»»»یک معمای فنی جواب بدید«««

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام...
یه سوال داشتم
می خواستم ببینم اول مرغ بوده یا تخم مرغ
:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?



153685_676ce.jpg
 

Sadra75

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
سلام

خدا توی قران میفرماید:از هرچیزی جفت آفریدیم
مسلما اول مرغ بوده بعد تخمش

بعدشم این جور سوالات جنبه سفسفه داره( اگه کلمه رو درست نوشته باشم)

 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
شاید شما هم تاکنون به اين سوال خنده دار اما جالب فکر کرده ايد که ابتدا مرغ به وجود آمده تا تخم مرغ؟ ظاهرا اين نکته ذهن دانشمندان را هم به خود مشغول کرده و آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی و منطقی جواب سوال را پیدا کنند.

آقای دکتر کوین فريمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تيم تحقيقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می باشد، در بيان این نکته می گوید: زمانيکه مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام HECToR بوديم، دریافتیم که یک پروتئين به نامovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

این پروتئین سرعت تشکيل پوسته تخم مرغ را بالا می برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغيير باقی می ماند. تشکيل پوسته تخم مرغ بدون وجود اين پروتئین غير ممکن می باشد.

خب حالا فکر می کنید که این پروتئین در کجا یافت می شود؟ بله در بدن مرغ ها! پس از اين یافته گروه تحقيقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

اين دستاورد علمی ذهن عده زیادی را از اين مشغله دایمی که ابتدا مرغ به وجود آمده و يا تخم مرغ آزاد کرده است. و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند. البته ما هم مانند شما می دانیم که چنین سوالی از اساس صحیح نیست. اما به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است.

از سایت نارنجی گرفتمش
:D
 

yarbakht

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
خدا هیچ موجود ناقصی و خلق نکرده

پس مرغ بوده نه تخم مرغ

چه طور ممکنه یه تخم مرغ خود به خود جوجه بشه و برسه به مرغ کامل

همون سیکل معیوب تو فلسفه هست
 
بالا