حضرت زینب(س) از نگاه ائمه اطهار(ع)

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
s3.picofile.com_file_7401705806_0191s.jpg
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : حضرت زینب(س) از نگاه ائمه اطهار(ع)

[FONT=Tahoma, sans-serif]مرحوم شیخ بهائی می نویسد: دختر امیر مؤمنان علیه السلام متولد شد. حضرت صدیقه طاهره سلام اللّه علیها دختر را در دامن علی علیه السلام گذاشت و گفت: نام این نوزاد را بگذار. امیرمؤمنان علیه السلام فرمودند؛ «واللّه من در نام گذاری فرزندانم بر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله پیشی نمی گیرم»؛ پیغمبر در سفر بودند، دو روز بعد که آمدند. حضرت زهرا سلام اللّه علیها بچه را به بابا دادند؛ آن گاه پیغمبر فرمودند: «واللّه در نام گذاری خودت و بچه هایت بر خدا پیشی نگرفتم.» جبرئیل وارد شد، رسول خدا صلی اللّه علیه و آله لحظاتی با جبرئیل مشغول سخن شد و بعد از چندی پیغمبر صلی اللّه علیه و آله به فاطمه و علی علیه السلام رو کرده و گریه شدیدی نمودند و بعد چندین بار تکبیر گفتند. حضرت فاطمه سلام اللّه علیها می فرمایند: «به پدرم گفتم: بابا چرا تکبیر می گویی؟» پیامبر صلی اللّه علیه و آله فرمودند: «به خاطر نامی که خدا برای این دختر قرار داد»؛ و گفتند: «زین اب»، که بر اثر کثرت استعمال به زینب معروف شد.
البته همان جا پیامبر صلی اللّه علیه و آله فرمود: «علی ، خودش زینت اهل دنیاست، اما این دختر به جایی می رسد که زینت پدر می شود
حضرت زهرا سلام اللّه علیها سپس می پرسند: «بابا جان، اگر این است، برای چه گریه می کنی؟
حضرت فرمودند: از خدا اجازه گرفتم که به او کنیه بدهم. حضرت فاطمه سلام اللّه علیها پرسید: «کنیه دخترمان چیست؟» پیغمبر در حالی که گریه می کرد، فرمود: "«ام المصائب"
[/FONT]
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : حضرت زینب(س) از نگاه ائمه اطهار(ع)

حضرت زینب در کلام امام سجاد:



امام سجاد (ع ) خطاب به عقیله بنى هاشم ، زینب کبرى (س ) مى فرمایند: یا عمه انت بحمد الله عالمه غیر معلمه ، و فهمه غیر مفهمه )) .عمه جان ! تو عالمه اى هستى بدون اینکه معلم داشته باشى ، و فهمیده اى هستى بى آن که کسى مطالب را به تو فهمانده باشد.


001.jpg
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : حضرت زینب(س) از نگاه ائمه اطهار(ع)

metro.tehran.ir_Portals_0__D8_B2_D9_8A_D9_86_D8_A82.jpg



صبر را مفهوم معنا زینب است

کعبه غمهای دنیا زینب است


چون حسین است آفتاب شهر عشق

ماهتاب عالم آرا زینب است
 
بالا