فوايد صدقه و دعا براي امام زمان (ع)

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
سوال :

به نام خدا

از بعضي افراد شنيده ايم که مي گويند از طرف امام زمان (عج) صدقه بدهيد ويا به نيابت از آن حضرت روزه بگيريد ويا به روح امامان فاتحه هديه کنيم وياثواب فلان کار خير را هديه به روح آنان کنيم. ولي آنها احتياجي به اينها ندارند چون آنها معصوم بودند وجايشان بهترين مکان بهشت است آنها که مقام والايي دارند.لطفاً اين شبهه را از ذهن من بيرون کنيد.متشکرم


پاسخ :

با سلام

دوست محترم
صدقه دادن به نيابت امام زمان (عليه السلام)، به نيت اينكه آقا و مولايمان سالم باشند، از وظايف منتظران آن حضرت در عصر غيبت است. همچنين دعا كردن و اهداي ثوابهاي مختلف به ايشان. در واقع ايشان واسطه فيض الهي بين خداوند و بندگان هستند و اين اهداي ثوابها و امور نيابتي در حقيقت طلب كردن رحمت براي خودمان است.
از طرفي اين امور موجب رحمت و گسترش بيشتر معنويت اين بزرگواران ميشود.
خداوند در قرآن مي فرمايد:
خداوند و فرشتگان بر پيامبر دورد ميفرستند، اي كساني كه ايمان آوردهايد، بر او درود بفرستيد و سلام گوئيد و تسليم فرمانش باشيد. (احزاب، 56)... در حقيقت صلوات فرستادن ما براي ايشان و اهداي ثواب امور خير، در جهت ترفيع مقام و درجه معنوي ايشان است، زيرا كه خداوند ميفرمايد: اي انسان تو به سوي پروردگارت در سير و حركتي و به مقام قرب او نائل خواهي آمد.
يعني انسان لحظه به لحظه به سمت بي نهايت مي تواند پيش برود و اين بزرگواران هم با وجودي كه كاملترين افراد بشري هستند، ولي باز هم روز به روز به درجات و مقاماتشان افزوده مي شود.
البته بايد توجه داشت كه ما با اهداي ثواب به ايشان در واقع بيشترين لطف را به خودمان كردهايم كه در اين معامله سودآور شركت نموديم.
موفق باشيد
 
بالا