواندن نماز جعفر طیار است که آیه الله بهجت (رحمه الله علیه) به بچه های مجرد سفارش کردند تا برای بخت گشایی بخوانند.






104131760857949179196501863661441152.gif














ازدواج، تاریخچه ‏ای به قدمت پیدایش انسان‏ها در کره زمین دارد و در تمام مکاتب و ادیان مطرح است؛ اما هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای این موضوع اهمیت قائل نبوده است.

ازدواج سنت پیغمبر است: « مَنْ اَحَب فِطْرتی فَلیَستَنَّ بِسُنتی و مِن سُنتی النَکاحُ»: کسی که دین مرا دوست می دارد؛ باید به سنت من پایبند باشد و از سنت های من ازدواج است.(1)



پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) در اهمیّت ازدواج فرمودند: «رَکعتانِ یُصلیهما المُتزوجُ اَفضلُ مِن رجلٍ عَزبٍ یَقومُ لَیلهُ و یَصومُ نهارَهُ»: دو رکعت نماز انسانِ با همسر برتر است از عمل انسان عزبی که همه شب را در نماز و روز آن را روزه دار باشد.(2)


همچنین آن حضرت فرمودند: «مَن أحَبَّ أن یَلقَى اللّه‏َ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْیَلْقَهُ بزَوجَةٍ»: هر که دوست دارد که پاک و پاکیزه خدا را دیدار کند، با داشتن همسر به دیدارش رود.(3)



آنچه در این جا حائز اهمیت است آن است که بسیاری از جوانان علاقمند به ازدواج هستند؛ اما متاسفانه مورد با شرایط مناسبی برایشان پیدا نمی شود.
در این جا می خواهیم به نکاتی برای ازدواج اشاره کنیم که امتحان خود را پس داده و بسیاری از جوانان مجرد با بهره گیری از این روش به خانه بخت رفته و زندگی موفقی را شروع کردند.






tasaavire-zibaa%20%2825%29.gif





 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2]


راهکار اول:

[/h]


برای رسیدن به همسری مطابق روحیات، علایق و طرز فکر خود به موارد زیر عمل نمایید:



1. کاغذی برداشته و تمام صفاتی را که دوست دارید همسر آینده تان داشته باشد؛ در آن بنویسید. همه آن چه که برایتان مهم است؛ از خودش، اخلاقش، روحیات و علایقش، وضع ظاهری اش و همچنین از خانواده اش و اخلاقشان را دسته بندی کنید و روی هر کدام از آن ها با دقت فکر کنید.



2. حال در کاغذی دیگر جدولی با دو ستون ایجاد کنید.
در ستون اول صفات مثبت و در ستون دوم صفات منفی خودتان را بنویسید؛ آن هم با تمام جزئیات. اگر با کمبود جا برای نوشتن مواجه شدید؛ روی یک صفحه صفات مثبت و روی صفحه دیگر صفات منفی تان را بنویسید.
آدم های واقع بین، صفات منفی و مثبت خودشان را بدرستی می شناسند.
لازم نیست در یک روز همه این صفات را بنویسید؛ بلکه خودتان را در حدود یک ماه بررسی کنید و هر موقع هر صفتی چه مثبت و چه منفی دیدید؛ در جای خود یادداشت کنید.



3. خوب می رسیم به مرحله اصلی و آن این که ببینید از همسر آینده تان انتظار چه صفاتی را داشتید و آیا این صفات در شما هم وجود دارد یا نه؟





اگر جواب مثبت است که الحمدلله؛ ولی اگر جواب منفی است، چله بگیرید و از خداوند سبحان و معصومین :S (31): مخصوصا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بخواهید کمکتان کند که برای مثال صفت صبر یا صداقت و یا دوری از غیبت در شما ایجاد شود.




tasaavire-zibaa%20%2825%29.gif


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2]



می خواهید علت این روش برای ازدواج را بدانید؟

[/h]
در قرآن کریم آمده است که مردان پاک، نصیب زنان پاک می شوند: «الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ ...»(4): زنان ناپاک از آن مردان ناپاکند، و مردان ناپاک نیز به زنان ناپاک تعلّق دارند و زنان پاک از آن مردان پاک، و مردان پاک از آن زنان پاک اند» و ما اگر انتظار رسیدن به همسری پاک و مۆمن را داریم باید خودمان هم پاک و مۆمن واقعی (همان گونه که از همسرمان انتظار داریم) شویم؛ البته این بُعد معنوی اش بود. اگه در ابعاد دیگر نیز از همسر آینده تان انتظاراتی دارید؛ باید سعی کنید تا خودتان را به آن ویژگی ها نزدیک کنید.




tasaavire-zibaa%20%2825%29.gif


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


راهکار دوم



در هنگام انجام راهکار اول به این دستورات نیز عمل کنید:



1.بعد از هر نماز واجب یک دعا مستجاب می شود؛ روایتی از امام صادق (علیه السلام) است كه حضرت فرمود: «إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ عَلَیْكُمُ الصَّلَوَاتِ فِی أَحَبِّ الْأَوْقَاتِ إِلَیْهِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ حَوَائِجَكُمْ عَقِیبَ فَرَائِضِكُم »(5):همانا خداوند نمازها را در دوست داشتنی ترین ساعات بر شما واجب گردانیده است؛ پس بعد از نمازهای واجب، حاجاتتان را از خدا بخواهید.


پس بعد از نمازهایتان به سجده روید و از خداوند این چنین بخواهید: خداوندا همسری نصیبم کن که هم من او را دوست داشته باشم و هم او من را دوست داشته باشد و هر دوی ما عاشق تو باشیم.


در این دعا دوست داشتن طرفین که عامل استحکام خانواده است آمده و از همه مهمتر زندگی این دو عاشق با حضور خداوند مهربان، رنگ معنوی می گیرد. می توانید در این دعا از حضور معصومین به ویژه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز بهره بگیرید و زندگی تان را به نور حضور آن حضرت روشن نمایید.
پس بعد از نمازهایتان به سجده روید و از خداوند این چنین بخواهید: خداوندا همسری نصیبم کن که هم من او را دوست داشته باشم و هم او من را دوست داشته باشد و هر دوی ما عاشق تو باشیم.



نکته: قبل و بعد از دعاهایتان یک صلوات برمحمد و آلش (:S (31):) با «و عجل فرجهم» بفرستید.



2. در زمان ها و مکان هایی که دعا در آن مستجاب است؛ در قنوت نماز هایتان، «در زیارتگاه ها» و «بین نماز جمعه و نماز عصر امام جماعت در نماز جمعه»، «عصر روز جمعه و قبل از غروب آفتاب» و هر موقع که خواستید دعا کنید این آیه قرآن را بخوانید: «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً»(6): خداوندا همسر و فرزندانی نیکو به من عطا کن که روشنی چشم و راه من باشند و ما را از متقین قرار بده.


3. بسیار استغفار کنید. گناه یکی از عوامل برآورده نشدن حاجات است. صبح بعد از بلند شدن از خواب و شب ها قبل خواب 100 مرتبه «استغفرالله ربی و اتوب الیه» بگویید.



4. 10 دقیقه قبل از نماز صبح بیدار شوید و نماز شب بخوانید و از خداوند سبحان بخواهید تا شما را از شر شیطان حفظ نماید.



5. از همه مهمتر خواندن نماز جعفر طیار است که آیه الله بهجت (رحمه الله علیه) به بچه های مجرد سفارش کردند تا برای بخت گشایی بخوانند.



tasaavire-zibaa%20%2825%29.gif

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پی نوشت ها:

1. مکارم الأخلاق، ص 196.

2. وسائل الشیعه، ج 20، ص 19.

3. بحار الأنوار، ج 103، ص 220، ح 18.

4.سوره مبارکه نور، آیه 26.

5.بحارالأنوار، ج82 ، ص324.

6.سوره مبارکه فرقان، آیه 74.
 
بالا