پایتخت3,سریالی با چاشنی خنده و گریه

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
پایتخت 3 سریالی بود که در نوروز سال 1393 از شبکه یک روی انتن رفت به کارگردانی سیروس مقدم.

پایتخت 3 از لحاظ محتوا دست کمی از دو بخش قبلی این سریال نداشت و واقعا به شکل قشنگی مثل دو سری قبلی ساخته شده بود. منتها در این سریال ویژگی بارزی که دیده شد این بود که احساسات بیننده را زنده می کرد و اشک و خنده را با هم برای بیننده ایجاد می کرد. مثلا در بیشتر بخش های این سریال طنز بود و خنده را می دیدیم, اما در کنارش وفاداری به همسر را نیز می دیدیم حتی در بعد مرگ( پنجعلی و لیلا)

یا جایی که نقی به همراه خانواده به سر قبر مادر می رود و در انجا به تنهایی با مادر درد و دل می کند و از او درخواست می کند که برایش دعا کند و این خود نمونه ای از تاثیر در احساسات بیننده است.
از این صحنه ها در بخش های دیگر فیلم هم می بینیم:
حضور یک چینی که مسلمان شده و در انجا که با امام رضا(ع) به زبان خودشان درد و دل می کند و صحبت میکند به همراه اهنگی که به این بخش اضافه می شود زمینه های بروز احساسات و جاری ساختن اشک هر بیننده را ایجاد می کند. یا در جایی که نقی در حال کشتی گرفتن یاد مادرش می افتد و باعث پیروزی او برابر حریف روسش می شود. و در نهایت جایی که نقی با بهبود به صورت تلفنی صحبت می کند و دوستی و احساسات بین این فرد ایجاد می شود. یکی دیگر از این صحنه ها جایی است که بهبود فریبا هنگام سخنرانی در مراسم تجلیل از خودش طوری سخن می گوید که مشکلات محیط بان ها را به گوش مسئولان می رساند و باعث بروز احساسات بیننده می شود
همه این صحنه ها با هم به همراه طنزی که در بیشتر صحنه ها بود باعث شد که یک سریال قشنگ و جذاب به بیننده عرضه شود...



 
بالا