خاطرات رهبر انقلاب با شهید صیاد شیرازی

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
اورا از اوایل پیروزی انقلاب میشناختم

من تقريباً از اوّلين روزهاى پيروزى انقلاب اين شهيد را شناختم. از اصفهان پيش ما مىآمد، گزارش مىداد و كمك مىخواست؛ از آن وقت ما با ايشان آشنا شديم. او سپس به كردستان رفت و بعد هم در دوران جنگ تحميلى فعّاليت كرد؛ بعد از جنگ هم كه معلوم است. اينكه شما مىبينيد يك ملت، بزرگش، كوچكش، زن و مردش، جوانش، پيرش، امروزيش، ديروزيش، براى ابراز احترام به پيكر اين شهيد، يك اجتماع عظيم را به وجود مىآورند - كه جزو تشييعهاى كم نظير در دوران انقلاب بود - بهخاطر همين اخلاص و همين صفاست. خداى متعال دلها را متوجّه مىكند. ما اين را لازم داريم و الحمدلله امروز هم افرادِ اينگونه داريم.

بیانات در دیدار فرماندهان ارتش - ۱۳۷۸/۱/۲۵

 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
نبوغ نظامی

شايد امروز هم بعضى خيال كنند - كه عملياتى مثل عمليات بيتالمقدّس، فقط يك هجوم انبوه انسانى بود! اينها سخت در اشتباهند. هيچ امواج انسانى، بدون فرماندهىِ قادرِ قاطعِ هوشيار، نمىتواند هيچ عملى را انجام دهد. در جنگ نظامى، سازماندهى و عمليات و فرماندهى و تاكتيك و دقّتنظر و موقعشناسى و دهها عامل در كنار هم، دانش نظامى را به وجود مىآورد و استعداد و نبوغ نظامى را نشان مىدهد. اين اتّفاق، در عمليات فتح خرّمشهر - يعنى همان عمليات بيتالمقدّس - روى داد، كه همين شهيد عزيزِ اخيرِ ما - شهيد صيّاد شيرازى - يكى از كارگردانان اصلى اين عمليات بود و خودِ او مثل ظهر چنين روزى، از آنجا با تلفن با بنده تماس گرفت و مژده پيروزى را داد و گفت سربازان عراقى صف طولانى كشيدهاند تا بيايند اسير شوند! ببينيد اين عمليات چقدر هوشمندانه و قوى و همهجانبه بود كه نيروهاى دشمن احساس اضطرار مىكردند كه براى حفظ جان خودشان بيايند خود را تسليم اسارت كنند! كه در آن روز هزاران نفر از نيروهاى دشمن متجاوز - كه آن همه با غرور و تكبّر، فرياد سر داده بودند - آمدند دودستى خودشان را تسليم رزمندگان اسلام كردند!

بیانات در دیدار خانواده شهدا - ۱۳۸۴/۳/۳

 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
شیر همه ی بیشه ها

كشتن كسى مثل «صيّاد شيرازى» خيلى هنر و توانايى و پيچيدگى تشكيلاتى نمىخواهد. آدمى از خانهاش بيرون مىآيد، سوار اتومبيلش مىشود و بدون محافظ راه مىافتد و مىرود. در اين ميان اگر دو نفر آدم، نامردانه و مخفيانه و با فريبگرى تصميم بگيرند او را به قتل برسانند، كار سادهاى است، والّا اگر مىخواستند مردانه جلو بيايند، صيّاد شيرازى يك نفرى جواب امثال آنها را مىداد.
كسى مثل اميرالمؤمنين عليهالصّلاةوالسّلام را هم يك نفر آدم با يك همدست مىتواند بكشد؛ چون او شير همهى بيشههاى مردانگى و شجاعت بود. بنابراين كشتن كسى مثل صيّاد شيرازى، نه دليل قوّت سازمانى و نه دليل طرفدار داشتن كسى است. اين كار جز خباثت و شقاوت و دورى روزافزون آنها از مردم و ارزشها، چيز ديگرى را نشان نمىدهد.
وقتى مردم به اين حادثه، اين طور جواب مىدهند، خيلى چيزهاى بزرگ به دست ملت مىآيد. خون شهيد حقيقتاً چيز مبارك و عجيبى است. شما ببينيد در تشييع شهيد صيّاد شيرازى چه اجتماعى تشكيل شد! همه متأثّر بودند و گريه مىكردند. هيچ كس به خاطر رودربايستى و براى نشان دادن خود نيامده بود؛ همه با يك انگيزهى قلبى آمده بودند.

بیانات در ديدار فرماندهان ارتش - ۱۳۷۸/۱/۲۵
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
معجزه ی اخلاص

بنده وقتى به تلويزيون نگاه مىكردم، سيل عظيم و خروشان جمعيت را مىديدم. من چند جا اين حالت را ديدهام كه يكى از آنها اينجا بود. ديدم يك عامل معنوى اثر مىگذارد و آن، اخلاص است.
برادران عزيز! اخلاص چيز عجيبى است؛ يعنى كار را براى خدا كردن و همان چيزى كه مضمون عاميانهاش در شعرى آمده است: «تو نيكى مىكن و در دجله انداز». انسان براى خدا كارِ خوب و درست و صحيح بكند و در پى اين نباشد كه حتماً به نام او ثبت شود و امضاى او زير آن بيايد؛ اين بلافاصله اثر مىدهد. خداى متعال بعد از شهادت اين مرد، در همين قدم اوّل، به او اجر داد.
البته خودِ شهادت بزرگترين اجرى بود كه خدا به او داد؛ چون اين طور كشته شدن، براى انسان خيلى افتخار است. بالاخره صياد شيرازى، يك مرد پنجاه و چند ساله، ده سال ديگر، بيست سال ديگر، سى سال ديگر - كه با يك چشم به هم زدن مىگذرد - از دنيا مىرفت و از همين دروازه عبور مىكرد؛ منتها با يك ناخوشى، با يك بيمارى، با يك تصادف، يا با يك سكتهى قلبى؛ از اين حوادثى كه دائم اتفاق مىافتد.

بیانات در ديدار فرماندهان ارتش - ۱۳۷۸/۱/۲۵


 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
واقعاحیف است شماها بمیرید

دو هفته پيش شهيد كاظمى پيش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم: يكى اينكه دعا كنيد من روسفيد بشوم، دوم اينكه دعا كنيد من شهيد بشوم. گفتم شماها واقعاً حيف است بميريد؛ شماها كه اين روزگارهاى مهم را گذرانديد، نبايد بميريد؛ شماها همهتان بايد شهيد شويد؛ وليكن حالا زود است و هنوز كشور و نظام به شما احتياج دارد. بعد گفتم آن روزى كه خبر شهادت صياد را به من دادند، من گفتم صياد، شايستهى شهادت بود؛ حقش بود؛ حيف بود صياد بميرد. وقتى اين جمله را گفتم، چشمهاى شهيد كاظمى پُرِ اشك شد، گفت: انشاءاللَّه خبر من را هم بهتان بدهند!
فاصلهى بين مرگ و زندگى، فاصلهى بسيار كوتاهى است؛ يك لحظه است. ما سرگرم زندگى هستيم و غافليم از حركتى كه همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مىكنند؛ هر كسى يك طور؛ بعضىها واقعاً روسفيد خدا را ملاقات مىكنند، كه احمد كاظمى و اين برادران حتماً از اين قبيل بودند؛ اينها زحمت كشيده بودند.

بیانات در مراسم تشييع پيكرهاى فرماندهان سپاه ۱۳۸۴/۱۰/۲۱

 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی
«... امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار، سپهبد علی صیاد شیرازی امروز به دست منافقین مجرم و خونخوار و روسیاه به شهادت رسید.

این نه اولین و نه آخرین باری است که دلی نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفاداری به آرمانهای بلند الهی، هدف تیر خشم و عناد و عصبیت از سوی زمره جنایتکار و فاسدی که ادامه حیات خود را در خدمتگزاری به دشمنان اسلام دانسته است، قرار میگیرد و دست خائن خودفروختهای، نهال ثمربخش انسان والایی را قطع میکند. او مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند، همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا روی دست داشتند.

سرزمینهای داغ خوزستان و گردنههای برافراشته کردستان، سالها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خودگذشتگی او حفظ کرده است.

خطر مرگ کوچکتر از آن است که بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند و عشق به منال دنیوی حقیرتر از آن است که در دل نورانی شایستگان جایی بیابد، کوردلان منافق بدانند که با این جنایتها روز به روز نفرت ملت ایران از آنان بیشتر خواهد شد و خون مردان پاکدامن و پارسا هم چون صیاد شیرازی و شهید لاجوردی، بدنامی و سیاهرویی آنان را در تاریخ و در دل این ملت همیشگی خواهد کرد...»

 
بالا