آگهی های منشوری در رسانه ملی/ از تبلیغات ضد فرهنگ شامپو بدن تا تن ماهی

yarbakht

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"







از این نوع تبلیغات زیاد است که با زیر پا قرار دادن چهارچوب های شرع و عرف به دنبال ترویج ضد فرهنگ در جامعه می شوند که قطعاً نظارت بیشتر مسئولین را در رعایت حریم ها در تبلیغات را لازم دارد.
به گزارش خبرنو به نقل از دانا؛ تبلیغات سالهای زیادی است که جای خود را در ایران شناخته است و هرکس سعی می کند با استفاده از این ابزار، ذهن مخاطبین را به سمت خود بکشد.

تبلیغات در صدا و سیما از جایگاه ویژه ای در تبلیغات برخوردار است؛ به طوری که برخی شرکت ها با پرداخت هزینه های زیادی به صدا و سیما حاضر هستند تنها چند ثانیه محصول یا شرکت خود را در معرض دید بینندگان قرار بدهند.


در این میان نیز رقابت ویژه ای برای تبلیغ کنندگان وجود دارد که هرکدام به هر شکلی سعی می کنند تبلیغ خود را متمایز جلوه دهند.


برخی دست به کارهای خارق العاده می زنند، برخی تبلیغات همراه با موسیقی میشود و برخی دیگر با تصاویر جذاب مخاطب را جذب می کند.


آنچه که مهم است شیوه این تبلیغات بایستی در یک چهارچوب کلی قرار بگیرد و نباید این تبلیغات به قیمت جذب مخاطب بیشتر چهارچوب های دین را شکسته و یا عرف جامعه را در نظر نگیرد.


متأسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که به بهانه جذب مخاطب بیشتر و افزایش فروش ها، بسیاری از چهرچوب ها شکسته شده است.


حضور گسترده زنان در تبلیغات باعث شده است تا دیگر تبلیغی که با حرکات و صحبت های زنانه مزین نباشد بازخوردی در میان مخاطبان نداشته باشد.


قطعاً استفاده ابزاری از زنان نه تنها زیبنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست بلکه شأن و منزلت زنان را تا حد یک تبلیغ پایین می اورد.


اخیراً در ادامه این هتک حرمت ها در تبلیغات میان برنامه، یک شرکت تولیدکننده شیر که وابستگی های محصولات مارکش مشخص است، بر روی تمام تبلیغات خود جمله "به سلامتی فردا بنوشید" را درج می کند.


اندکی تأمل در این جمله مشخص می کند که این جمله غربی هنگام نوشیدن مشروبات در فیلم ها و اجتماعات غربی بیان می شود که نماینده یک فرهنگ غربی است که با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما مطابقت ندارد.


در یک تبلیغ دیگر از یک شامپو بدن، در اقدامی تأمل برانگیز صحنه هایی از حضور یک مرد در حمام به نمایش گذاشته شده است که پیش از این پخش این تصاویر از صدا و سیما ممنوع بود.


در این تبلیغ حرکاتی از فرد مورد نظر سر می زند که این حرکات زیبنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست؛ حضور در کنار یک زن و بو کشیدن عطر تن مرد توسط زن صحنه هایی است که نباید از صدا و سیمای یک رسانه اسلامی منتشر شود.


در تبلیغی دیگر در صدا و سیما از یک تن ماهی، فردی که تمام زندگی اش را با قوطی های تن ماهی تزئین کرده است، با خواندن سرود "من نیازم تو را هر روز خوردنت"، به تبلیغ این تن ماهی می پردازد.


هر کس این آهنگ را می شنود ناخواسته به یاد آهنگ معروف "من نیازم تو را هر روز دیدنت" از فریدون فروغی، خواننده طاغوتی و قبل از انقلاب می افتد.


این سوال مطرح می شود که چرا باید برای یک تبلیغ از آهنگ یک خواننده طاغوتی کپی برداری شود؟ و ارتباط این آهنگ با تن ماهی چیست؟


تعدادی دیگر از این تبلیغات با توهین به شعور مخاطب، با اغراق و بزرگنمایی ها سعی در تبلیغ افراطی محصولات خود دارند.


از این نوع تبلیغات زیاد است که با زیر پا قرار دادن چهارچوب های شرع و عرف به دنبال ترویج ضد فرهنگ در جامعه می شوند که قطعاً نظارت بیشتر مسئولین را در رعایت حریم ها در تبلیغات را لازم دارد.

 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
ممنون از پست زیبای شما
در تبلیغات صدا و سیما اینقدر که چهر ه ی خانمها رو زوم میکنه کالا دیده نمیشه

در ضمن شرکتی که کیکی به نام ....... تبلیغ میشه و در اون دختر بچه ها شعر خوانی میکنن و و نوع پوششی که دارند .... یعنی یک مسلمان اینقدر باید نسبت به این مسائل بی توجه باشه ؟؟؟ که دختر خودشو با افتخار بیاره تو تبلیغ شکم ......
 

yarbakht

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
یه مورد دیگه هم هست

مثلا ورزش نمایی به اسم پاکور که از نظر پزشکی هیچ استانداردی نداره

چه ربطی به نوشابه داره ؟:-w

همون بحث کرم حلزون هم که هممون یادمون نرفته

یا اینکه ساده زیستی که فدای تبلیغات میشه

یا برنامه فیتیله نیم ساعت یه نمایشو اجرا کردن منم با این سنم نشستم دیدم:)) و آخرش ختم شد به اینکه این کلوچه رو بخرین:o-]:

مطمئنم بچه هایی که میبینن :43: و بعدش :38: و بعدشم خرید

90 درصد تبلیغات تنقلات بر اساس همین جو گیر کردن کودکانه

 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"

سلام
موضوع خوبی رو مطرح کردین . سپاسگزارم
:53:
--------------------------------------

فکر میکنم جمع بین فلسفه ی تبلیغات با موازین شرعی و عرف ایرانی حقیقتا نیاز به کار کارشناسی و تخصصی داره
بهرحال ما ناچاریم هم بامدرنیته پیش بریم و هم از ارزشهامون غافل نشیم !
یکم مرز این دو ظریف و حساسه !
در کل قبول دارم که حیفه با این همه ی سبقه در تمدن و آداب اسلامی ؛ بیایم و بدون اندیشه در عواقب ، از سبک تبلیغات خارجی ها تقلید اشتباه کنیم ..

بنظر میرسه بهرحال اقتضائات مخاطبین امروزی، تنوع و جذابیت در نوع ارائه ی محصول رو میطلبه که این جزو وظایف مسئولان سازنده ی تبلیغات اون محصول و در درجه بعد صداو سیما و سایر رسانه های جمعی ست که نسبت به پخش و نشر اون در فعالیتند .




 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
با سلام و تشکر از موضوع جالبی که مطرح کردید

درباره این معضل مقام معظم رهبری سالها پیش تذکر دادند

مصرف گرایی مردم و تبلیغات با هم رابطه ی دوسویه ای داره متاسفانه

بخشی از بیانات رهبری:

تبليغات رسانه اي و گاهي تبليغ هاي خيلي پررنگ كه مردم را به طرف مصرف گرايي سوق مي دهد،
با برنامه اي كه فرضاً شما ساخته ايد تا مصرف گرايي را تقبيح كنيد، عملاً در تناقض است؛ با هم هماهنگ نيست.
بيانات رهبر فرزانه انقلاب (11/9/1383

 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
دوستی میگفت حتی جرات نمیکنم ساعتمو با صدا سیما(شبکه خبر) تنظیم کنم !!

تماما ماشالله شده تبلیغات دروغ


ضرغامی : خالی میبندم این هوا
:63:


images



آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟
http://www.hidoctor.ir/






کفش 50 هزار تومانی «تن تاک» چگونه از چین وارد تلویزیون ما شد؟http://www.snn.ir/



%D8%AA%D9%86%20%D8%AA%D8%A7%D9%8377.JPG


و و و دهها تبلیغات دروغ دیگه ! اون هم توی صدا و سیمای مملکتی که به نام مولا امام زمانه !!!
 
بالا