نقد فیلم برره

ZEDZION

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
برره چیست؟
به معنای "نیکوکار" یک بار در قرآن در آیه 16 سوره عبس آمده.
این که اسم سریال از این آیه گرفته شده باشد تعجبی نخواهد داشت چرا که قبل از این سریال این واژه هیچ کاربردی در میان مردم ایران نداشته است و تنها واژه ای عربی است که در قرآن فقط یک بار استفاده شده است.
مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ ﴿۱۴ بِأَيْدِي سَفَرَةٍ ﴿۱۵ كِرَامٍ بَرَرَة.ٍ ﴿۱۶(سوره عبس/آیات 14 تا 16 )
.یکی از کارهایی که فراماسون ها برای تکریم و شاد کردن ارباب خود (شیطان ) انجام می دهند؛ مسخره کردن مذهب های الهی است. به طوری که برخی از جن پرستان برای این که شیطان به آنان نزدیک شود 40 روز قرآن را به پای خود می بندند و برخی از اسم های الهی (مانند الله) را در پست ترین جاهای بدن خود می گذارند . و این موجب نزدیک شدن اجنه ( برخی جن ها در خدمت شیطان اند) به آن ها می شود.
در سریال " شب های برره "نیز دقیقا همین عمل انجام شده به طوری که الان واژه " برره" یکی از واژه های تمسخر آمیز محسوب می شود.
در این سریال هم از بز به عنوان یک موجود دوست داشتنی استفاده می شود. و البته بز در آیین مهم محسوب میشود. به طوری که بز بافومتشیطان پرستی از نماد های مهم فراماسون هاست . در آیین فراماسونری هر چه در ادیان دیگر مقدس باشد برای آنان نحس است و البته در اکثر موارد هم عکس آن صدق میکند مثلا این که چرا بز برای آنان مقدس شد؛ یک علت جالبی دارد که:
گفته می شود در زمان حضرت نوح (ع) که قرار بوده حیوانات را در درون کشتی قرار دهد، یک حیوان از فرمان نوح (ع) سرپیچی می کند و نوح هم اشاره ای به آن می کند و یک نقص در بدن آن حیوان ایجاد می شود اما آن چه حیوانی بود؟ درست فهمیدید آن حیوان بز بود . و در آیین فراماسونری برعکس آن عمل می شود و بز به عنوان یکی از مهم ترین نماد هایشان قرار می گیرد نه حیوانی که سرپیچی کرده است . و خیلی جالبه که در پول هایی که هنگام پخش سریال شب های برره از سوی افراد نامعلومی (!) پخش می شد ؛ نماد هرم ناقص و بز ( بزی که چشم چپش به روی شماست ) دیده می شود که بسیار جای تامل دارد.

در سریال نقطه چین شعری خونده میشه با عدد 666(666 سه تا شیش داره بقالی سرکوچه کیشمیش داره...)آیا همه ی این موارد می تواند اتفاقی باشد.
 

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
این موارد تازه کشف شده؟!!!!!!!!!!!!!
یا همون موقع پخش کشفش کرده بودن ؟؟ اگه جواب مثبت هست
چرا جلو پخشش و نگرفتند؟
یعنی تهیه کنندگان مسولین پخش و....... از شیطان پرستان بودند؟ یا از حامیاشون؟!!!!!!
اینا کین که زور کسی بهشون نمی رسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صدا و سیما که دیگه تحت کنترل نظام هست مگه میشه اینا رو دید و بذارن پخش بشه؟
عجیبه!!!!!!!1
 

ZEDZION

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
پاسخ سوال زینب

سلام زینب خانم
مهران مدیری کارگردان فیلم برره احتمال داده شده که فراماسون باشه من نقد فیلم قهوه ی تلخ رو هم بزودی میزارم اینجا
به نظر خودتون آبا همه ی این دلایلی که گفتم میتونه اتفاقی باشه؟؟؟!!!!
صدا و سیما هم به همین علت ها و علت های دیگر فیلم های ایشون رو تو تلویزیون پخش نمی کنن
من خودم هم راستش نمیدونم چرا وزارات ارشاد مجوز سی دی ها رو میده!!!:53:
:bye1:
 

لاهوت

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
با تشکر از شما دوست عزیز از مطلب قابل توجه ی که بیان فرمودید ولی به نظر من خیلی نباید توی این مطالب بخصوص ظنز سخت گرفت اگر این فرمایشات شما درست باشد پس خیلی از آداب و سنن گذشته ما هم فراماسیونری و شیطان پرستی بوده چون یکی از نمادهای باستانی کشور ما تصویر بز بوده که بر روی ظروف سفالی و فرشهای محلی نقش بسته است یا بازی با عدد شش در خیلی از ادبیات های محلی کشور ما وجود دارد پس بزرگوار گاهی باز کردن بعضی از مطالب موجود می تونه بد گمانی و اختلافات را در جامعه ما زیاد کنه پس باید خیلی دقت کرد
 

ZEDZION

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
جوای لاهوت
دوست عزیز سلام
قدیم بز رسم بود اما اون دوران کسی از فراماسونری خبری نداشت و نیت بدی نداشت فراماسونری فرقه ای مدرنیته و جدید و نو می باشد هر چند در دوران مصر باستان جنگیری در بین آنخماو های مصری و کاهنان معابد رواج داشته اما فراماسونری و بز پرستی از زمان آنتوان لوی در قرن 19 میلادی رواج پیدا کرده است.
با تشکر
 
بالا