نسل پنجم اينترنت همراه در مریخ راه اندازی مي شود

  • نویسنده موضوع *IMAN*
  • تاریخ شروع

*IMAN*

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
در یک کنفرانس خبری مشترک در اداره مرکزی سازمان فضایی ملی چین در پکن, دو شرکت huawei و ZTE خبر از تمایل خود برای راه اندازی شبکه ارتباط دور 5G در مریخ دادند. این برنامه در مراحل متوالی انجام می گیرد و آغاز آن شناخته شده ترین آتش فشان های منظومه شمسی یعنی Tharsis و Elysium خواهد بود. سپس در ادامه حوزه های Hellas, Argyre و Isidis خواهد بود. 4000 کیلومتر از پستی وبلندی های زیبای Valles Marineris نیز قسمتی از این برنامه هستند.

2140787_531.jpg


سرانجام, شبکه مریخی 5G به قله های یخی مشهور می رسد. تا اینجا شرکت ها تخمین زده اند که زیر بنای شبکه مریخی باید کاملا عملی باشد و از طیف های در دسترس شرکت های زمین باشد. این دو شرکت تضمین کرده اند که سرعت شبکه 5G متحیر کننده به مانند شبکه های زمین باشد. آنها پذیرفته اند که در مناطق خاصی مانند کوه Olympus که 22 کیلومتر طول دارد, شبکه وابسته به هواپیماهای از راه دور خواهد بود که ممکن است کمی از سرعت موجود بکاهد, ولی در هر حال سرعت میان 0.5 و 1 گیگابایت خواهد بود که باز هم بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. در حالی که راجع به این موارد بحث می شود, مارک زاکربرگ اعلام کرده است که از این دو شرکت تشکر می کند که قدرت اینترنت را میلیاردها انسانی که بر روی مریخ زندگی خواهند کرد, می رساند و تمایل خود را نسبت به مشارکت در قسمت هواپیماهای کنترل از راه دور اعلام کرده است.
مهم ترین قسمت این ماجرا فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز در مریخ است که بیشترین هزینه را برای این دو شرکت در بر خواهد داشت. اما باید دید که تا چند سال دیگر نقل مکان انسان ها به مریخ آغاز خواهد شد یا اینکه این طرح در حد یک آرزو باقی می ماند. اگر توانایی سفر به مریخ را داشته باشید, زندگی بر روی این سیاره را انتخاب خواهید کرد؟

منبع:www.yjc.ir
 
بالا