♦♦♦♦♦♦♦♦ماجرای شوخی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت علی (علیه السلام)♦♦♦♦♦♦♦♦

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
سلمان فارسی حکایت نماید:


روزی حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها بر پدرش، رسول خدا صلی اللّه علیه و آله وارد شد.
وقتی رسول خدا چشمش بر چهره فاطمه افتاد، او را گریان و غمگین دید، به همین جهت علّت را جویا شد؟
حضرت زهراء سلام اللّه علیها در پاسخ پدر اظهار داشت:
ای رسول خدا! روز گذشته بین من و همسرم، علیّ بن ابی طالب علیه السلام جریانی اتّفاق افتاد که با یکدیگر ضمن صحبت،
شوخی و مزاح می کردیم و من جمله ای را به عنوان شوخی به شوهرم گفتم، که موجب ناراحتی او شد.
و چون احساس کردم که همسرم ناراحت است، از سخن خویش غمگین و پشیمان گشتم و از او خواهش کردم تا از من راضی و خوشحال گردد.

و او نیز عذر مرا پذیرفت و شادمان شد و با خنده روئی با من مواجه گشت و احساس کردم که از من راضی می باشد؛
ولی اکنون از خدای خود وحشت دارم که مبادا از من خشمگین و ناراضی باشد.

رسول خدا صلی اللّه علیه و آله با شنیدن چنین مطالبی اظهار نمود:
ای دخترم! همانا رضایت و خشنودی شوهر همانند رضایت و خوشنودی خداوند متعال خواهد بود
و غضب و ناراحتی شوهر سبب نارضایتی و ناراحتی خدا می گردد
.
و سپس افزود:
هر زنی که خداوند را همچون حضرت مریم عبادت و ستایش کند؛
ولیکن شوهرش از او ناراضی باشد، عبادات و اعمال او مقبول درگاه خدا قرار نمی گیرد.


ای دخترم! بدان که بهترین اعمال، فرمان بُرداری و تبعیّت از شوهر است،
البتّه در مواردی که خلاف اسلام و قرآن نباشد بعد از آن، بهترین کارها برای زن ریسندگی است،
یعنی کارهای سبک و فردی، به دور از نامحرمان را انجام دهد.

ای دخترم! هر زنی که زحمات و مشقّات خانه داری را تحمّل کند و خانه داری نماید و برای رفاه و آسایش اعضای خانواده اش تلاش نماید
، همانا او اهل بهشت خواهد بود.

: tasavir 7:​
 

mahdi gh

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
سایت نور پرتال.فارس

بنده به این سایت رفتم اما متاسفانه منبع معتبری پیدا نکردم
حضرت زهرا سلام الله علیها هیچگاه عملی را مرتکب نمی شدند تا موجب ناراحتی امام علی (ع) شوند وهیچگاه کاری را انجام نمی دادند تا بعد از آن پشیمان شده و مجبور شوند عذر خواهی کنند.
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
بنده به این سایت رفتم اما متاسفانه منبع معتبری پیدا نکردم
حضرت زهرا سلام الله علیها هیچگاه عملی را مرتکب نمی شدند تا موجب ناراحتی امام علی (ع) شوند وهیچگاه کاری را انجام نمی دادند تا بعد از آن پشیمان شده و مجبور شوند عذر خواهی کنند.
:( الان میگین چیکار کنم؟حذف بشه خوبه؟:nervose:
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
آقا من این منبع رو سرچ کردم وجای دیگه پیداش کردم بازم نظری دارید؟
حقاق الحقّ، ج ۱۹، ص ۱۱۲ و ۱۱۳"جام خانواده"
 

mahdi gh

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
آقا من این منبع رو سرچ کردم وجای دیگه پیداش کردم بازم نظری دارید؟
حقاق الحقّ، ج ۱۹، ص ۱۱۲ و ۱۱۳"جام خانواده"
کتاب مذکور نوشته نورالله شوشتری است که ماخذ ان از کتب و احادیث اهل سنت گرفته شده
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
خدا قوت
تشکر ار مدیران سرکار خانوم مریم خانوم
و
جناب اقای مهدی عزیز

کتابی که به درستی به عنوان سند روایت مورد توجه قرار گرفته که عکس اون رو براتون قرار میدم روایتی است که توسط اهل سنت نقل شده
اما باید توجه داشت که کتاب شریف احقاق الحق ماجرایی داره که از این قراره:
کتاب شریف «احقاق الحق و ازهاق الباطل» نوشته شهید قاضی نور الله شوشتری رحمه الله است که آن را در ردّ کتاب «ابطال نهج الباطل» مولی فضل الله بن روزبهان نوشته است و فضل الله بن روزبهان کتاب خود را در ردّ کتاب «نهج الحق» علامه بزرگوار حلی رحمه الله که برای معرفی مذهب تشیع به اولجایتو سلطان محمد خدابنده نوشته بود، تحریر نمود.

پس این شد که علامه حلی کتابی مینویسه(نهج الحق) میده به اولجایتو که نامش بعد از شیعه شدن ، سلطان محمد خدا بنده شده(داستانش رو میتونید اینجا ببینید)

بعد چون علامه حلی تونسته بود شاه(اولجایتو ) رو شیعه کنه و قبل از اون سنی بوده ، یک عالم سنی میاد کتابی برای رد کتاب علامه حلی مینویسه(ابطال نهج الحق)

بعد شهید قاضی نور الله شوشتری میاد و کتابی به نام احقاق الحق و ازهاق الباطل مینویسه و از کتاب نهج الحق علامه دفاع میکنه و اونجا مطرح میکنه (در واقع در رد کتاب ابطال نهج الحق مینویسه و اینجوری از نهج الحق دفاع شده)


اما در ردیه ها وقتی بخوان چیزی رو اثبات کنند باید از مطالبی استفاده کنند یا مطالبی رو بیارن که طرف مقابل قبول داره
و اینجا هم هم علامه و هم مرحوم شوشتری از کتاب اهل سنت دلیلی اوردند برای خودشون که شما در کتابهاتونم نسبت به حضرت زهرا و همسر او این حرفا رو داشتین...و اینجور دلایل

از نظر شیعه روایت پذیرفته نیست و لی از این جهت که اینجور روایات رو خود اهل سنت نقل کردند، میشه دلیل برتری امیر المومنین(ع) که میشه در استدلات ازشون استفاده کرد که همینجوری هم استدلال شده.....
هر چند همونجوری که اقا مهدی گفتند ما قائلیم حضرت زهرا (سلام الله علیها)معصوم هستند و اشتباه و خطا در معصوم راه نداره....و اصل روایت زیر سوال میره/
8e7a13acef01_03_1497de939df4913.png




8e7a13acef01_03_14723db122b68c1.png

8e7a13acef01_03_1436e9075728212.png

تصویر از کتاب احقاق الحق هست که مشاهده میکنید که روایت از اهل سنت هست و از نحوه بیان مشخصه.
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
با سلام وتشکر از هردو بزرگوار ممنون از دقت نظرتون:53:
 
بالا